ابزار رایگان سایت

codes and tools for blog

روون این بار متفاوت تقویت کرد

ماشین بازها

سایت تخصصی خودرو

روون این بار متفاوت تقویت کرد
 
روون ( Rowen )، تیونر ژاپنی صنعت خودروسازی که این روزها خوب روی ریل تقویت افتاده و ماهی یک بار یک محصول جدید معرفی می‌کند که دو محصول نهایی آن یعنی تویوتا هریر و مزدا CX-5 را هم یکی دو ماه پیش مورد بررسی قرار دادیم، حالا به سراغ خودرویی متفاوت ولی از همان خانواده قد بلندهای صنعت خودروسازی رفته و پروژه جدید کاری خود را پیش برده است. تویوتا وُکسی ( Voxy )، یکی از چندین محصول شرکت خودروسازی تویوتا در سگمنت خودروهای ون است که تنها در بازارهای آسیایی عرضه می‌شود و حالا تبدیل به یکی از نامتعارف‌ترین سوژه‌های کاری روون شده است.
در طراحی جلویی اتومبیل، روون سعی بر بهتر کردن طراحی خودرو داشته است، ولی راستش را بخواهید با افراطی گری‌های بی مورد بر روی این خودرو، از دید ما نه تنها به زیباتر شدن خودرو کمک نکرده، بلکه همچون پروژ قبلی‌اش که بر روی مزدا CX-5 انجام شده بود، باعث زشت‌تر شدن و زیاده روی در طراحی این ون تویوتا شده است. به هر حال در طراحی جلویی وکسی شاهد چراغ‌های پهن و بزرگ با چراغ‌های داخلی تاریک، جلوپنجره و وکاپوتی جدید و مهم‌تر از همه، مجموع سپری کاملاً جدید و شلوغ هستیم که بر روی آن بامپری چراغ کاری شده که نیروی پایین برنده برای چسبندگی بهتر تولید می‌کند و ورودی‌هایی اصلاح شده، استفاده شده است. ارتفاع خودرو تا سطح زمین هم فوق‌العاده کم شده که به اسپرت جلوه دادن آن کمک کرده است. در عقب خودرو هم از بالا تا پایین به ترتیب شاهد باله‌ای بزرگ نصب شده در انتهای سقف، چراغ‌های جدید اصلی، چراغ‌های شب نمای مثلثی شکل و دیفیوزری سایز متوسط هستیم.
به طور کلی پروژه جدید کاری روون همچون سایر سوژه‌های کاری‌اش، بر روی طراحی ظاهری این خودرو اجرا شده که بیشتر هم جنبه تزیینی و کلاس دارد تا تاثیر گذاری در عملکرد!
 
منبع: خودروبانک

[ شنبه 30 خرداد 1394برچسب:تیونینگ,

] [ 13:50 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

سریعترین خودرو های الکتریکی(قسمت اول)

تویوتا EV RAV4 همه ی ویژگی های تحسین شده را یکجا داشت و این تویوتای الکتریکی، شاید یکی را کم داشته!خودرویی که البته در رقابت تنگاتنگ با تسلا مدل اس است و با وجود داشتن موتور قدرتمند 154 اسب بخاری که گشتاور الکتریکی معادل 220 پوندفوت نیز تحویل چرخ ها میدهد،بازهم به خاطر اختلاف کمتر از سه ثانیه در شتاب شروع، به رتبه ی دوم قناعت میکند. در کلاس شاسی بلند ها و کراس اوورها و به خصوص با توجه به مصرف ایده آل انرژی، این خودرو تمام رقیبانش را پشت سر می گذارد.

صفرتاصد

به اشتراک بگذارید...

 

[ جمعه 11 مهر 1393برچسب:تویوتا,تویتا,برقی,الکتریکی,خودروی الکتریکی,

] [ 11:33 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

محبوبترین خودروها در چین: فولکس، هیوندای و تویوتا



فولکس واگن، هیوندای و تویوتا توانستند عنوان پرفروش ترین خودروهای فروش رفته در بازار چین در سال 2013 را بدست آورند. حضور فولکس واگن به عنوان بزرگ ترین خودروساز دنیا در رتبه اول جای شگفتی ندارد، قطعاً حضور طولانی مدت و سابقه قوی آن ها در دستیابی به این امر بزرگ تأثیر زیادی داشته است، در رتبه بعدی شرکت کره ای هیوندای قرار گرفته است. طبق گزارش HIS Automotive، در سال 2013 هشت شرکت خارجی موفق شدند در بین 10 خودروساز پرفروش بازار چین قرار بگیرند.میزان فروش فولکس واگن با رشدی 17 درصدی به 2.4 میلیون دستگاه رسید. هیوندای رقیب کره ای آن ها با رشدی به مراتب بیشتر (حدوداً 20 درصدی) بیش از یک میلیون دستگاه در بازار چین به فروش رساند، در حالی که میزان فروش تویوتا با رشدی 15 درصدی به 858 هزار دستگاه رسید.


ادامه مطلب

[ شنبه 19 بهمن 1392برچسب:فولکس,تویوتا,هیوندای,

] [ 16:34 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

تویوتا FT-1 مفهومی ۲۰۱۵
 
 
تویوتا در نمایشگاه امسال دیترویت، خودروی در حد طراحی FT-1 را به رخ کشید. اما از هر جهت که به آن نگاه شود این فکر به ذهن خطور می کند که این یک سوپرای Supra جدید است.

یوز، FT-1 در حقیقت مخفف Future Toyota 1 است یعنی اولین نسل از خودروهای آینده تویوتا. به بیان واضح تر تویوتا در نمایشگاه دیترویت امسال پیام خود در باره آینده خودروهایش را با این خودرو به گوش مخاطبانش رساند. اولین پیامی که این خودرو به مخاطب می رساند این است که می توان یک خودروی پرتوان، پرشتاب و پرسرعت و در عین حال کم مصرف داشت.

   

ادامه مطلب

[ یک شنبه 29 دی 1392برچسب:تویوتا,تویتا,

] [ 1:7 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

تویوتا FT-1 مفهومی ۲۰۱۵
 
 
تویوتا در نمایشگاه امسال دیترویت، خودروی در حد طراحی FT-1 را به رخ کشید. اما از هر جهت که به آن نگاه شود این فکر به ذهن خطور می کند که این یک سوپرای Supra جدید است.

یوز، FT-1 در حقیقت مخفف Future Toyota 1 است یعنی اولین نسل از خودروهای آینده تویوتا. به بیان واضح تر تویوتا در نمایشگاه دیترویت امسال پیام خود در باره آینده خودروهایش را با این خودرو به گوش مخاطبانش رساند. اولین پیامی که این خودرو به مخاطب می رساند این است که می توان یک خودروی پرتوان، پرشتاب و پرسرعت و در عین حال کم مصرف داشت.

   

ادامه مطلب

[ پنج شنبه 26 دی 1392برچسب:تویوتا,

] [ 18:1 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

تویوتا هریر سفارشی
 
 
 

تویوتا با یک جفت شاسی بلند هریر سفارشی که در آمریکای شمالی به نام لکسوس RXشناخته می شوند به نمایشگاه خودروی توکیو سال 2014 می رود.

 هریر در ژاپن توسط تویوتا به روز شده و این خودروساز شاسی بلندهای شیکی را نشان خواهد داد که اوایل سال آینده به توکیو می روند. اولین خودروی سفارشی یک هریر Sportivo کانسپت از تویوتا ریسینگ دولپمنت (TRD) و بر اساس مدل دو چرخ فعال ساخته شده است. تجهیزات Sportivo کانسپت شامل کمک فنرهای کوتاه تر، یک بسته ارتقایی بدنه ایرودینامیک، جلوپنجره جدید، چرخ های 45 سانتی متری و یک مافلر اسپرت است.

   

 


ادامه مطلب

[ چهار شنبه 11 دی 1392برچسب:تویوتا,تویتا,هریر,تویتا هریر,

] [ 17:15 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

پیش فروش تویوتا هایلوکس

 

این روزها ایرتویا مشغول پیش فروش محصولات جدید خود همانند تویوتا یاریس صندوقدار 2014 و یا لکسوس ES250 است. اما اگر به سایت رسمی این شرکت مراجعه کنید متوجه می‌شوید که به تازگی ایرتویا خودروی تویوتا هایلوکس دیزل دودیفرانسیل را نیز به این لیست اضافه کرده است.
این خودرو قبلا نیز وارد کشور شده بود و ایرتویا توانسته بود تعداد بسیاری از آن‌ها را به فروش برساند اما اینبار این خودرو با پیشرانه دیزلی وارد شده که موفقیت و آینده این خودرو را مبهم کرده است زیرا این معمولا در کشور خودروها سواری به صورت دیزل عرضه نمی‌شوند و معلوم نیست عکس‌العمل بازار نسبت به چنین خودرویی چگونه خواهد بود.
بر می‌گردیم به شرایط فروش، برای این خودرو در تحویل 45 روزه و مبلغ 136 میلیون و 900 هزار تومان در نظر گرفته شده است که تمامی مبلغ این خودرو را شامل می‌شود. اما برای خرید مشارکتی و تحویل خودرو به صورت 90 روزه باید مبلغ 60 میلیون تومان در زمان عقد قرارداد پرداخت شود و 10 میلیون تومان دیگر 45 روز بعد از عقد قرارداد پرداخت خواهد شد. الباقی قیمت خودرو در زمان تحویل محاسبه و پرداخت می‌شود.

[ شنبه 2 آذر 1392برچسب:,

] [ 23:8 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

تویوتا GT86 کروک به زودی در توکیو

http://khodrobank.ir/Reviews/toyota-86-convertible-52.jpg

 

چند وقت پیش تویوتا مدل مفهومی تویوتا FT-86 کروک را در نمایشگاه ژنو سال 2013 در معرض نمایش گذاشت. اما اینبار می‌خواهد همین مدل را البته با کمی تغییرات در نمایشگاه توکیو، که قرار است در اواخر سال جاری میلادی برگزار شود، به نمایش بگذارد. این خودرو کمی تغییرات داشته و نه تنها به صورت فرمان در سمت راست می‌باشد بلکه روی آن گیربکس خودکار نیز نصب شده است.
البته گویا هنوز تویوتا بر سر موضوع وزن این خودرو مشکلاتی دارد و قبل از عرضه آن به بازار باید از پس این مسئله برآید.
در نهایت باید گفت که اگر تویوتا بتواند مدل کروک این خودر را راهی بازار کند، با توجه به شهرت مدل کوپه و سر و صدایی که توانست به وسیله آن به پا کند، احتمالا مدل کروک GT86 نیز می‌تواند به فروش خوبی برسد و به عنوان یک خودروی اسپرت و کروک ارزان قیمت معادلات بازار را به هم بزند.

[ چهار شنبه 15 آبان 1392برچسب:تویوتا,تویتا,

] [ 23:2 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

تویوتا کرولا جدید، به زودی؟

http://khodrobank.ir/Reviews/Toyota-Corolla_2014_800x600_wallpaper_0f.jpg

 

 

با توجه به اینکه تویوتا مدل های 2014 از کرولا را به بازارهای جهانی عرضه کرده و این خودرو هم اکنون در لیست خودروهای مجاز به واردات است، احتمالا در آینده ای نه چندان دور شاهد حضور این خودرو در بازار داخل نیز خواهیم بود. به همین مناسبت قصد داریم نگاهی نزدیک تر به این خودرو بیندازیم تا متوجه شویم که چه خودرویی قرار است مهمان جدید خیابان های کشور باشد.
اگر به کرولا 2014 نگاهی بیندازید، اولین موضوعی که نظر شما را جلب می کند تغییر طراحی کرولا است که از طراحی کسل کننده مدل های کنونی فاصله گرفته و اینبار کرولا با یک چهره خشن، پویا و البته زیبا پا به میدان گذاشته است. این کرولا یازدهمین نسل از این خانواده است و نسبت به مدل قبلی بزرگ تر شده است.
طول کرولا جدید کمی بیشتر شده که باعث شده فضا برای سرنشینان عقب حدود 130 میلیمتر افزایش پیدا کند. اگر به پیشرانه این خودر نگاهی بیندازید متوجه می شوید که باز هم همان پیشرانه 1.8 لیتری 4 سیلندر با توان تولید 132 اسب بخار روی آن بکار رفته است (البته مدل LE Eco می تواند تا 140 اسب بخار را تولید کند). با وجود اینکه طول کرولا بیشتر شده و به این دلیل وزن آن نیز کمی بیشتر شده است اما به کمک گیربکس 7 سرعته ای که تویوتا روی کرولاهای جدید نصب کرده، رانندگی آن بسیار نرم تر شده است.
تویوتا کرولا در مدل های L، LE، LE Eco و S عرضه شده که مدل S کامل ترین مدل می باشد و اگر این مدل را تهیه کنید از امکاناتی نظیر چراغ های LED برای روز، چراغ های مه شکن، تزئینات کرومی، گرمکن آینه های جانبی، سانروف، بال عقب، رینگ های 17 اینچی، صفحه نمایش 6.1 اینچی، دوربین عقب، کروز کنترل و روکش چرمی صندلی ها بهره خواهید برد.
در نهایت باید گفت که توبوتا کرولا یکی از بهترین های این کمپانی معروف ژاپنی است و تا به حال بیش از 40 میلیون از این خودرو به فروش رسیده است (جالب است بدانید که 38 درصد از فروش کل محصولات تویوتا در بازار آمریکا را کرولا به تنهایی به دوش می کشد!). شاید دلیل این موفقیت را در بی دردسر و کم مصرف بودن آن بتوان پیدا کرد اما هر آنچه باشد کرولا در بازار داخل نیز دارای اعتبار خوبی است و اگر بتواند خود را به بازار داخل برساند، مطمئنا سخت ترین رقیب مزدا 3 خواهد بود و می تواند به راحتی در این مبارزه پیروز شود.

[ چهار شنبه 1 آبان 1392برچسب:تویوتا,تویتا,

] [ 18:36 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

تویوتا RAV4 جدید

 

ایرتویا، نماینده محصولات تویوتا و لکسوس در ایران، از واردکنندگانی است که معمولا سعی بر آن دارند تا جدیدترین محصولات این دو کمپانی را همزمان با عرضه در بازارهای جهانی، در بازار داخل نیز عرضه کنند. البته در این بین خودروهایی مانند تویوتا Avalon و Verso هرگز به داخل راهی نیافتند که دلیل آن مشخص نیست. در میان تویوتاهای وارد شده، شاید به RAV4 کمی بی مهری شده باشد و آنطور که باید و شاید در بازار جا نیافتاد ولی این خودرو دارای اعتبار خوبی در بازار رقابتی اروپا می باشد که نشان دهنده کیفیت مطلوب این شاسی بلند کوچک است.
حال تویوتا نسل جدید آن را چندی پیش معرفی و به بازار عرضه کرده که نسبت به نسل کنونی کاملا دگرگون شده است و طرح جدید تویوتا روی آن کاملا مشهود است. اگر نگاهی به مدل های تویوتا RAV4 جدید در کشورهای حاشیه خلیج فارس بیندازید، متوجه خواهید شد که این خودرو در سه مدل LE، XLE و Limited عرضه شده که روی همگی آن ها پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر با توان تولید 176 اسب بخار نصب شده است و نیروی آن به صورت استاندارد به چرخ های جلو منتقل می شود ولی می توان به صورت سفارشی سیستم AWD را نیز روی آن نصب کرد. همچنین مصرف سوخت RAV4 به کمک گیربکس 6 سرعته خودکار ECT-i که روی همگی آن ها به صورت استاندارد نصب شده اند، بین 7.7 تا 8.1 لیتر در هر 100 کیلومتر می باشد که برای یک شاسی بلند فوق العاده است.
از نظر امکانات و تجهیزات، تویوتا RAV4 حرف های زیادی برای گفتن دارد، به عنوان مثال می توان به سیستم های TRAC، ABS، VSC، SST، TPMS، RSCA و WIL اشاره کرد.
تویوتا RAV4 در حدود 25 هزار دلار قیمت دارد که در صورت ورود و عرضه به بازار داخل و شرایط نابسامان کنونی، باید انتظار قیمتی بین 150 تا 170 میلیون تومان را داشت که در این صورت، از نظر قیمتی بازنده رقیبان خود یعنی رنو کولئوس و میتسوبیشی ASX خواهد بود.

به روزرسانی در 24 شهریورماه: این خودرو توسط ایرتویا در دو تیپ 2 و 3 با قیمت قطعی 149 میلیون و 900 هزار تومان در تیپ 2 و 169 میلیون و 900 هزار تومان در تیپ 3 پیش فروش می شود.

[ یک شنبه 24 شهريور 1392برچسب:,

] [ 20:57 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

نگاه اجمالی به تویوتا GT86

http://khodrobank.ir/Reviews/Toyota-GT_86_2013_800x600_wallpaper_2b.jpg

 

تویوتا GT86 با ورودش روح تازه‌ای به خودروهای ژاپنی داده است و توانسته یک خودروی دیفرانسیل عقب اسپرت را با مبلغی بسیار کم به بازار عرضه کند. باید گفت که GT86 به زیبایی خودروهایی مانند آئودی TT و یا نیسان 370Z نیست اما کماکان می‌تواند چشم‌ها را به سوی خود بچرخاند. شاید برای کسانیکه به طرف خرید تویوتا GT86 می‌روند، بیش از زیبایی، به قابلیت‌های آن فکر می‌کنند و می‌خواهند یک خودروی اسپرت دیفرانسیل عقب را سوار شوند تا سر هر پیچ صدای لیز خوردن لاستیک‌ها را به رخ دیگران بکشند!
اگرچه پیشرانه 2 لیتری تویوتا GT86 بسیار کوچک به نظر می‌رسد اما عملکرد بسیار خوبی دارد و می تواند 197 اسب بخار را تولید کند. توانی که کمتر در پیشرانه‌های 2 لیتری بازار می‌توان دید. در پیشرانه GT86 هیچ سوپرشارژر و یا توربوشارژرزی بکار نرفته و سبک بودن آن کمک می‌کند که استهلاک خودرو کم شود.
این خودرو در حقیقت یک اسپرت خیابانی است اما از نظر راحتی و امکانات نیز در سطح بسیار خوبی قرار دارد. سیستم تعلیق آن کمی خشک است اما کماکان دست اندازهای خیابان را به خوبی می‌گذراند.
با وجود اینکه در بعضی از قسمت‌های داخل کابین به نظر می‌رسد که از مواد نامرغوبی بکار رفته است اما در نهایت کیفیت داخل آن بسیار خوب است. همچنین با هفت کیسه هوا در همان کابین کوپه و به کمک سیستم ESC امنیت سرنشینان تضمین می‌شود.
در پشت دو صندلی‌های جلو که بسیار راحت نیز هستند، دو صندلی دیگر نیز وجود دارد اما بسیار کوچک و جمع و جور هستند و تنها برای نشستن دو کودک کافی هستند. صندوق عقب نیز کمی کوچک است و تنها 243 لیتر گنجایش دارد اما با تا شدن صندلی‌های عقب می‌توان این حجم را بیشتر کرد.
زمانیکه زمان پول دادن می‌رسد، با 25 هزار پوند می‌توانید یک آئودی TT استاندارد را بخرید، اما در عین حال GT86 یک خودرو با امکانات کامل است و تجهیزاتی نظیر سیستم نویگیشن لمسی، بلوتوث، گرمکن صندلی، چراغ‌های زنون و رینگ‌های 17 اینچی را آن هم با 5 سال گارانتی به شما می‌دهد.
با توجه به اینکه GT86 اخیرا به بازار ایران آمده و در رنج قیمتی خود یعنی 200 میلیون تومان تنها جنسیس کوپه 3.8 لیتری را در مقابل خود دارد، اما به نظر می‌رسد که کماکان اسپرت سواران واقعی حاضرند چشم خود را روی وسوسه 3.8 لیتر رقیب GT86 ببندند و یک ژاپنی اصیل و اسپرت را سوار شوند.

[ شنبه 16 شهريور 1392برچسب:تویتا,تویوتا,تویتا GT86,

] [ 15:38 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

عکس‌های رسمی تویوتا پرادو 2014

http://khodrobank.ir/Reviews/Toyota-Land_Cruiser_2014_800x600_wallpaper_17.jpg

http://khodrobank.ir/Reviews/Toyota-Land_Cruiser_2014_800x600_wallpaper_06.jpg

 

حدود 60 سالی می‌گذرد که تویوتا مدل شاسی‌بلند خود به نام پرادو را تولید می‌کند و در این سال‌ها این خودرو به عنوان یکی از پیشروها در بین شاسی‌بلندهای آفرود معروف شده است.
اگرچه طراحی این خودرو هنوز دارای پختگی نیست و نقدهای بسیاری نسبت به طراحی این خودرو همانند دیگر محصولات تویوتا شده است اما از نظر کیفیت و فنی و قابلیت‌های خارج از جاده حرفی در آن نیست و در این زمینه‌ها یک خودروی تمام عیار محسوب می‌شود.
روی پرادو مدل 2014 قرار است دو نوع پیشرانه نصب شود. پیشرانه 6 سیلندر بنزینی که 4 لیتر حجم دارد و دیگری یک پیشرانه 4 سیلندر توربودیزل است که 3 لیتر گنجایش آن می‌باشد. البته اگر مدل 3 درب پرادو را تهیه کنید تنها پیشرانه 3 لیتری روی آن قابل نصب می‌شود و خبری از موتور 6 سیلندری روی آن نخواهد بود.
پیشرانه 4 سیلندری دقیقا 2982 سی‌سی حجم دارد و می‌تواند 187 اسب‌بخار را تولید کند و روی آن گیربکس 6 سرعته دستی و یا 5 سرعته خودکار نصب می‌شود. در مدل 3 درب، اگر گیربکس آن خودکار باشد شتاب این چشم بادامی 10.2 ثانیه خواهد بود و در صورت نصب کردن گیربکس دستی این عدد به 10.6 ثانیه تغییر می‌کند و در هر دو حالت حداکثر سرعت آن به 175 کیلومتر در ساعت می‌رسد. مصرف سوخت پرادو 2014 در این مدل 7.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است.
اما اگر مدل 5 درب را با پیشرانه 3 لیتری تهیه کنید، به کمک گیربکس خودکار، شتاب آن 11 ثانیه، حداکثر سرعت آن 175 کیلومتر و مصرف آن 8.1 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود.
پرادو جدید با پیشرانه قوی‌تر خود یعنی موتور 4 لیتری می‌تواند 277 اسب‌بخار را تولید و در 10.9 ثانیه به مرز 100 کیلومتر در ساعت برسد. همچنین مصرف این خودرو با چنین پیشرانه‌ای تنها 10.8 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌باشد.
سیستم‌های بسیار مختلف و پیشرفته‌ای برای بالابردن قابلیت‌های خارج از جاده، امنیت و هندلینگ روی پرادو نصب شده که می‌توان به سیستم‌هایی نظیر PCS، VSC، ACC، BSM، RCTA و A-TRC اشاره کرد.
یکی از سیستم‌هایی که روی پرادو نصب شده سیستم Toyota Touch 2 with Go است که در اروپا و با توجه به نیازهای مشتریان اروپایی طراحی و ساخته شده و اکثر نقشه‌های راه‌های کشورهای مختلف به همراه اطلاعاتی نظیر تابلوها، ترافیک و یا محدودیت‌های ترافیکی به کمک Google Map روی آن قرار دارد.

[ دو شنبه 4 شهريور 1392برچسب:تویتا,تویوتا,تویتا ,پرادو2014,

] [ 17:41 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

نگاهی نزدیک به تویوتا FJ Cruiser

 

اگر به تویوتا FJ Cruiser نگاهی بیندازید، احتمالا اولین سئوالی که برای شما مطرح می‌شود این است که چرا این خودرو این قدر قیافه‌ای عجیب و غریب دارد! در حقیقت در طراحی FJ Cruiser از لندکروز دهه 60 میلادی الهام گرفته شده، خودرویی که در آن زمان پاسخ شدید ژاپنی‌ها به لندروور و جیپ بود و توانست قابلیت‌های خارج از جاده خود را به رخ حریفان بکشد. در زیر برای شما یک عکس از این لندکروز قدیمی را قرار داده‌ایم. اگر به آن نگاهی بیندازید متوجه می‌شوید که جلو پنجره و سقف سفید FJ Cruiser به صورت مستقیم از پدربزرگش به ارث رفته و البته به صورت یواشکی(!) دو درب کوچک نیز به آن اضافه کرده تا با وجود حفظ سنت خانوادگی، سرنشینان عقب نیز یک مقداری راحت‌تر سوار این غول بیابانی شوند.
در داخل تویوتا FJ Cruiser از مواد پلاستیکی به کار گرفته شده اما در قسمت‌هایی از آن از موادی استفاده شده که شبیه فلز هستند و سعی دارند حس طراحی بیرونی را به داخل نیز منتقل کنند اما در نهایت اگر کمی دقت کنید متوجه می‌شوید که تمامی مواد بکار رفته در داخل این خودرو از پلاستیک هستند و شاید در مقابل یک خودروی آمریکایی حرفی برای گفتن نداشته باشد (اگرچه کیفیت تولید آن مانند بقیه محصولات تویوتا عالی است). در مقابل طراحی داخل خودرو کاملا کاربردی است و محفظه‌های مختلفی برای نگهداری اشیاء مختلف قرار داده شده است. جای پا برای سرنشینان جلو بسیار زیاد است ولی کمی احساس می‌شود ارتفاع سقف آن برای خودرویی به این بزرگی کمی کوتاه باشد.
اگرچه برای وارد شدن به عقب و باز کردن درب‌های عقب حتما باید درب جلو نیز باز شود، اما سوار شدن به آن اصلا کار سختی نیست. اگرچه عقب آن بسیار جادار است اما این فضا نیز می تواند با جمع شدن صندلی های عقب افزایش یابد.
در وسط کنسول میانی یک سیستم صوتی قرار دارد که یک سی دی چنجر 9 تایی در آن تعبیه شده و همچنین به کمک یک دکمه می توان ساب ووفری که در صندوق عقب قرار دارد را روشن و یا خاموش کرد.
اگرچه تویوتا FJ Cruiser با موتور 6 سیلندر 4 لیتری خود سنگین تر از پرادو است اما رانندگی با آن خسته کننده نیست و از حریفانی مانند هامر H3 و جیپ Wrangler بسیار سریع تر است اما با این هیکل و موتور نباید انتظار مصرف سوختی مانند مزدا 2 را داشته باشید و اگر در حین رانندگی در شهر مصرف سوخت آن بیش از 17 لیتر در هر 100 کیلومتر بود، تعجب نکنید.
به دلیل وجود چرخ یدک در عقب خودرو، دید عقب تویوتا FJ Cruiser کمی کم است ولی دید جلوی آن بخاطر شیشه بزرگی که در جلو قرار دارد، بسیار خوب است اما در نهایت به کمک تکنولوژی هایی مانند سنسور عقب، پارک کردن با آن از هامر H3 راحت تر است.
رانندگی کردن با تویوتا FJ Cruiser بسیار ساده و راحت است و خودرو کاملا در اختیار شماست و در مقایسه با هامر H3 باید گفت که در شرایط بهتری است. همچنین انتقال نیروی آن به هر چهارچرخ است و سیستم کنترل پایداری آن به صورت استاندارد نصب شده ولی خاموش نمی شود و همیشه روشن است!
در نهایت باید گفت که اگر Off-Road سوار هستید و واقعا از خودروی خود در خارج از جاده نیز استفاده می کنید، تویوتا FJ Cruiser یکی از بهترین ها در مقابل حریفان خود است (که بسیاری از آن ها مانند هامر اصلا در بازار داخل وجود ندارند). اما اگر با FJ می خواهید در شهر نیز رانندگی کنید و کارهای روزمره خود را انجام دهید، احتمالا طراحی داخلی کسل کننده، مصرف سوخت بالا و ابعاد بزرگ آن شاید کمی زود دل شما را بزند و اگر در خیابان های باریک شهری مثل تهران یک پارک دوبل کنید، متوجه می شوید که این خودرو برای داخل شهر ساخته نشده است!

[ سه شنبه 29 مرداد 1392برچسب:تویتا,تویوتا ,FJ Cruiser,FJ Cruiser,

] [ 12:5 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

تویوتا هایلوکس شکست ناپذیر

http://khodrobank.ir/Reviews/Toyota-Hilux_Invincible_2014_800x600_wallpaper_07.jpg

 

شاید به راحتی بتوان گفت که تویوتا هایلوکس یکی از بهترین پیکاپ‌های دنیا از زمان تولید این خودرو یعنی در 46 سال اخیر بوده است و فروش 15 میلیونی آن این موضوع را نیز تصدیق می‌کند.
اگرچه هایلوکس در مدل‌های DLX، DLX+، SR و SR+ عرضه شده اما در بسیاری از بازارها کامل‌ترین مدل آن یعنی SR+ بیش از 40 درصد فروش را دارد و این نشان دهنده رشد و علاقه بازار به چنین خودروهایی است. اما تویوتا به این نیز قانع نبوده و می‌خواهد مدل شکست ناپذیر (Invincible) را نیز به بازار عرضه کند. مدلی که به صورت Extra Cab و Double Cab روانه بازار می‌شود و هر کدام نیز می‌توانند به صورت نسخه Active و یا Sport باشند.
مدل Active دارای سپر کرومی در جلو، هواکش کرومی، چراغ مه‌شکن و نشان Invincible روی درب‌هاست. در حالیکه مدل Sport دارای امکاناتی مانند میله‌های کناری کرومی و رینگ‌های 17 اینچی است.
تویوتا هایلوکس شکست ناپذیر در 8 رنگ قابل سفارش و از نظر فنی دارای 4 نوع مختلف است. روی این خودرو می‌توان یک پیشرانه 2.5 لیتری نصب کرد که در این صورت تنها گیربکس دستی قابل سفارش است اما می‌توان آن را به صورت 2WD و یا 4WD تهیه کرد. همچنین پیشرانه 3 لیتری نیز قابل نصب است که علاوه بر دودیفرانسیل بودن، می‌توان روی آن گیربکس دستی و یا خودکار نصب شود.
تویوتا هایلوکس شکست ناپذیر در نیمه دوم سال 2013 میلادی به بازارهای اروپا عرضه خواهد شد.

[ جمعه 18 مرداد 1392برچسب:,

] [ 12:21 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

هیبریدی جدید تویوتا

 

تویوتا قصد دارد در ماه سپتامبر از خودروی مفهومی هیبریدی خود در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی کند.
گفته می‌شود در این مدل از همان تکنولوژی هیبریدی استفاده شده که تویوتا در مسابقات جهانی اتوموبیلرانی FIA استفاده کرده است. لازم به ذکر است که امسال تویوتا توانسته با استفاده از همین تکنولوژی در مسابقات 24 ساعته لمان فرانسه مقام دوم را به دست آورد.
با وجود شایعات در مورد نسخه هیبریدی GT86 اسپرت، تویوتا اعلام کرده که این مدل مفهمومی هیچ ارتباطی به GT86 ندارد.
این خودروساز ژاپنی قول داده تا در آستانه نمایشگاه جزئیات این خودروی مفهومی هیبریدی را منتشر کند.

[ پنج شنبه 17 مرداد 1392برچسب:,

] [ 13:11 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه