ابزار رایگان سایت

codes and tools for blog

ژاپنی دست دوم یا چینی صفر

ماشین بازها

سایت تخصصی خودرو

ژاپنی دست دوم یا چینی صفر

اگر به سراغ خودرویی با قیمت 80 تا 100 میلیون رفته باشید شاید یکی از انتخاب های شما مزدا 3  دست دوم باشید. حال شاید فکر کنید که بهتر است یک ماشین چینی صفر بخرم.در این مقاله به بحث درباره این موضوع میپردازیم.

سال ها پیش محصولات چینی کیفیت بسیار بدتری نسبت به امروز داشتنند. حال آنها سعی در این دارند که محصولاتی با قیمت کمتر و کیفیت نزدیکتری نسبت به ژاپنی ها را تولید کنند که پیشرفت آنها چشمگیر نیز بوده است. یادمان نرود که ژاپنی ها نیز محصولات بی کیفیتی را سالها پیش تولید میکرده اند که اکنون این چنین نیست، پس باید ذهن مردم نسبت به محصولات چینی عوض شود. حال برویم سراغ بحثمان. حال میخواهیم ببینی از میان جیلی  چینی و مزدا ژاپنی کدام برای خرید بهتر است. از نظر طراحی مزدا 3 از ظاهر بهتری برخوردار است. چراغ جلو کشیده و جلو پنجره ای بزرگ آن، ظاهر این ژاپنی را زیباتر کرده است، اما یادمان نرود جیلبی امگرند 7 RV نیز از ظاهر خوبی برخوردار است.چراغ عقب های زیبا، سپر بزرگ این چینی را جذاب کرده است. اگر بخواهیم به سراغ مشخصات فنی برویم وضعیت مزدا کمی بهتر است. مزدا 3 با موتور 2 لیتری چهار سیلند،147 اسب بخار تولید میکند که نسبت به موتور 1.8 لیتری جیلی که قادر به تولید 138 اسب بخار است زیاد برتری خاصی با توجه به 200 سی سی بیشتر ندارد. در عوض مصرف سوخت جیلی 1 لیتر کمتر از مزدا 3 است و در هر 100 کیلومتر 7.2 لیتر بنزین مصرف میکند که در مصرف سوخت صرفه جویی بسزایی دارد.شتاب صفر تا صد مزدا 3 تفاوت چشمگیری با مزدا 3 دارد و در 9.2 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر بر ساع میرساند از لحاظ رانندگی نیز فرمان مزدا کمی خشک است که در خیابان های پر چاله کشور کمی رانندگی با آن سخت است. برعکس جیلی فرمان بسیار نرم دارد که شاید دلیل آن ابعاد کوچک تر آن است. ولی در کل مزدا 3 از قدرت هندلینگ و هدایت بهتری برخوردار است. تا اینجا مزدا 3 شاید انتخاب شما باشید ولی اگر میخواهید این خودرو را بخرید باید حدود 100 میلیون هزینه کنید، ولی با خرید یکی جیلی دست دوم میتوانید 50 میلیون صرفه جویی و پس انداز کنید. ال نظر شماست که پول پس انداز کنید یا خودروی ژاپنی سوار شوید

منبع: کار اکسپرت

[ یک شنبه 10 خرداد 1394برچسب:مزدا,جیلی,چینی,مقایسه,

] [ 13:47 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

نسل جدید مزدا MX-5

مزدا با معرفی نسل جدید مزدا 6 با آن طراحی خیره کننده،دنیا را مجذوب خود کرد.حال زیاد نباید شگف زده شد چرا که شگفتی اصلی را باید با نسل جدید MX-5 تجربه کرد.مزدا میاتا یا همان MX-5 همیشه یک خودرو کوچک و دوست داشتنی بوده است . در پروژه نسل جدید میاتا، مزدا با آلفا رومئو همکاری میکند.البته که طراحی نسل جدید نیز از زبان طراحی جدید مزدا که پیش از این در مزدا 6 و شاسی بلند CX-5 دیده شده است بهره خواهد برد.

به اشتراک بگذارید...


ادامه مطلب

[ سه شنبه 11 شهريور 1393برچسب:مزدا,

] [ 22:5 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

مزدا CX-5 شاسی‌بلند

http://khodrobank.ir/Reviews/Mazda-CX-5_2013_800x600_wallpaper_84.jpg

 

در ایران نام مزدا به گروه بهمن گره خورده است. این خودروساز داخلی تا به اینجا توانسته محصولاتی مانند مزدا 323، مزدا 3 و مزدا 2 را وارد بازار ایران کند و باید گفت که مزدا 3 این خودروساز بسیار خوب فروش کرده است.
ولی مزدا محصولات دیگری نیز دارد و برخلاف هموطنی خود یعنی تویوتا، این شرکت به راحتی می‌تواند یک خودروی خوشکل و عامه پسند تولید کند! یکی از این محصولات مزدا CX-5 است، شاسی‌بلندی که با مدل‌های 2013 وارد بازار شد و هم‌اکنون در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد.
این خودروی ژاپنی در سه نوع Sport، Touring و Grand Touring عرضه شده که مدل Sport دارای پیشرانه 2 لیتری SKYACTIV است که می‌تواند 155 اسب‌بخار تولید کند اما دو مدل دیگر دارای پیشرانه 2.5 لیتری می‌باشند که حداکثر توان تولید آن 184 اسب‌بخار است. همچنین هر کدام از این مدل‌ها را می‌توان به صورت دیفرانسیل جلو (FWD) و یا دو دیفرانسیل (AWD) تهیه کرد.
مزدا CX-5 مانند دیگر محصولات مزدا از امکانات بسیار مناسبی در کلاس خود بهره می‌برد که از این میان می‌توانیم به ترمزهای ABS، EBD، TCS، DSC، نشان‌دهنده نقطه کور و باد لاستیک‌ها، صفحه نمایش 5.8 اینچی، دوربین عقب، سیستم صوتی Bose به همراه 9 بلندگو (بهترین آپشن)، کروز کنترل و روکش چرمی اشاره کنیم.
می‌رسیم به قسمت خوب ماجرا یعنی قیمت مزدا CX-5! اگر ارزان‌ترین مدل یعنی مدل Sport به ایران بیاید با قیمت پایه حدود 21 هزار دلار تنها کمی از هیوندای توسان گران‌تر خواهد بود که احتمالا بسیاری حاضرند کمی سر کیسه را شل‌تر کنند تا به جای یک کره‌ای یک ژاپنی سوار شوند! اما اگر گران‌ترین و کامل‌ترین مدل یعنی مدل Grand Touring به ایران بیاید، با قیمتی نزدیک به 28 هزار دلار احتمالا قیمت آن در داخل به بیش از 200 میلیون تومان نیز می‌رسد. البته نه فعلا این خودرو در لیست خودروهای مجاز به واردات است و نه گروه بهمن می‌خواهد این خودرو را وارد کند و این‌ها تنها گمانه‌زنی‌های ما بود. ولی با این وجود امیدواریم این خودرو نیز وارد بازار شود تا بازار شاسی‌بلند‌های کوچک را دگرگون کند و از دست کره‌ای‌ها خارج کند.

[ پنج شنبه 24 مرداد 1392برچسب:,

] [ 12:36 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

نگاهی نزدیک به مزدا 6 مدل 2014

 

مزدا 6 را معمولا به خاطر هندلینگ بالایش در سراسر جهان می‌شناسند که برای یک سدان متوسط بیشتر از حد انتظار است و می‌توان آن را در این سگمنت رقیب سرسخت تویوتا و هوندا دانست.
مزدا به خوبی از پس طراحی ظاهری آن برآمده و توانسته در ساخت این سدان متوسط از هیوندا نیز فراتر برود و در نهایت یک سدان شکیل و در عین حال اسپرت را روانه بازار کند.
فضای داخلی آن برخلاف طراحی بیرونی‌اش ظاهری بسیار ساده و معمولی دارد و خبری از شکوه و جلال طراحی بیرونی در آن نیست. در داخل به مقدار زیادی از متریال نرم در بالای داشبورد و همچنین درب‌ها استفاده شده و روکش چرم به کار رفته در درب‌ها هماهنگی خوبی با چرم صندلی ها دارد. البته مزدا مانند تویوتا و فورد سعی نکرده در فضای عقب برای کاهش هزینه کم کاری کند و کیفیت ادوات برای سرنشینان عقب نیز بسیار خوب می‌باشند.
فضای داخل کابین مزدا 6 نسبتا خوب است و صندلی‌های عقب با سه جای سر ظاهری ساده و در عین حال زیبا دارد. البته فضای عقب آن نسبت به تویوتا کمری کمی کوچک‌تر است. صندوق عقب آن با اینکه از بیرون کمی دراز به نظر می‌رسد ولی کمی کم عمق است.
همانند دیگر ژاپنی‌ها، لیست بلند بالایی از تکنولوژی‌های روز دنیا در این خودرو به کار رفته است. از صفحه نمایش لمسی و نویگیشن گرفته تا سنسور پارک و تلفن بلوتوث و همچنین کیسه هوای جانبی، نشان‌دهنده نقطه کور، سیستم start/stop برای کم کردن مصرف سوخت، سانروف، چراغ های زنون در جلو و کروز کنترل. اما متأسفانه سیستم تهویه هوای آن به سختی می‌تواند از پس گرمای طاقت فرسای تابستان برآید.
پیشرانه SkyActiv چهار سیلندری آن با گنجایش 2.5 لیتر قادر است 184 اسب بخار در 5700 دور در دقیقه و گشتاور 251 نیوتن‌متر در 3250 دور در دقیقه تولید کند. طبق اعلام کارخانه شتاب صفر تا صد آن 8.1 ثانیه است و با مصرف سوخت 6.3 لیتر در هر صد کیلومتر عملکرد بهتری نسب به پیشرانه 2.4 لیتری هوندا آکورد دارد.
یکی از نکات منفی آن سروصدای داخل کابین است که حتی بیشتر از هوندا آکورد می‌باشد و اگر عایق صدای آن بهتر بود شاید می‌توانست یکی از بهترین‌های این سگمنت به شمار آید. البته این موضوع را هم باید گفت که تکان‌های آن در جاده‌های ناصاف بسیار کمتر از آکورد است.
سیستم تعلیق مزدا 6 فراتر از حد انتظار است و فرمان آن به راحتی یک ب ام و می‌تواند جهت خودرو را تغییر دهد ولی با تمام این اوصاف نمی‌توان مزدا 6 را سدانی اسپرت دانست. به نظر می رسد مزدا تنها به دنبال جلب نظر آن دسته از مشتریان است که توقع زیادی برای اسپرت بودن خودرو ندارند.
شاید اگر بخواهیم در مورد سواری و هندلینگ مزدا 6 صحبت کنیم، به جز فورد Fusion رقیبی جلودار آن نیست اما کماکان مزدا 6 جدید خودرویی عالی در کلاس خود به حساب می‌آید و به دلیل بعضی نقص‌های جزئی، تنها چند میلیمتر با تبدیل شدن به بهترین سدان متوسط این سگمنت فاصله دارد.
اگر نگاهی به بازار داخل بیندازیم، گروه بهمن تا به حال توانسته بود مزا 3 و مزدا 2 را روانه بازار کند. اگرچه به دلیل مشکلات فراوان صنعت خودروسازی متاسفانه گروه بهمن نیز سراغ یک چینی به نام بسترن B50 رفته، اما امیدواریم این خودروساز داخلی بتواند نه تنها مزدا 6، بلکه دیگر محصولات این کمپانی ژاپنی را همزمان با بازارهای جهانی به ایران نیز بیاورد.

[ دو شنبه 14 مرداد 1392برچسب:,

] [ 17:22 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

جزئیاتی تازه تر از همکاری مزدا و آلفارومئو

اوایل ژوئن 2012 بود که اولین شایعات مربوط به همکاری مزدا و آلفا رومئو بر سر ساخت یک رودستر جدید مطرح شد. بر اساس این شایعات قرار بود مزدا جذابیت و تازگیِ پلتفرمِ نسل بعدی میاتا را در اختیار آلفارومئو قرار دهد تا تلنگری به موقع بر بازار فروش این شرکت ایتالیایی باشد. هرچند ابتدا تصور می شد این شایعات از گمانه زنی های خرید کامل مزدا توسط فیات نشات می گیرد اما 11 جولای 2012 پس از انتشار اولین جزئیات از رودستر جدیدِ آلفارومئو که قرار بود روی پلتفرم نسل بعدی MX-5 ساخته شود، تمام شایعات این همکاری تایید شد.

mazda & alpha

 

اما هنوز هم فیات با سوالات متعددی از طرف دنیای ژورنالیسم خودرو و هوادارانش روبرو بود. اینکه آیا زبان طراحی هردو خودرو یکسان خواهند بود؟ طراحی استیل این خودرو باز هم توسط Pininfarina (پینین فارینا)، قدیمی ترین شرکت طراح نسخه های رودسترآلفارومئو طراحی خواهد شد یا پای تیم marco tencone طراح نابغه آلفا رومئو و مازراتی به مرکز طراحی آلفا در ژاپن باز خواهد شد؟ یا اینکه نه. آلفا رومئو به دور از هرگونه دردسر از همان کانسپت 2 uettottanta که قبلا توسط Pininfarina طراحی شده استفاده خواهد کرد؟

بخشی از این سوالات در انتشار جزئیات بعدی این همکاری که در ژانویه امسال اتفاق افتاد، پاسخ داده شد و در کنار این شفاف سازی ها حتی مزدا و فیات بر سر انتخاب هیروشیما به عنوان مکان خط تولید هر دو خودرو به توافق رسیدند.

و امروز جزئیات تازه تری از این اسپایدر جدید منتشر شده است. جزئیاتی که مجله اتوکار انتشارشان را با جمله “آمیزه ای از یک سبک سازیِ مهندسی شده،استیلی مدرن، یک شاسی آراسته و قدرتی در حدود 168 اسب بخار برای عرضه در سال 2015″ آغاز کرد.

بدنه، کابین و استیل

همانطور که پیش بینی می شد، 60 درصد پلتفرم این رودستر از پلتفرم mazda MX-5 الگوبرداری شده است. استیل این خودرو که تصور می شد مانند تمام نسخه های قبلی رودستر آلفا توسط شرکت پینین فارینا طراحی شود، به دست تیم marco tencone  دیزاین شده است. اعضای  این تیم بعد از طراحی نسخه جدید مازراتی جیبلی، مازراتی کواتروپورته و سری خودروهای ورزشی 4C آلفارومئو این بار وارد طراحی جدیدترین نسخه اسپایدرِ این برند شده اند.

alfa romeo spyder2

بخش طراحی این رودستر اظهار داشته است، برای بدنه آن چند ماه وقت صرف کرده اند، استفاده از آلیاژی سبک از فولاد برای ساخت بدنه ای با ظاهر نسبتا کلاسیک و تفسیری مدرن و با وزنی کمتر از 1000 کیلوگرم.

هرچند فیات قبلا مدعی شده بود از زبانی متفاوت برای طراحی این خودرو استفاده خواهد شد اما به نظر می رسد مزدا و آلفا برای ساخت رودستر و میاتا از شکل و ساختاری مشابه از شیشه ها و مهندسی مشترک برای قسمت های مختلف خودرو از قبیل محورها، طول، عرض و ارتفاع بهره برده اند.

از نظر طراحی داخلی نیز هر دو خودرو با هدف کاهش هزینه ها از ساختاری بسیار نزدیک به هم استفاده کرده اند. در حالی که قبلا مزدا مدعی شده بود برای کابین دو خودرو از دو پنل جداگانه استفاده خواهد شد.

پیشرانه و سیستم گیربکس

موتور 1.4 BT multiair که دارای یک تکنولوژی برتر با قابلیت کنترل میزان تزریق اکسیژن به فرآیند سوخت از طریق یک دریچه ی هیدروالکتریکی است و اولین بار در آلفا جولیت استفاده شد و قدرتی در حدود 170 اسب بخار برایش به ارمغان آورد، اینبار با روحی تجدیدنظر شده در زیر کاپوت این رودسترقرار گرفته است. استفاده از این موتور قدرتمند در کنار یک گیربکسِ اتوماتیکِ شش سرعته و دابل کلاج، بی تردید از اسپایدر جدید آلفا، قدرتمندترین نسخه ی این سری را خواهد ساخت.

appha romeo spyder

با اینکه پیش بینی می شود ضریب اشتراک میاتای جدید و این رودستر، 60درصد در پلتفرم و 40 درصد در اجزا و قطعات داخلی باشد، اما نمی توان بی توجه از کنار ادعای یکی از مهندسان آلفا گذشت که گفته است: بیشتر تمرکز ما بر ساختار C4 بوده تا الگوبرداری از یک خودروی ژاپنی. شاید استفاده از شاسی و سیستم تعلیق C4 در اسپایدر جدید علت این ادعا باشد.

[ دو شنبه 7 مرداد 1392برچسب:,

] [ 22:11 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

اولین تصاویر از مزدا 3 سدان 2014

شاید شما هم بعد از رونمایی مزدا 3 هاچ بک دنبال مدل سدان می‌گشتید و می‌خواستید بدانید طراحی نسخه خانوادگی‌تر به چه شکلی است؟جواب اینجاست،مانند نسل قدیمی که هاچ بک و سدان آن هیچ تفاوتی با هم نداشتند،هاچ بک و سدان نسل جدید هم هیچ تفاوتی با هم دارند و تنها فضای بار مدل سدان بیشتر شده است.

2014 Mazda3 Sedan

 

اگر با دقت به تصاویر نگاه نکنیم فکر می‌کنیم این خودرو مزدا 6 است!اما وقتی که به ابعاد و دیگر جزئیات مثل کوچک بودن چراغ‌های جلو توجه کنیم تازه متوجه می‌شویم که این خودرو مزدا3 سدان است.

2014-mazda3-sedan-first-official-photos-emerge_6

    

بیشتر پیشرانه های مدل سدان مشابه با مدل هاچ بک است،برای مثال پیشرانه های اسکای اکتیو 1.5 لیتری با قدرت 100 اسب بخار،2 لیتری با قدرت 165 و 120 اسب بخار و یک پیشرانه دیزل 2.2 لیتری با قدرت 150 اسب بخار برای هر دو مدل هاچ بک و سدان موجود است.البته مزدا این قول را داده است که خریداران ایالت متحده می‌توانند موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر هم برای این خودرو سفارش دهند.

[ دو شنبه 17 تير 1392برچسب:,

] [ 14:17 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

و سرانجام مزدا 3 جدید

بالاخره خودروساز ژاپنی مزدا به مناسبت 10 ساله شدن مزدا 3، از مدل 2014 آن رونمایی کرد.امروز صبح تصاویر و جزئیاتی از این خودرو در اینترنت منتشر گردید که مزدا تمام آن ها را تایید کرده است.

2014 Mazda3

2014 Mazda3

همان طور که انتظارش را داشتید، مزدا3 جدید از زبان طراحی کودو مزدا بهره می برد که ظاهرش را بکلی تغییر داده است، ظاهر مزدا3 جدید بهتر و جذاب تر از قبل شده است،شاید این گونه از طراحی را قبلا در مزدا6 جدید دیده باشید.ضریب درگ این خودروی تازه وارد به 0.275 رسیده است.

این خودرو به یکی از درازترین ماشین ها در کلاس خود بدل شده است،این خودرو 4،465 میلی متر طول،2،700 میلی متر فاصله محوری،1،795 میلی متر عرض و 1،450 میلی متر ارتفاع دارد.همچنین فضای بار این خودرو 350 لیتر می باشد که در صورت خواباندن صندلی های عقب حجم آن به 1250 لیتر می رسد.

mazda3-officially-revealed_5

    mazda3-officially-revealed_6mazda3-officially-revealed_2

داخل این خودرو هم کلا تغییر کرده است و هم اکنون با کابینی زیبا اما کم اصالت تر طرف هستیم.دریچه های کولر،کنسول وسط،داشبورد،کنترل کننده ها و صفحه نمایش همگی عوض شده اند.

mazda3-officially-revealed_8

    mazda3-officially-revealed_9mazda3-officially-revealed_10

اما زیر هود این خودرو چه خبر است؟مزدا برای این خودرو چندین موتور مقرون بصرفه در نظر دارد.از موتور 1.5 لیتری اسکای اکتیو G شروع می کنیم که می تواند در دور موتور 6 هزار 100 اسب بخار توان تولید کند،همچنین این موتور می تواند 150 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4 هزار دور در دقیقه تولید کند.شتاب صفر تا صد این خودرو با این موتور 10.8 ثانیه است و حداکثر سرعت آن هم به 182 کیلومتر می رسد.

موتور بعدی 2 لیتر حجم دارد که آن هم از تکنولوژی اسکای اکتیو استفاده می کند.این موتور در دور موتور 6 هزار 120 اسب بخار توان و در دور موتور 4 هزار 210 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.این موتور به 8.2 ثانیه احتیاج دارد تا مزدا3 را به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند.نهایت سرعت این خودرو به همراه این موتور هم 210 کیلومتر است.

موتوری دیگر در محدوده حجم موتور 2 لیتر موجود است که می تواند در دور موتور 6 هزار و 4 هزار به ترتیب 165 اسب بخار توان و 210 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.این موتور ظرف 8.1 ثانیه مزدا3 را از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می رساند.نهایت سرعت این خودرو با این موتور 210 کیلومتر است.لازم به ذکر است این موتور از سیستم I-ELOOP (بازیابی انرژی) هم استفاده می کند.

مزدا یک موتور دیزل هم در نظر دارد،این موتور دیزل اسکای اکتیو D، 2.2 لیتر حجم دارد که می تواند  150 اسب بخار توان و 380 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

ظاهری کاملا جدید برای مزدا3

ظاهری کاملا جدید برای مزدا3

موتور های 1.5 لیتری و 2 لیتری که دارای سیستم I-ELOOP می باشد تنها با گیربکس 6 سرعته دستی عرضه خواهند شد،همچنین موتوهای 2 لیتری معمولی و 2.2 لیتری دیزل با سیستم انتقال قدرت 6 سرعته اتوماتیک عرضه می شوند.

اما چیزی که این خودرو را برجسته از قبل می کند شاسی آن است که 30 درصد سخت تر و 90 کیلوگرم سبک تر شده است.این خودرو با موتور 1.5 لیتری 1190 کیلوگرم وزن دارد در حالی که وقتی این خودرو از موتور 2.2 لیتری دیزل استفاده می کند ورن آن به 1330 کیلوگرم می رسد.

[ پنج شنبه 6 تير 1392برچسب:,

] [ 15:25 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

مزدا سودآور شد!

 

پنج سالی بود که شرکت مزدا در گرداب زیان دهی افتاده بود و حتی در مقطعی آینده تاریکی برای آن پیش بینی می شد. اما با مدیریت درست و روانه کردن مدلهای جدید و مد روز و مطابق سلیقه خریداران، دوباره آفتاب به این کمپانی تابیده و سودآوری به آن بازگشته است.

طراحی هیجان انگیز مدلهای جدید مزدا

مزدا با طراحی سبک کودو دوباره در دل خریداران جای گرفت


مزدا در پایان سال مالی گذشته بیش از 360 میلیون دلار سود کسب کرد با این وجود میزان فروش در بازار آمریکا برای این تولید کننده نا امید کننده و منفی بود.

 

[ جمعه 3 خرداد 1392برچسب:,

] [ 15:52 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه