ابزار رایگان سایت

codes and tools for blog

SRT وایپر GT3-R مسابقه ای

ماشین بازها

سایت تخصصی خودرو

SRT وایپر GT3-R مسابقه ای

بعد از معرفی نسخه های GTS ، تایم اتک و همچنین GTS-R حال نوبت به چهارمین عضو خانواده SRT وایپر رسیده؛ خودرویی با نام GT3-R که فقط و فقط در پیست ها می توان آنرا دید . . .

SRT Viper GT3-R

SRT Viper GT3-R

GT3-R با همکاری مشترک کمپانی آمریکایی Riley Technologies که هم خودروهای مسابقه ای تولید میکند و هم در مسابقات شرکت می کند، ساخته شده است. مهندسین برای این خودرو از پلتفرم ارتقا یافته GTS-R که سال گذشته میلادی توسط SRT برای شرکت در مسابقات 24 ساعته لمانز (در کلاس GTE Pro) و همچنین مسابقات لمانز آمریکا (ALMS) معرفی شد، استفاده کرده اند؛ حاصل کارشان به ساخت خودرویی 1295 کیلوگرمی ختم شده که در بدنه و کیت بدنه آن چیزی به جز فیبرکربن و فایبرگلاس و کولار (Kevlar) نمیتوان دید.

SRT Viper GT3-R

SRT Viper GT3-R

ویژگی های مهم GT3-R را باید در اسپلیتر زیر سپر جلو، دیفیوزر و باله قابل تنظیم عقب و همچنین تعلیق چهار حالته آن دانست؛ هرچند تصاویر کابین منتشر نشده اما SRT به مشتریانش قول داده که درون کابین به جز رول بار بدنه، سیستم ضدحریق و صندلی مسابقه ای با کمربند شش نقطه ای چیز دیگری نمی بینند!

به سراغ پیشرانه GT3-R برویم که همان موتور 8.4 لیتری V10 است اما باقدرت 680 اسب بخار و گشتاور 868 نیوتن متر که نسبت به مدل های استاندارد SRT وایپر به ترتیب 40 اسب بخار و 55 نیوتن متر بیشتر دارند؛ گیربکس آن نیز از نوع شش سرعتی ترتیبی Xtrac است.

هم اکنون سفارش GT3-R با قیمت حدودی 459,000 دلار آغاز شده که البته تحویل آن در اواخر پاییز 92 خواهد بود؛ مشتریان با این خودرو اجازه حضور در مسابقات مختلفی از جمله، FIA GT3 و USCR GT Daytona و مسابقات بین المللی پیرلی جی تی و … را خواهند داشت.

[ جمعه 31 خرداد 1392برچسب:,

] [ 15:0 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

آئودی، مصمم برای فتح بازار خودروهای شاسی بلند

کمپانی «آئودی» در تلاش برای کسب سهم بیشتر در بازار خودروهای suv، نخستین نسخه s سری q یعنی sq5 را از تابستان سال جاری میلادی و با قیمت 51 هزار و 900 دلار، برای فروش عرضه می کند.
سیستم کنترل ثبات و پایداری هوشمند که وجود باربند را روی سقف تشخیص داده و شرایط را بر اساس مرکز ثقل جدید کنترل می کند به طور استاندارد روی تمامی مدل ها نصب می گردد و مواردی نظیر: سامانه ورود و استارت بدون کلید، هشدار نقاط کور، کروز کنترل پویا، سیستم صوتی پیشرفته با 14 اسپیکر و . . . به صورت سفارشی قابل انتخاب هستند.

 

 

به گزارش سرویس بین الملل مجله ماشین، پیشرانه این خودرو یک نمونه 3 لیتری 6 سیلندر خورجینی سوپرشارژ بوده که معادل 354 اسب بخار قدرت و 470 نیوتن متر گشتاور تولید کرده و از طریق جعبه دنده 8 سرعته تیپ ترونیک، به هر چهار چرخ منتقل می کند. شتاب اولیه این خودرو با اتکا به کارایی این مجموعه معادل 5.1 ثانیه و حداکثر سرعت آن 250 کیلومتر در ساعت اعلام شده که برای یک خودروی suv تحسین برانگیز است.
شایان توجه اینکه، اینفینیتی ex37، مرسدس بنز glk (شرح آزمایش مدل 350 این سری در شماره تیر ماه مجله ماشین به چاپ رسیده است) و ولوو xc90 رقبای اصلی آئودی مورد بحث هستند که البته از نظر فنی، یارای رقابت با آن را ندارند!



[ پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:,

] [ 14:42 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

خودرو پورشه‌ای که در ایران دچار حریق شد

راننده خودرو پورشه در شهرک محلاتی تهران در حال تردد بود که شعله هایی از آتش را زیر خودرو خود مشاهده کرد.

بعد از مشاهده شعله های آتش، راننده مذکور دستپاچه شده و به جای آنکه، همان لحظه خودرو را متوقف کرده و آتش را خاموش کند، به سرعت خود اضافه کرد تا شاید باد به کمک او بیاید.

 

 

با این حرکت، شعله های آتش بیشتر شده و راننده بلاجبار خودرو را متوقف کرد. بعد از آن با تلاش عابرین و استفاده از کپسول آتش نشانی، آتش خاموش شد.

[ پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:,

] [ 13:45 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

رونمایی آستون مارتین ونکویش ولانته

امروز با رونمایی از ونکویش ولانته جدید، جفت ابر خودروی جدید ونکویش آستون مارتین معرفی شد.

این کانورتیبل جدید اولین خودروی ولانته آستون مارتین است که روکش آن کاملا از فیبر کربنی ساخته شده. به علاوه این خودرو مستحکم ترین ولانته تا کنون است.

ونکویش ولانته یک سقف پارچه ای سبک سه لایه دارد و آستون به جمع شدن آن در 14 ثانیه افتخار می کند.

 

 

آستون اعلام کرده است فضای صندوق عقب این خودرو برخلاف داشتن سقف تا شو، 50 درصد بیشتر از قبل است و 279 لیتر جا دارد.

در ضمن طراحی در صندوق عقب و بادشکن ولانته جدید بی نظیر است، اما داخل آن به استثنای تجهیزات مخصوص کانورتیبل، بسیار شبیه کوپه این مدل است.

ولانته فقط 9 کیلوگرم سنگین تر از ونکویش کوپه است و همان موتورv12 با قدرت 564 اسب بخار و گشتاور 620 نیوتون متر را دارد که قدرت را به چرخ های عقب منتقل می کند. بنابراین شتاب صفر تا صد این خودرو 4.1 ثانیه باقی می ماند.



[ پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:,

] [ 13:43 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

آستون مارتین DB9 سبز شد

تیم فنی مهندسی بوش با همکاری آستون مارتین، مدل DB9 را تبدیل به خودروی پلاگین هیبریدی کردند.به هر حال آستون مارتین هم باید خودروی سبز طراحی می‌کرد،اما حالا که تولید کرده است بسیار پیشرفته عمل کرده است.

Bosch Engineering Aston Martin DB9 hybrid

Bosch Engineering Aston Martin DB9 hybrid

اما چرا پیشرفته؟آستون مارتین این خودرو را طراحی کرد تا نشان دهد خودروهای هیبریدی هم می‌توانند عملکرد بهتری از خود نشان دهند.این خودروی هیبریدی دارای یک موتور 6 لیتری V12 به همراه دو موتور الکتریکی برای چرخ‌های جلو می‌باشد که موتورهای الکتریکی نیروی خود را از یک باتری لیتیوم یون 180 کیلووات واقع در عقب خودرو بدست می‌آورند.افزودن دو موتور الکتریکی و باتری باعث شده است DB9 حدود 300 کیلوگرم اضافه وزن پیدا کند.دو موتور الکتریکی سبب تولید 210 اسب بخار می‌شود،موتور بنزینی هم 530 اسب بخار نیرو تولید می‌کند پس در مجموع توان این خودرو حدود 740 اسب بخار می‌باشد.

    bosch-engineering-aston-martin-db9-hybrid-6bosch-engineering-aston-martin-db9-hybrid-7

    bosch-engineering-aston-martin-db9-hybrid-3bosch-engineering-aston-martin-db9-hybrid-10

 

شتاب استاندارد این خودرو 4.6  ثانیه است اما انتظار می‌رود با افزودن 210 اسب بخار قدرت شتاب آن به حدود 3.7 ثانیه کاهش یابد.تنها در حالت الکتریکی این خودرو می‌تواند حدود 26 کیلومتر مسیر را طی کند.

علاوه بر این که عملکرد خودرو نسبت به نسخه استانداردش بالاتر رفته است فرمان پذیری این خودرو هم بهبود چشمگیری پیدا کرده است.همچنین این خودرو به دلیل وجود سیستم هیبریدی دارای سیستم اطلاع رسانی جدید و سیستم کنترل تعادل اسپرت در چهار حالت مختلف می‌باشد.

[ چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:,

] [ 11:3 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

گاوی خشمگین در راه است

کمپانی مشهور لامبورگینی می‌خواهد در نمایشگاه فرانکفورت سپتامبر مدل جدیدی رونمایی کند که گمان زده می‌شود جانشین قهرمان بازنشسته یعنی گالاردو باشد.هم اکنون مشخصاتی از این مدل جدید راهی اینترنت شده است.حدود یک هفته پیش سایت carbuzz هم عکس‌هایی از این خودرو منتشر کرد که امکان دارد ظاهر اصلی آن به این عکس‌ها شباهت داشته باشد.

is-this-the-lamborghini-cabrera-medium_4

داستان از این قرار است که جانشین گالاردو پلت فرم خود را از آئودی R8 قرض گرفته است،ساختار اصلی گالاردو آینده از آلومینیم و فیبر کربن می‌باشد که باید انتظار وزن کمی هم از این مدل داشته باشیم.این خودرو قرار است به عنوان مدل 2015،اواخر 2014 راهی بازار شود.

is-this-the-lamborghini-cabrera-medium_1

 

    is-this-the-lamborghini-cabrera-medium_2is-this-the-lamborghini-cabrera-medium_3

کد این مدل LP724 است و در مقایسه با گلاردو قدیمی طول بیشتری دارد(حدود 16 میلی متر افزایش طول).اما عرض و ارتفاع آن یکسان است یعنی به ترتیب 1900 میلی متر و 1165 میلی متر می‌باشد.انتظار می‌رود خودرویی شبیه به آئودی روی صحنه آید اما با توجه به اطلاعاتی که در دسترس است فاصله بین دو محور لامبو جدید حدود 3 سانت در مقایسه با R8 کم‌تر است.

is-this-the-lamborghini-cabrera-medium_5

 

    is-this-the-lamborghini-cabrera-medium_6is-this-the-lamborghini-cabrera-medium_7

is-this-the-lamborghini-cabrera-medium_10

در فرهنگ لامبورگینی پیشرانه مهم‌تر از ظاهر است به همین دلیل همه منتظر هستند تا ببینند عملکرد این مدل به چه شکلی خواهد بود.به احتمال فوق‌العاده زیاد این مدل جدید دارای موتور V10 5.2 لیتری می‌باشد که می‌تواند 600 اسب بخار قدرت تولید کند،گشتاور آن هم باید حدود 543 نیوتن متر باشد.اگر چه قدرت این خودرو چنان جلب توجه نمی‌کند اما با وزن کم…در صمن این را هم یادتان باشد که لامبورگینی هیچ علاقه ای به تکنولوژی هیبریدی ندارد.

    Lamborghini-Gallardo_LP570-4_Superleggera_2011_800x600_wallpaper_02is-this-the-lamborghini-cabrera-medium_9

 

 

lambo side_web

انتقال این قدرت عظیم از طریق گیربکس 6 سرعته دستی به تمام چرخ‌ها امکان پذیر می‌شود.هم اکنون گالاردو های قدیمی دارای سیستم انتقال قدرت 6 سرعته اتومات می‌باشند.علاوه بر نسخه AWD لامبو نسخه دیفرانسیل عقب در دستور کار خود قرار داده است.

lamborghini-cabrera-spotted-for-first-time-61500_1

در همین جهت شایعات نشان می‌دهند که نام این خودرو کابررا(Cabrera) خواهد بود،این نام هم مانند دیگر نام‌های خودروهای لامبو اعم از مدل‌های Miura، Gallardo، Navarra و Veragua اسم یک گاو اسپانیایی با اصل و نسب است.


[ چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:,

] [ 11:2 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

ارتقای آلفا رومئو می تو

آلفارومئو بی سر و صدا از مدل 2014 می تو رونمایی کرد. خودرویی که با فروتنی به روز رسانی شده تا همچنان یک هاچ بک ریزه میزه مدرن و دوست داشتنی باشد.

 

2014 Alfa Romeo MiTo

2014 Alfa Romeo MiTo


قاب کرومی جلوپنجره مشبک از آلفا جولیتا الهام گرفته شده و چراغهای تجدیدنظر شده جلو را تکمیل می کند. چرخهای جدید 15 اینچی اسپرت و رنگ آمیزی خودرو که اینک در ده رنگ قابل ابتیاع است، از جمله ویژگیهای مدلهای جدید می باشند.

 

 

 

2014 Alfa Romeo MiTo interior

2014 Alfa Romeo MiTo interior


تغییرات داخلی محدود هستند و به طراحی تر و تمیزتر داشبورد و لوازم جدید در سه تریم قابل انتخاب محدود می شوند. یک سیستم سرگرمی Uconnect جدید با سیستم دریافت صوتی دستورات و صفحه نمایش 5 اینچی و اتصال بلوتوث، آی پاد، USB و AUX نیز از جمله تجهیزات جدید خواهد بود.

 

 

 

2014 Alfa Romeo MiTo

2014 Alfa Romeo MiTo


در زیر کاپوت موتور جدید 0.9 لیتری توربو TwinAir که یکی از موتورهای تحسین شده و بسیار ممتاز است جایگزین موتور قبلی شده است. این پیشرانه قادر است 105 اسب بخار نیرو و 145 نیوتن متر گشتاور تولید کند. با این پیشرانه آلفا می تو قادر است تا شتاب صفر تا صد 11.4 ثانیه ای و حداکثر سرعت 184 کیلومتر بر ساعت را تجربه نماید. مصرف سوخت متوسط این خودرو تنها 4.2 لیتر در هر صد کیلومتر و میزان دی اکسید کربن تولیدی آن 99 گرم در هر کیلومتر است.

 

 

2014 Alfa Romeo MiTo

2014 Alfa Romeo MiTo


فروش آلفا رومئو می تو در ایتالیا به زودی و با قیمتی حدود 14,800 یورو آغاز خواهد شد.

[ سه شنبه 28 خرداد 1392برچسب:,

] [ 13:26 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

تیونینگ یک خودروی اشرافی

جگوار XF یکی از لوکس‌ترین و تجملی‌ترین خودروهای جگوار است گه چهره ای جدید به خود گرفته است آن هم توسط کمپانی تیون کار آلمانی Loder1899.

Jaguar XF tuning by Loder1899

Jaguar XF tuning by Loder1899

به نظر شما کدام یک از ویژگی‌های این خودرو،XF را اسپرت ترکرده است؟به طور کلی تغییرات این خودرو شامل جلو پنجره کاملاً سیاه،سپر جدید به همراه دریچه های هوا به رنگ قرمز و مشکی،ورودی‌های هوای جدید روی هود،دیفیوزر جدید،اسپویلر کوچک مشکی،کالیپر های قرمز،اگزوز های دوقلو و رینگ‌های آلیاژی 5 پره به رنگ مشکی می‌باشد.که خودرویی با ترکیب رنگ سفید،مشکی و قرمز به وجود آورده‌اند.

jaguar-xf-tuned-by-loder1899_2

    jaguar-xf-tuned-by-loder1899_1jaguar-xf-tuned-by-loder1899_4

اما زیر کاپوت این خودروی اشرافی یک موتور V6s(دیزل) سه لیتری خوابیده است که قدرت آن از 275 اسب بخار به 310 اسب بخار رسیده است،همچنین گشتاور این خودروی بریتانیایی هم 600 نیوتن متر بود که به لطف مهندسان لودر1899 به 680 نیوتن متر رسیده است.به نظر شما این تیون کار آلمانی در کار خود موفق بوده است؟

[ سه شنبه 28 خرداد 1392برچسب:,

] [ 13:25 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

کمپانی آئودی ،تندروترین و پرشتاب ترین مدل کواترو را عرضه می کند

 – کمپانی «آئودی» قصد دارد تا 30 سال پس از رونمایی اولین نسخه «کواترو»، مدل مفهومی جدید آن را در نمایشگاه «فرانکفورت» به نمایش بگذارد.این مدل که به احتمال زیاد از اوایل سال 2014 و به تعداد محدود وارد بازار فروش می شود، از یک پیشرانه 4 لیتری 8 سیلندر خورجینی نیرو خواهد گرفت که بالغ بر 600 اسب بخار قدرت را از طریق جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه به هر چهار چرخ منتقل می کند.

 

 

کارشناسان شتاب اولیه این ماشین را کمتر از 4 ثانیه و حداکثر سرعت آن را 300 کیلومتر در ساعت پیش بینی می کنند.شایان توجه است، مسئولین کمپانی «آئودی» از انتشار جزئیات فنی کواترو جدید خودداری کرده اند، لذا برای دستیابی به این اطلاعات، باید تا ماه سپتامبر سال جاری میلادی، منتظر ماند.

[ دو شنبه 27 خرداد 1392برچسب:,

] [ 13:44 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

تویوتا GT86 در راه ایران

 به تاریخ تویوتا که نگاه می‌کنیم، می‌بینیم این ژاپنی خیلی اهل اسپرت بازی و اسپرت سازی نبوده است.

Toyota GT 86 2013

Toyota GT 86 2013

تنها چند مدل بوده که از نظر ظاهری و فنی خواص جوان‌گرایی محض داشته‌اند. تنها دو نام درخشان دیده می‌شود. کوپه 2000GT و مدل موفقی به اسم Celica که البته در ایران هم مشتریان فراوانی داشت.

 

2003 Toyota Celica

2003 Toyota Celica

تویوتا ترجیح می‌داد تمرکز خود را روی ساخت خودروهای خانوادگی پسند اعمال کند. از کمری، اوریون و کرولای سواری گرفته تا پرادو، لندکروز و اف‌جی کروز شاسی‌بلند. شاید همین رویکرد بوده که آن را تبدیل به بزرگ‌ترین خودروساز دنیا کرده است.

اما تولیدات این شرکت نیاز به یک رنگ و بوی خاص داشت. حال و هوایی از جنس مسابقات. سرعت و قدرت. حتی رقبای کره‌ای‌اش مانند هیوندای و کیا نیز توانمندی‌های خودشان را در این حوزه پرطرفدار محک زده بودند.

 Toyota-GT_86_2013_800x600_wallpaper_1a

    Toyota-GT_86_2013_800x600_wallpaper_14 Toyota-GT_86_2013_800x600_wallpaper_32

شاید ترس از حضور بین هیولاهای ایتالیایی و قهرمانان آلمانی اولین دلیل برای عدم تولید یک خودروی اسپرت از سوی تویوتا بود. اما این ترس شکست و سال گذشته میلادی جدیدترین مدل واقعاً اسپرت این شرکت معرفی شد. خودرویی به اسم GT86 که با همکاری سوبارو و سایون طراحی شد.

    Toyota-GT_86_2013_800x600_wallpaper_11 Toyota-GT_86_2013_800x600_wallpaper_10

مشخصات فنی

به طرز باورنکردنی موتور این تویوتا توانمند و تازه نفس است. با اینکه حجمش فقط 2000 سی‌سی است ولی قدرت آن به 197 اسب بخار می‌رسد. بر اساس تجربه خودروهایی که از این حجم موتور بهره می‌برند معمولاً قدرتی بین 137 تا 150 اسب بخار دارند.

    Toyota-GT_86_2013_800x600_wallpaper_33 Toyota-GT_86_2013_800x600_wallpaper_32 - Copy

از سویی دیگر مهندسی ساخت این موتور نیز یکی از پیچیده‌ترین‌ها در نوع خودش است. اغلب موتورها با آرایش خطی تولید می‌شوند. یعنی سیلندرها پشت سر هم در یک خط قرار می‌گیرند و در محور عمودی بالا و پایین می‌شوند. اما در موتورهای خانواده Boxer که جی‌تی86 نیز یکی از آن‌هاست، آرایش به صورت خوابیده است. یعنی سیلندرها در محور افقی چپ و راست می‌روند.

    Toyota-GT_86_2013_800x600_wallpaper_0c Toyota-GT_86_2013_800x600_wallpaper_1d

تویوتا GT86 با این قابلیت‌ها می‌تواند به سرعت نهایی 210 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت آن 8.2 ثانیه است. این خودرو مسیر 400 متر را در 14.9 ثانیه طی می‌کند.

داخل خودرو

جی تی 86 به اندازه ای اسپرت است که آدرنالین خونتان را بالا ببرد و همه چی به کابین بر می گردد.با ورود به کابین این خودرو سادگی را مشاهده می کنیم که همراه با اصلات خاصی می باشد.به دلیل فاصله ی بین دو محور نسبتا زیاد سرنشینا که به صورت 2+2 می نشیند از کمی فضای پا رنج نمی برند.البته این را هم یادتان باشد که در کلاس کوپه فضای خوبی دارد وگر نه یک مسافر با قد 1.80 سانت به بالا اصلا نمی تواند روی صندلی های عقب بنشیند.

Toyota-GT_86_2013_800x600_wallpaper_45

 

    Toyota-GT_86_2013_800x600_wallpaper_51 Toyota-GT_86_2013_800x600_wallpaper_4b

کنسول وسط هم مانند خط تقارن کابین عمل می کندو کابین را به دو قسمت مساوی تقسیم می کند.از ویژگی های کابین این خودرو می توانیم به وجود نمایشگر 6.1 اینچی اشاره کنیم.

امکانات و تجهیزات

تویوتا براین خودرو دو عدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو تعبیه کرده است(به طور استاندارد)قابل سفارش تعداد بیشتر،از دیگر موارد امنیتی این خودرو می توانیم به ترمز ABS و سیستم ضد سرفت اشاره کنیم.همچنین پدال های آلومینیومی،اهرم دنده اسپرت،سیستم Smart & Start Key،تودوزی چرم،سیستم صوتی حرفه ای  Touch & Go ،آینه های جانبی به همراه گرمکن و … از امکانات این خودرو می باشند.

جی‌تی 86 در ایران

کوپه اسپرت تویوتا چه آینده‌ای در ایران دارد؟ اجازه بدهید قبل از پاسخ به این سؤال، بحث قیمت گذاری‌اش را بررسی کنیم. قیمت اصلی این خودرو در بازارهای جهانی چیزی حدود 25 هزار دلار است. اما در ایران آن را در بازه‌ای بین 195 تا 230 میلیون تومان خرید و فروش می‌کنند.

 

از نظر کلاس طراحی، نزدیک‌ترین رقیب این خودرو هیوندای جنسیس کوپه است با موتوری 3800 سی‌سی شش سیلندر Vشکل به قدرت 300 اسب بخار. قیمت این کره‌ای بین 150 تا 190 میلیون تومان متغیر است.

 

 

[ دو شنبه 27 خرداد 1392برچسب:,

] [ 13:38 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

جزئیات جدید از سوپراسپرت آئودی

 همانطور که در خبرهای گذشته آورده بودیم ، ارباب حلقه ها قصد دارد تا سوپراسپرتی جدید به سبد محصولاتش اضافه کند ، خودرویی که نسخه ای خیابانی از برنده مسابقات LMP1 است .

و حالا پس از گذشت چند روز از این خبر ، جزئیاتی از این خودرو در سایت های مختلف منتشر شده که توجه شما را به آن ها جلب می کنیم .

موتور دیزلی – الکتریکی سوپراسپرت جدید آئودی نزدیک به 700 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور تولید خواهد کرد . این پیشرانه از یک موتور V6 مجهز به توربوی دوقلو با قدرت 550 اسب بخار و یک جفت موتور الکتریکی که هرکدام 75 اسب بخار قدرت دارند ، تشکیل شده است . لازم به ذکر است که قدرت موتورهای الکتریکی به چرخ های جلو منتقل می شود .

Audi’s 2017 R20 Supercar

اما در مورد ظاهر خودرو هنوز هم شک و تردید هایی وجود دارد اما به آنچه که در تصاویر می بینید  شبیه خواهد بود . از مواردی که انتظار می رود تا آئودی در ظاهر این خودرو به کارببندد می توان به یک tailfin  فول سایز که از خودروی مسابقه ای R10 الهام گرفته شده اشاره کرد ، تا در ترکیب با جلو پنجره یک پارچه نمای جلوی خودرو را شکل دهد . همچنین با توجه به تصاویر شاهد استفاده از چراغ های LED و یک  tail spoiler در نمای جلو نیز هستیم . علاوه براین انتظار می رود که از درهای گالوینگی در این مدل استفاده شود . سیستم آیرودینامیکی مورد استفاده از نقاط قوت محصول جدید آئودی خواهد بود که با ایجاد نیروی رو به پایین اضافی در سرعت های بالا سبب چسبندگی بیش تر خواهد شد .

Audi’s 2017 R20 Supercar

در کابین نیز استفاده از پنل مشکی رنگ میانی به جای گیج های متداول ، صندلی های برگرفته شده از مسابقات برای مهار سرنشین ها و همچنین به کار گرفتن دوربین های متعدد محتمل است .

بنابر پیش بینی ها اولین نمایش رسمی این خودرو در همایش  Pebble Beach در سال 2015 خواهد بود و تنها 100 تا 250 دستگاه از آن تولید خواهد شد .

[ یک شنبه 26 خرداد 1392برچسب:,

] [ 15:51 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

نسخه خاص دوج دارت، وارد میدان نبرد شد

  نسخه جدید دوج دارت mopar (تیونر کمپانی کرایسلر) که چندی پیش در نمایشگاه «شیکاگو» رونمایی شده بود، از آغاز تابستان امسال با قیمتی معادل 26 هزار و 480 دلار و به تعداد 500 وارد بازار خواهد شد.

قوای محرکه این نسخه، توسط یک پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ با 160 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تامین می شود که همان نمونه استفاده شده در مدل پایه بوده و همانطور که انتظار می رفت، تغییری در آن اعمال نشده است.

 

 

به گزارش سرویس بین الملل مجله ماشین، امکان انتخاب رنگ های مشکی و آبی برای بدنه، رینگ های 18 اینچی آلومینیمی اسپرت، تایرهای حرفه ای، کیت بدنه آیرودینامیک، کاهش ارتفاع سیستم تعلیق به میزان 7 میلی متر، تقویت سیستم ترمز با کالیپرها و دیسک های بزرگتر، سیستم اگزوز حرفه ای، روکش چرم صندلی ها با اکسنت های آبی، امکان تنظیم برقی صندلی های جلو به همراه حافظه، سیستم ناوبری پیشرفته با نمایشگر 8.4 اینچی، شارژر بی سیم و . . . از جمله شاخصه های مهم این آمریکایی خاص به شمار می روند.
کمپانی «کرایسلر» اعلام کرده، فروش این خودرو فقط به صورت ثبت نامی انجام می پذیرد.

[ یک شنبه 26 خرداد 1392برچسب:,

] [ 15:49 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

اعلان جنگ کادیلاک، به مرسدس و ب ام و!

  کمپانی «کادیلاک» مدل جدید cts را به جهت رقابت با مدل های سری پنج «ب ام و» و نسل نو مرسدس بنز کلاس e از پاییز سال جاری میلادی و با قیمت 46 هزار و 25 دلار (حدود 5 هزار دلار ارزان تر از دو رقیب آلمانی) به بازارهای جهانی عرضه می کند.

استفاده از خطوط مواج در طراحی بدنه، کاپوت کشیده، پنجره جلو رادیاتور با طراحی جدید، طرح خاص چراغ ها، رینگ های 18 اینچی اسپرت به همراه تایرهای چهار فصل، کمک پارک، امکان تنظیم صندلی راننده در 20 جهت مختلف، دیسک های ترمز «برمبو» با کالیپرهای آلومینیمی و دیفرانسیل با لغزش محدود، از جمله شاخصه ها و امکانات cts جدید به شمار می روند.

 

به گزارش سرویس بین الملل مجله ماشین، این ماشین در بخش فنی به سه پیشرانه قدرتمند و روزآمد مجهز شده که عبارتند از:
- یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر، با 272 اسب بخار قدرت (در دور موتور 5500) و 399 نیوتن متر گشتاور (در دور موتور 1700).
- یک پیشرانه 3.6 لیتری 6 سیلندر خورجینی، تنفس طبیعی (اتمسفریک)، با 321 اسب بخار قدرت (در دور موتور 6800) و 372 نیوتن متر گشتاور (در دور موتور 4800).
- یک پیشرانه 3.6 لیتری 6 سیلندر خورجینی، مجهز به دو عدد توربوشارژر با 420 اسب بخار قدرت (در دور موتور 5750) و 583 نیوتن متر گشتاور (در دور موتور 3000)

[ یک شنبه 26 خرداد 1392برچسب:,

] [ 15:48 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

رونمایی رسمی از کوپه سری 4 ب ام و

ظاهراً کمپانی باواریایی تصمیم گرفته تا سری 3 کوپه و کانورتیبل را به سری 4 ارتقا بخشد. بیش از بیست سال است که کوپه های سری سه توانسته اند رقابت را به بخش هیجان انگیزی برسانند. اما خودروهای کوپه سری سه کاملا حس سدان های این سری را دارند. جایی که آئودی با A5 که مدل کوپه A4 به شمار می رود و مرسدس بنز با کلاس C کوپه که در قواره یک کلاس E است، یک گام به جلو برداشته اند. حالا ب ام و هم در راهی مشابه گام بر می دارد.

2013 bmw 435i sport line
 

کانسپت سری 4 کوپه که در نمایشگاه دیترویت رونمایی شد، به طور قابل ملاحظه ای بزرگتر و جادارتر از سری سه کوپه است. چهره کشیده و ارتفاع پایین و فاصله دو محور بلند آن چهره ای با وقارتر و زیبا به آن بخشیده است. در حالی که با وجود ابعاد بزرگتر، وزن آن حدود 45 کیلوگرم کمتر از سری 3 است.فعلاً دو موتور برای این خودرو تایید شده اند. یکی 2 لیتری توربو با 240 اسب بخار نیرو و دیگری 3 لیتری توربو با توان 300 اسب بخار. سیستم انتقال نیرو به هر چهار چرخ xDrive نیز روی این مدلها به صورت سفارش قابل نصب است که 2 هزار دلار به قیمت پایه می افزاید. شتاب این دو پیشرانه به ترتیب 5.7 و 5 ثانیه گزارش شده و پایین آمدن مرکز ثقل خودرو نیز در چابکی و هندلینگ خودرو تاثیر بسزایی گذاشته است.سری چهار در سه سطح و تریم لوکس، اسپرت و M Sport ارائه می شود. قیمت پایه از 39,625 شروع می شود. مدل 428i نیز 41,425 قیمت دارد. مدلهای کروکی و گرن کوپه این سری نیز به سری سه گرن توریزمو، اسپورت واگن و سدان می پیوندند.

[ یک شنبه 26 خرداد 1392برچسب:,

] [ 14:40 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

ارتقای یک شاسی بلند محبوب

به تازگی شرکت سوییسی Sportec از برنامهٔ تیونینگ بی‌ام و x6 مدل 2013 خبر دارد،این پروژه نه تنها تغییرات ظاهری جدیدی را به دنبال دارد بلکه موتور خودرو هم مورد بازبینی و تقویت قرار گرفته است.

BMW X6 SP6 X by Sportec

موتور 6سیلندر 3لیتری دیزلی به همراه 2 توربو،قدرتی معادل 375 اسب بخار و گشتاوری معادل 747 نیوتن متر را تولید می‌کند.در نتیجه به لطف وجود یک ECU باز طراحی شده، شتاب خودرو به 5.4 ثانیه و حداکثر سرعت آن به 264 کیلومتر بر ساعت رسیده است که در مقایسه با نسخه استاندارد شتاب این خودرو 1.1ثانیه کاهش و حداکثر سرعت آن هم 28 واحد افزایش یافته است.

BMW X6 SP6 X by Sportec

جعبه دندهٔ این خودرو 8سرعته اتوماتیک ZF می‌باشد که با بازنگری و اصلاحات ضرایب،این خودرو تعویض دندهٔ سریع‌تری دارد.

BMW X6 SP6 X by Sportec

در خارج خودرو نکته قابل توجه نقش‌های گرافیکی روی بدنه است همچنین رینگ‌های آلیاژی سبک وزن 20 اینچی OZ باعث شده تا 40 کیلوگرم از وزن این غول پیکر کاسته شود.دو لوله اگزوز جدید فیبر کربنی هم از ویژگی‌های جدید این خودرو است.


[ شنبه 25 خرداد 1392برچسب:,

] [ 11:35 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه