ابزار رایگان سایت

codes and tools for blog

خودنمایی هوندا NSX سفید

ماشین بازها

سایت تخصصی خودرو

خودنمایی هوندا NSX سفید

http://khodrobank.ir/Reviews/tokyo-2013-honda-nsx-concept-in-white-live-photos_5.jpg

 

در نمایشگاه توکیو، یکی از خودروهایی که در غرفه هوندا حسابی خودنمایی می‌کند، نسل جدید هوندا NSX است. خودرویی که اگرچه به صورت مفهومی وارد این نمایشگاه شده اما به نظر می‌رسد به زودی شاهد حضور این خودرو در بازارهای جهانی خواهیم بود.
روی NSX جدید یک پیشرانه 6 سیلندر مجهز به توئین توربوشارژ نصب شده اما با وجود اینکه این پیشران به حجم 3.5 لیتر است اما ممکن است تا عرضه آن به بازار هوندا این پیشرانه را با یک مدل 3.7 لیتری تعویض کند.
هرآنچه باشد، پیشرانه‌ای که هوندا می‌خواهد روی NSX نصب کند، یک نمونه کاملا جدید خواهد بود و برای اولین بار روی این محصول از هوندا نصب می‌شود تا این ژاپنی زیبا را برای جنگ با حریفانی مانند مک‌لارن 12C و یا فراری 458 ایتالیا آماده کند.

[ پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:هواندا,

] [ 19:46 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

ب‌ام‌و آلپینا B4 BiTurbo

http://khodrobank.ir/Reviews/alpina-b4-biturbo-coupe-5.jpg

 

آلپینا برای نمایشگاه توکیو یک ‌ب‌ام‌و کوپه را تقویت کرده و آن را به معرض نمایش گذاشته است. این خودرو که توسط آلپینا با پسوند B4 BiTurbo معرفی شده دارای یک پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر است که می‌تواند حداکثر 404 اسب‌بخار را تولید کند. آلپینا B4 می‌تواند در 4.2 ثانیه به مرز 100 کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن برابر 305 کیلومتر در ساعت می‌باشد.
این روزها بهره‌وری، مصرف سوخت و تولید آلایندگی از مهمترین فاکتورهای تولید یک پیشرانه می‌باشند و آلپینا توانسته هر سه آن‌ها را در یک آلمانی جمع کند به طوریکه با این شتاب و قدرت فوق‌العاده مصرف سوخت آن تنها 7.6 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌باشد و تولید گاز CO2 آن 177 گرم در هر کیلومتر است.
البته آلپینا روی بدنه این خودرو نیز دستی کشیده و اگرچه تغییراتی که روی آن داده زیاد نیست اما به خوبی می‌توان روح آلپینا را در آن یافت!

[ پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:,

] [ 19:45 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

نیسان IDx Nismo، حریف تویوتا

http://khodrobank.ir/Reviews/770120__dom1275.jpg

 

نیسان در نمایشگاه توکیو نشان داده که دست به ریسک‌های زیادی زده است که یکی از آن‌ها بی‌شک IDx Nismo است. خودرویی که از نظر طراحی بسیار تغییر کرده و با چهره‌ای دگرگون شده قدم به بازار گذاشته است.
نیسان IDx Nismo به طول 4.1 متر، به عرض 1.8 متر و به ارتفاع 1.3 متر می‌باشد. به دلیل اینکه نیسان IDx Nismo هنوز یک مدل مفهومی بسیار ناپخته است، نیسان پیشرانه‌ای را برای آن در نظر نگرفته اما پیشرانه‌ای که فعلا روی آن نصب شده یک موتور 1.6 لیتری مجهز به توربوشارژر است. در هر صورت هر پیشرانه‌ای که نیسان روی IDx Nismo نصب کند باید از نظر توان تولیدی با حریفانی مانند تویوتا GT86 رقابت کند.
حال باید دید آیا نیسان این خودرو را آن هم با طراحی جدید خود به مرحله تولید و جنگ با تویوتا GT86 می‌فرستد یا خیر؟

[ پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:,

] [ 19:44 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

نیسان BladeGlider، شوخی یا جدی؟

http://khodrobank.ir/Reviews/nissan-bladeglider-concept-2.jpg

 

اگر نام نیسان جلوی این خودرو نبود شاید به طنز خبری تبدیل می‌شد اما وقتی نیسان نه تنها می‌گوید این پروژه کاملا جدی است بلکه می‌خواهد این خودروی عجیب و غریب را به مرحله تولید نیز برساند.
نیسان BladeGlider یک خودروی برقی با طول 1.8 متر و با عرض تنها یک متر است که از مدل DeltaWing الهام گرفته و از نظر آیرودینامیکی بسیار قوی به نظر می‌رسد. در این خودرو تنها 3 صندلی وجود دارد یعنی راننده در وسط می‌نشیند و دو نفر نیز می‌توانند پشت سر او در خودرو سوار شوند.
اگرچه ممکن است چهره نیسان BladeGlider آنقدر عجیب باشد که بسیاری فکر کنند این خودرو هرگز به بازار نخواهد آمد اما نیسان اعلام کرده که یک نمونه از آن را ساخته و امتحان نیز کرده است! حال باید دید که آیا نیسان می‌تواند BladeGlider را آن هم با این چهره وارد بازار کند یا خیر؟

[ پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:,

] [ 19:43 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

لکسوس ES250

http://khodrobank.ir/Reviews/Lexus_ES250_4.jpg

 

همانطورکه می‌دانید چند وقتی است ورود خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی ممنوع شده . حال کاری به دلایل آن نداریم و فعلا اتفاقی که افتاده تمایل واردکننده‌های خودرو به عرضه خودروهایی با حجمی کمتر از 2500 سی‌سی است. از این بین ایرتویا اخیرا توانسته مجوز واردات لکسوس ES250 را بگیرد که در چند ماه پیش مدل‌های ES350 آن وارد شده بود اما با وضع قوانین جدید واردات آن نیز متوقف شد.
لکسوس ES250 از نظر ظاهری کاملا شبیه به مدل ES350 است اما دارای یک پیشرانه 4 سیلندر به حجم 2494 سی‌سی می‌باشد و می‌تواند حداکثر 184 اسب‌بخار را در 6000 هزار دور در دقیقه تولید کند. مصرف سوخت این ژاپنی اصیل 7.9 لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد و می‌تواند به کمک گیربکس 6 سرعته خودکاری که روی آن نصب شده در عرض 9.8 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت برسد. تا به اینجای کار پیشرانه ES250 شبیه به تویوتا کمری‌های جدید وارد شده است اما کمی کم مصرف‌تر و البته کندتر (شتاب کمری 8.8 ثانیه و مصرف سوخت آن 9.3 لیتر می‌باشد)! که دلیل آن را می‌توان در اضافه وزن حدود 200 کیلوگرمی ES250 نسبت به کمری یافت.
اما قبل از قضاوت کردن کمی صبر کنید. اگرچه ممکن است ES250 کمی از نظر شتاب از هموطنی خود کندتر باشد اما جدای از چهره بسیار عالی آن، که نمی‌توان به راحتی در محصولات تویوتا مخصوصا تویوتا کمری و آریون یافت، امکانات ES250 است که با توجه به کیفیت ژاپنی خود می‌تواند به راحتی برگ برنده خود را رو کند!
از تجهیزاتی که روی ES250 قابل نصب است می‌توان به سیستم SmartAccess، سقف پانوراما، کروز کنترل به همراه رادار، سیستم HomeLink، سیستم صوتی با 8 بلندگو، صفحه نمایش میانی (7 یا 8 اینچی)، سیستم تغییر حالت رانندگی در سه مدل ECO، Normal و Sport، سیستم نشان‌دهنده بهینه‌ترین حالت رانندگی، سیستم‌های امنیتی VSC، TRAC، BA، EBD، و ترمز ABS روی هر چهر چرخ، سیستم Smart Stop، تزئینات چوبی، گرمکن و روکش چرمی صندلی‌ها، دوربین عقب، نویگیشن و قابلیت تبدیل صدا به متن برای ارسال پیام کوتاه اشاره کرد که بعضی از این تجهیزات حتی در فول‌ترین رقیبان ژاپنی خود مانند تویوتا آریون نیز دیده نمی‌شود.
اما می‌رسیم به مهم‌ترین فاکتور یعنی قیمت لکسوس ES250. اگر کمی این خودرو را با دیگر هم قیمتی‌های خود در بازارهای حاشیه خلیج فارس مقایسه کنید می‌توان حدود قیمت آن را حدس زد که احتمالا لکسوس ES250 در مدل‌های پایه حدود 200 میلیون تومان و در مدل‌های فول قیمت آن نزدیک به 300 میلیون تومان نیز می‌رسد. البته این تنها یک گمان است و برای مشخص شدن قیمت واقعی باید تا عرضه آن به بازار صبر کنیم.
با این تفاسیر یکی از چالش‌های بزرگ سر راه این تازه وارد چشم بادامی، پیشرانه ضعیف آن می‌باشد که از مهم‌ترین عوامل خرید در بازار ایران است اما از طرفی دیگر امکانات و کیفیت ناب ژاپنی ES250 شاید نظر بسیاری را به خود جلب کند و آن‌ها را قانع کند که در محدوده 200 میلیون تومانی به جای خرید یک 6 سیلندر کره‌ای مانند هیوندای آزرا، یک 4 سیلندر ژاپنی را انتخاب کنند.

[ چهار شنبه 29 آبان 1392برچسب:لکسس,لکسوز,

] [ 17:33 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

ماکان، تولد برادر کوچک پورشه کاین

http://khodrobank.ir/Reviews/Porsche-Macan_2015_800x600_wallpaper_08.jpg

 

چند ماهی بود که پورشه با اعلام اینکه قصد دارد یک شاسی‌بلند کوچک را روانه بازار کند، حسابی خبرساز شده بود و در بعضی از مواقع عکس‌های جاسوسی آن نیز به دقت مورد بررسی قرار می‌گرفت تا از این خودروی جدید پورشه اطلاعات بیشتری کسب شود. بالاخره امروز پورشه به این داستان‌ها پایان داد و این خودرو را به صورت رسمی معرفی کرد.
پورشه قصد دارد در ابتدا ماکان (Macan) را در دو نوع ماکان S و ماکان توربو عرضه کند. مدل S دارای یک پیشرانه 6 سیلندر توئین توربو به حجم 3 لیتر می‌باشد که می‌تواند حداکثر 340 اسب‌بخار تولید کند. این خودرو می‌تواند به کمک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه PDK در عرض 5.2 ثانیه به مرز 100 کیلومتر در ساعت برسد.
اما می‌رسیم به پورشه ماکان توربو. این آلمانی یک پیشرانه 6 سیلندر 3.6 لیتری دارد که مجهز به توئین توربوشارژ است و حداکثر توان تولیدی آن 400 اسب‌بخار می‌باشد لذا جای تعجب نیست که شتاب آن 0.6 ثانیه بهتر از مدل S باشد و در 4.6 ثانیه بتواند به 100 کیلومتر در ساعت برسد. البته این شتاب با نصب پکیج Chrono به 4.4 ثانیه هم می‌رسد.
با وجود اینکه قیمت دقیق این خودرو توسط پورشه هنوز اعلام نشده اما مشخص است که این خودرو قرار است به جنگ خودروهایی نظیر ب‌ام‌و X3 برود. رقابتی که پس از ورود ماکان به بازار دیدنی خواهد بود و باید منتظر ماند و دید که آیا این آلمانی تازه متولد شده می‌تواند از پس رقیب هموطنی خود برآید یا خیر؟

[ چهار شنبه 29 آبان 1392برچسب:پورشه,پورشه ماکان,ماکان,

] [ 17:31 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

هیوندای i40

http://khodrobank.ir/Reviews/Hyundai-i40_2012_800x600_wallpaper_29.jpg

 

این روزها آسان‌موتور حسابی گرد و خاک به پا کرده و با ثبت خودروهایی مانند هیوندای اکسنت ، الانترا و ولستر سبد محصولات خود را کامل‌تر از گذشته کرده است. اینبار آسان‌موتور به سراغ یکی از جدیدترین محصولات هیوندای رفته و توانسته برای واردات هیوندای i40 آن هم به صورت سدان و استیشن مجوز واردات بگیرد.
در نگاه اول شاید فکر کنید که این خودرو همان الانترا است اما اشتباه نکنید، طراحی i40 کمی پخته‌تر به نظر می‌رسد و ابعاد و اندازه i40 از الانترا نیز بزرگ‌تر است و در کل i40 در سطح بالاتری از الانترا قرار دارد.
تنها نمونه‌ای از i40 که توانسته مجوز واردات بگیرد مدل‌های 2 لیتری می‌باشد که دقیقا 1999 سی‌سی حجم دارد و می‌تواند حداکثر 166 اسب‌بخار در 6500 دور در دقیقه تولید کند. همچنین برای رسیدن این کره‌ای 4.7 متری به مرز 100 کیلومتر در ساعت، 10.7 ثانیه زمان لازم است. اگر این اعداد و ارقام را با هیوندای الانترا، که دارای موتور 1.8 لیتری است، مقایسه کنید متوجه می‌شوید که با وجود استفاده از موتور قوی‌تر و توان تولیدی بیشتر، در نهایت به دلیل ابعاد بزرگ‌تر و وزن بیشتر، شتاب و مصرف سوخت این دو بسیار نزدیک به یکدیگر هستند لذا اگر یک هیوندای i40 را تهیه کردید سعی نکنید در خیابان برای یک الانترا زیاد شاخ و شانه بکشید زیرا در نهایت هر دو از نظر شتاب دارای عملکرد مشابهی می‌باشند!
از نظر امکانات نیز هیوندای i40 مانند دیگر خودروهای جدید هیوندای از سطح بسیار خوبی برخوردار است. سقف پانوراما، پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان، 9 کیسه هوا، سیستم LKAS (سیستم هشدار به راننده در صورت انحراف از جاده)، سیستم پایداری ESC، سیستم کمکی ترمز BAS، سیستم کمکی در سربالایی HAC، سنسورهای جلو و عقب، دوربین عقب، صفه نمایش LCD، سیستم گردش چراغ‌ها هنگام پیچیدن AFLS، سیستم صوتی به همراه چنجر 6 تایی و ساب‌ووفر و آمپلیفایر، کروز کنترل، روکش چرمی صندلی‌ها و غربالک فرمان به همراه گرمکن از امکاناتی است که روی i40 قابل نصب است که بعضی از آن‌ها روی الانترا حتی به صورت سفارشی نیز نصب نخواهد شد.
اما می‌رسیم به قسمت شیرین ماجرا یعنی قیمت i40. اگر قیمت این خودرو را در بازارهای حاشیه خلیج فارس با دیگر خودروها مقایسه کنید می‌توان حدس زد که در صورت ورود هیوندای i40 به بازار داخل، قیمت پایه آن در حدود 150 میلیون تومان خواهد بود. اما این قیمت تنها حدس و گمان ما در مورد قیمت احتمالی این خودرو است و باید منتظر باشیم تا ببینیم آسان‌موتور این خودرو را در چه سطحی از امکانات روانه بازار خواهد کرد.

[ چهار شنبه 29 آبان 1392برچسب:هیوندای,هیوندا,هیوندای i40,

] [ 17:29 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

تغییرات کیا اپتیما 2014 در بازار ایران

http://khodrobank.ir/Reviews/Kia-Optima_2014_800x600_wallpaper_12.jpg

 

معمولا شرکت‌های کره‌ای هیوندای و کیا هر سال نه تنها تغییراتی را روی محصولات کنونی خود می‌دهند بلکه خودروهای جدیدی را به بازار معرفی می‌کنند. از آنجاییکه این دو برند در بازار داخل بخوبی جای خود را پیدا کرده‌اند و حتی از بعضی از رقبای ژاپنی خود نیز پیشی گرفته‌اند، هر ساله جدیدترین محصولات این دو شرکت هم زمان با بازارهای جهانی وارد بازار داخل نیز می‌شوند.
یکی از این محصولات کیا اپتیما است که در ابتدا و با ورود مدل‌های 2009 کمی ناامیدکننده بود اما با ورود نسل سوم این خودرو به بازار و با کمک طراحی منحصربفرد خود توانست به فروش خوبی دست پیدا کند. اما به تازگی و با نزدیک شدن به سال 2014 میلادی، مدل‌های 2014 از این خودرو نیز وارد بازار شده که نسبت به مدل کنونی کمی تغییر چهره داده است.
اگر به یک کیا اپتیما مدل 2014 نگاهی بیندازید، اولین تغییری که متوجه می‌شوید تغییر فرم سپر جلو، چراغ‌های مه‌شکن جلو و طراحی چراغ‌های عقب است. سپر جلو نه تنها تغییر چهره داده بلکه چراغ‌های LED مخصوص روز آن دیگر کنار چراغ‌های مه‌شکن نیست و به بالای چراغ‌های اصلی منتقل شده‌اند. چراغ‌های مه‌شکن نیز تبدیل به چهار چراغ LED شده‌اند و چهره خشن‌تری را برای اپتیما ساخته‌اند.
چراغ‌های عقب اپتیما 2014 نیز تغییر فرم داده و نسبت به مدل کنونی کمی ساده‌تر شده‌اند اما کماکان داخل آن‌ها از LED استفاده شده و هنوز چهره قبلی اپتیما را حفظ کرده‌اند.
برای اپتیمای جدید رینگ‌های جدیدی نیز در نظر گرفته شده که همانند قبل بسیار زیبا هستند و با طراحی کلی اپتیما هماهنگی خوبی دارند.
داخل خودرو می‌شویم و اولین تغییری که به چشم می‌خورد فرم غربالک فرمان است که کاملا دگرگون شده و به صورت سه پرده درآمده است. فرم سه پره غربالک فرمان کاملا اسپرت است و با شکل دایره‌ای وسط آن شاید با کمی ارفاق کمی بیننده را به یاد فرمان‌های ب‌ام‌و با پکیج M بیندازد. اما در دیگر قسمت‌های داخل خودرو تغییر محسوسی مشاهده نمی‌شود و کنسول میانی و دسته دنده و صندلی‌ها همانند اپتیماهای کنونی هستند.
درصوتیکه درپوش موتور را بالا بزنید دو حالت دارد: یا با یک پیشرانه 2.4 لیتری معمولی مواجه می‌شوید که می‌تواند حداکثر 180 اسب‌بخار تولید کند و 0 تا 100 کیلومتر را در 9.5 ثانیه طی می‌کند که هم‌اکنون در اپتیماهای بازار نیز استفاده می‌شود. اما اتفاق جدیدی که افتاده ممکن است با یک پیشرانه 2 لیتری توربو نیز مواجه شوید که به تازگی مجوز واردات را گرفته و توان تولیدی آن حداکثر 162 اسب‌بخار می‌باشد و می‌تواند در 11 ثانیه به مرز 100 کیلومتر در ساعت برسد. لذا موقع خرید دقت کنید که دقیقا چه پیشرانه‌ای روی خودرو نصب شده است.
هم‌اکنون مدل‌های 2014 از اپتیما با چهره جدید با قیمتی حدود 120 تا 145 میلیون تومان در بازار آزاد خرید و فروش می‌شوند. با توجه به اینکه هنوز تعداد زیادی از مدل‌های فیس‌لیفت نشده و صفر کیلومتر در مدل‌های 2013 و حتی 2014 در بازار هستند، توصیه می‌کنیم که اگر قصد خرید اپتیما را دارید حتما در خرید خود دقت کنید و اپتیما را با مدل‌های 2014 آن هم مدل فیس‌لیفت شده تهیه کنید.

 

[ سه شنبه 28 آبان 1392برچسب:کیا,کیا اپتیما,اپتیما,

] [ 23:48 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

فراری F12 برلینتا با روح منصوری

http://khodrobank.ir/Reviews/gtspirit-mansory-f12-stallone-0007.jpg

 

خودرویی که در عکس بالا می‌بینید، یکی از اولین فراری‌های F12 برلینتا (Berlinetta) است که به مشتریان تحویل داده شده است. البته کمپانی منصوری به آن رحم نکرده و در فرصتی کوتاه آن را زیر تیغ جراحی برده و از آن یک خودرو با شمایلی کاملا متفاوت ساخته است البته اینبار با روح منصوری!
داستان از نمایشگاه خودروی ژنو شروع شد که منصوری چند سوپر خودرو را به نمایش گذاشت و سر و صدای زیادی به پا کرد. یکی از آن‌ها یک فراری F12 برلینتا بود که منصوری آن را استالون (Stallone) نامیده است. در جلو یک سپر با طراحی کاملا خشن نصب شده که روی آن سه هواکش بسیار بزرگ قرار دارد. همچنین درپوش پیشرانه نیز تعویض شده و روی آن دو خط مشکی کربنی قرار دارد که از کنار چراغ‌های جلو شروع و تا بالای درپوش ادامه پیدا کرده است.
در عقب نیز سپر تعویض شده و نه تنها فرم پایین آن به وسیله خروجی‌های اگزوز بسیار خشن‌تر شده بلکه سه هواکش نیز در بالای سپر عقب قرار داده شده است. در کنار نیز دستگیره‌های درب‌ها و آینه‌های جانبی نیز تعویض شده و در مدل‌های نصب شده از فیبرکربن استفاده شده است.
در نهایت باید گفت که منصوری سعی کرده تا آنجاییکه توانسته از فیبرکربن در طراحی استالون استفاده کند و ایده، فلسفه و امضای خود را در آن به نمایش بگذارد.
اما اگر درپوش موتور را بالا بزنید، تازه اصل ماجرا شروع می‌شود و اسب‌های وحشی این ایتالیایی مخوف قدرت خود را به رخ شما می‌کشند. برلینتا به صورت استاندارد دارای یک پیشرانه 12 سیلندر 6.3 لیتری است و اگر سریع‌ترین خودروی GT روی زمین نباشد، بی‌شک یکی از سریع‌ترین‌هاست. اما منصوری برای اینکه نام آن را به استالون تغییر دهد یک تغییرات کوچک روی آن داده و به کمک یک ECU ساده توانسته 35 اسب‌بخار را به قدرت تولیدی آن بیفزاید و حداکثر توان تولیدی آن را به 775 اسب‌بخار برساند. البته این آخر ماجرا نیست و اگر مشتریان می‌خواهند اسب بیشتری را زیر پای خود داشته باشند، می‌توانند برادر بزرگ‌تر استالون یعنی F12 La Revoluzione را خریداری کنند که دارای یک توربوشارژر جداگانه است و سیستم اگزوز آن نیز توسط منصوری تعویض شده که به کمک آن 1200 اسب بی‌رحم آماده خدمت گذاری به راننده محترم خواهند بود!
اگر یک فراری F12 برلینتا را خریداری کنید بعید به نظر می‌رسد که شتاب و حداکثر سرعت آن برای شما رضایت بخش نباشد زیرا می‌تواند در 3.1 ثانیه به مرز 100 کیلومتر در ساعت برسد و به حداکثر سرعت 340 کیلومتر در ساعت برسد. اما با تمامی این تغییرات و تیونینگ‌هایی که منصوری انجام داده این شتاب از 3.1 ثانیه به 3 ثانیه تغییر پیدا کرده و دارنده خودرو می‌تواند 0.1 ثانیه سریع‌تر به مرز صد کیلومتر در ساعت برسد.
در کل باید گفت که منصوری با توجه به مدت زمانی که فراری F12 را در اختیار داشته و توانسته آن را بدین صورت به نمایشگاه ژنو برساند، نشان از قدرت این کمپانی است و مشخص است که منصوری می‌خواهد به دیگر رقیبان مانند Koenigsegg’s نشان دهد که می‌تواند یک سوپر خودرو مانند فراری F12 را در مدت زمانی کوتاه به یک دورگه آلمانی ایتالیایی وحشی و عصبانی تبدیل کند!

[ سه شنبه 28 آبان 1392برچسب:فراری,فراری منصوری,منصوری,

] [ 23:46 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

هیوندای جنسیس 2015

http://khodrobank.ir/Reviews/2015_hyundai_genesis_spies_5.jpg

 

به تازگی عکس‌های جاسوسی از هیوندای جنسیس مدل 2015 منتشر شده که این خودرو را بدون استتار در حال تست نشان می‌دهد.
در حقیقت این خودرو نسل دوم از جنسیس محسوب می‌شود که نسبت به مدل کنونی کاملا دگرگون شده و می‌توان نشانه‌های طراح معروف آقای Peter Schreyer (طراح سابق شرکت آئودی که خودروهایی مانند آئودی TT، آئودی A3 و A4 را در کارنامه خود دارد) را در آن یافت.
جلو پنجره هیوندای جنسیس جدید تغییر کرده و همانند خودروهای آئودی بسیار بزرگ‌تر از حالت عادی طراحی شده است.
هیوندای برای مقابله با رقیبانی مانند ب‌ام‌و سری 5 دو پیشرانه را در نظر گرفته است. اول یک پیشرانه 6 سیلندر 3.8 لیتری با توان تولید 328 اسب‌بخار و دیگری یک پیشرانه 8سیلندر 5 لیتری با توان تولید 423 اسب‌بخار که البته در صورت ورود این خودرو به بعضی بازارهای اروپایی مانند انگلستان احتمالا یک پیشرانه دیزلی نیز به این لیست اضافه خواهد شد.
هیوندای جنسیس 2015 قرار است به صورت رسمی در نمایشگاه دیترویت، که در سال آینده میلادی برگزار می‌شود، در معرض دید عموم قرار گیرد

[ سه شنبه 28 آبان 1392برچسب:هیوندای,هیوندا,جنسیس,هیوندای جنسیس,

] [ 23:45 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

بزرگترین نمایشگاه تیونرهای دنیا، سما

http://khodrobank.ir/Reviews/SEMA_2013_2.jpg

 

همانطورکه می‌دانید بزرگترین نمایشگاه تیونرهای دنیا در لاس‌وگاس به نام سما (SEMA) از سه‌شنبه تا جمعه (دیروز) برپا بود و در آن خودروهای روز دنیا به صورت تیوتیتگ شده به نمایش درآمده بودند.
در این نمایشگاه در نهایت فورد ماستنگ به عنوان داغ‌ترین خودرو برای دومین سال پیاپی انتخاب شد. خودروی تویوتا Scion FR-S که به نوعی خواهر تویوتا GT86 هم محسوب می‌شود عنوان داغ‌ترین خودروی مفهمومی را دریافت کرد و جبپ Wrangler به عنوان داغ‌ترین خودروی شاسی‌بلند انتخاب شد.

[ سه شنبه 28 آبان 1392برچسب:نمایشگاه ماشین,

] [ 23:43 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

سومین تسلا در آتش سوخت!

http://khodrobank.ir/Reviews/Tesla-Model-S-fire-24.jpg

 

اگر اهل خودرو باشید، احتمالا با نام تسلا آشنایی دارید. خودروی الکتریکی‌ای که با عرضه آن به بازار حسابی برای خود نامی دست و پا کرده است اما انگار این اعتبار کمی خدشه دار شده و این روزها خبر از آتش گرفتن بعضی از این خودروها به گوش می‌رسد. آخرین گزارش مربوط به دیروز می‌شود که یک خودروی تسلا Model S در آمریکا آتش گرفت. این سومین گزارش از آتش گرفتن Model S است و اینبار تنها جلوی این خودرو در آتش سوخت. با توجه به اینکه آتش تنها در قسمت جلوی خودرو بوده آتش‌نشان‌ها توانستند آتش را قبل از رسیدن به دیگر قسمت‌های خودرو مهار کنند.
علت آتش گرفتن تسلا هنوز مشخص نیست و شرکت تسلا اعلام کرده که در حال بررسی علت این مشکل است.

[ یک شنبه 19 آبان 1392برچسب:تلسا,

] [ 15:41 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

فروش اقساطی هیوندای الانترا 2014

http://khodrobank.ir/Reviews/Hyundai-Elantra_2011_800x600_wallpaper_0f.jpg

 

آسان موتور، نماینده رسمی شرکت هیوندای در ایران، فروش نقدی و اقساطی محصول جدید خود به نام هیوندای الانترا را در مدل 2014 آغاز کرده است.
این خودرو که چند هفته‌ای است در بازار آزاد با قیمتی حدود 100 تا 113 میلیون تومان عرضه می‌شود توسط آسان موتور 99 میلیون تومان برای خرید نقدی قیمت خورده است. البته اگر مالیات بر ارزش افزوده را نیز محاسبه کنیم این قیمت به 104 میلیون و 500 هزار تومان می‌رسد.
اما اگر قصد خرید اقساطی این خودرو را دارید در ابتدا باید 49 میلیون تومان پرداخت کنید و پس از آن قسط‌هایی را در 6، 12، 18، 24 و یا 30 مرحله پرداخت کنید که به طور مثال در اقساط 30 مرحله‌ای مبلغ هر قسط 2 میلیون و 258 هزار تومان می‌باشد.
برای یاد‌آوری هیوندای الانترا مجهز به یک پیشرانه 1.8 لیتری می‌باشد که می‌تواند 148 اسب‌بخار تولید و در 10.2 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت برسد.

[ یک شنبه 19 آبان 1392برچسب:هیوندای,هیوندا,

] [ 15:40 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

تولد دوباره قشقایی

http://khodrobank.ir/Reviews/Nissan-Qashqai_2014_800x600_wallpaper_0b.jpg

 

نیسان به تازگی دومین نسل از یکی از موفق‌ترین خودروهای خود به نام قشقایی را معرفی کرده که نسبت به مدل قبلی کاملا تغییر کرده و چهره‌ متفاوتی دارد.
با وجود اینکه از نظر کیفیت و تجهیزات، نیسان قشقایی در مدل 2014 تغییرات زیادی کرده است اما قیمت آن تنها کمی از قیمت مدل‌های کنونی یعنی 16895 پوند بالاتر خواهد بود ولی در مدل‌های با قوی‌ترین پیشرانه و کامل‌ترین امکانات قیمت آن به 27 هزار پوند هم می‌رسد.
پیشرانه‌هایی که روی قشقایی نصب می‌شود در ابتدا یک پیشرانه 1.2 لیتری مجهز به توربوشارژ است که می‌تواند 113 اسب‌بخار را تولید کند. بعد از آن یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو دیزل است که توان تولیدی آن 108 اسب‌بخار است و در انتها یک پیشرانه 1.6 لیتری توربو دیزل وجود دارد که می‌تواند حداکثر 128 اسب‌بخار را تولید کند.
به صورت استاندارد روی قشقایی یک گیربکس 6 سرعته دستی نصب می‌شود اما روی مدل‌های 1.6 لیتری می‌توان یک گیربکس خودکار نیز نصب کرد که نیسان آن را CVT Xtronic می‌نامد.
اگر بخواهیم از موفقیت‌های قشقایی بگوییم، باید گفت که اولین نسل از قشقایی پرفروش‌ترین خودروی نیسان در کل تاریخ فورش این شرکت در اروپا می‌باشد. متاسفانه نسل اول این خودرو با تمام موفقیت‌ها و فروش بالایی که در بازارهای مطرح جهانی داشت به دلیل مشکلاتی نتوانست به حضور خود در بازار داخل ادامه دهد. امیدواریم با بهتر شدن وضعیت صنعت خودروی کشور شاهد بازگشت نیسان قشقایی به بازار داخل نیز باشیم.

[ جمعه 17 آبان 1392برچسب:نیسان,قشقایی,

] [ 20:14 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

آئودی R8 در استخدام پلیس دوبی

http://khodrobank.ir/Reviews/487426_608929669165503_1015446471_n.jpg

http://khodrobank.ir/Reviews/1385765_608931715831965_1426508722_n.jpg

 

چندی پیش پلیس دوبی اعلام کرده بود که می‌خواهد خودروی Brabus B63 S Widestar را برای خود به خدمت بگیرد. اما گویا اشتهای پلیس دوبی سیری ناپذیر است و در نمایشگاهی که هم‌اکنون در این شهر برپاست از جدیدترین خودروهای خود رونمایی کرده است. گل سرسبد آن‌ها یک آئودی R8 می‌باشد که در کنار یک مرسدس‌بنز SL63 AMG و نیسان GTR خودنمایی می‌کند.
البته قبلا پلیس این شهر اعلام کرده بود که از یک ب‌ام‌و M6 گرن کوپه و یک فورد ماستنگ نیز استفاده خواهد کرد.
اوایل سال جاری میلادی نیز پلیس دوبی یک لامبورگینی آونتادور و فراری FF را نیز به خدمت گرفته بود.

[ جمعه 17 آبان 1392برچسب:پلیس,دوبی,آئودی,

] [ 20:13 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه