ابزار رایگان سایت

codes and tools for blog

نسل نهایی وایپر

ماشین بازها

سایت تخصصی خودرو

نسل نهایی وایپر

Dodge-SRT_Viper_GTS_Launch_Edition_2013

نسخه نهایی SRT Viper GTS در هفته ی آتی  در مونتری به نمایش در خواهد آمد . بنا به گفته ی SRT، نسل جدید وایپر همراه با تغییرات نهایی  در اواخر این هفته در مونتری کالیفرنیا به نمایش در خواهد آمد . از جمله ی این تغییرات انتخاب رنگ آبی GTS با دو نوار سفید رنگ  برای این افعی است که ما را به یاد مدل های قبلی وایپر می اندازد . گذشته از این طرح رنگ منحصربفرد شاهد رینگ های آلومینومی پولیش شده هستیم که زیبایی خاصی به این افعی بخشیده است .در داخل کابین تمام لوازم به رنگ مشکی لاوگونا با دوخت متضاد می باشد که در همراهی با نوارهای نقره ای ساتنی شکوه خاصی را پدید آورده است . سیستم محرکه ی نسخه نهایی وایپر شامل موتور  V10 آلومینیومی 8.4 لیتری است که قدرت 640 اسب بخار و گشتاور 814 نیوتن متر را دارا می باشد . این مجموعه را گیربکس دستی 6 سرعته همراهی می کند که قدرت موتور را به کمک یک دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ های عقب منتقل می کند . شاسی جدید به کارگرفته شده 50% نسبت به مدل قبلی سخت تر می باشد در حالیکه وزن آن 45 کیلوگرم نسبت به مدل قبلی کمتر شده است ، که این امر به لطف یک قاب فضایی از لوله های فولادی ، هود از جنس فیبرکربن و درهای آلومینیومی و پنل های پلاستیکی حاصل شده است . ترمزهای برمبو ، سیستم پایداری اکتریکی و کنترل کشش ، سیستم صوتی  Harman Kardon و سیستم Uconnect infotainment از دیگر مواردی است که به نسخه نهایی وایپر اضافه شده است .


[ شنبه 28 مرداد 1391برچسب:,

] [ 21:56 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

پانامرای استیشن هم امد

 

بعد از چند هفته سکوت سرانجام پورشه خبر حضور نسخه استیشن پانامرا را در قالب خودرویی مفهومی در نمایشگاه امسال پاریس تایید کرد؛ خودرویی که اگر پتانسیل تولید را داشته باشد باید حداقل برای سال 2015 میلادی به بعد منتظر آن بود . . .

Porsche Panamera Shooting Brake Wagon

در خبر پورشه تنها سه مشخصه این خودرو به وضوح اعلام شده است: سقفی طویل تر از مدل استاندارد، صندلی های جمع شونده عقب و طراحی زاویه دار درب پنجم (صندوق) خودرو. اما همین سه ویژگی کافی بود تا خیلی زود اولین رندرهای پیشنهادی برای این سوپر استیشن آلمانی منتشر شوند.

طبق اعلام کمپانی این استیشن بر پلت فرم نسل دوم پورشه که – هنوز مراحل تحقیق و توسعه خود را طی می کند- ساخته می شود. بگفته کارشناسان در نسل دوم پانامرا باید منتظر حضور موتور 4.0 لیتری دو توربویی ساخت بنتلی بود؛ اگر چنین گفته ای صحت داشته باشد پس می توان برای مدل استیشن پانامرا نیز چنین موتوری را پیش بینی کرد.

Porsche Panamera Shooting Brake Wagon

همچنین شایعاتی عجیبی مبنی بر احتمال وجود نسخه های کوپه و کابریولت پانامرا در نسل دوم آن شنیده می شود که البته هنوز تایید یا تکذیب نشده اند. به هرحال در ماه آینده میلادی که نمایشگاه پاریس 2012 آغاز به کار می کند، خبرهای بیشتری از این خودرو و همچنین نسل دوم پانامرا منتشر خواهد شد.

 

[ سه شنبه 24 مرداد 1391برچسب:,

] [ 14:11 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

جگوارد F -Type در راه پاریس

جگوار قرار است مدل استثنائی خود را در نمایشگاه پاریس رونمایی کند. f-type نام این نسخه است که در کلاس رودستر و همچنین کوپه عرضه خواهد شد. برای این خودرو سه موتور سوپر شارژر بنزینی در نظر گرفته شده است که می توان به دو موتور v8 و v6s اشاره کرد.

تصویر رندر شده جگوار F-Type رودستر

موتور v6s دارای حجم 3 لیتر می باشد که دو گونه 340 و 380 اسب بخاری دارد. اما v8 که حجم آن 5 لیتر است و فعلا قدرت آن مشخص نشده است اما دور از انتظار نیست که قدرت آن بیش از 500 اسب بخار باشد. تمام مدل های این خودرو دارای گبریکس 8 سرعته اتوماتیک هستند.

تصویر رندر شده جگوار F-Type رودستر

برخلاف مدلهای اخیر جگوار، این شرکت در f-type بیشتر روی هندلینگ تمرکز کرده تا لوکس بودن خودرو. همچنین جگوار ادعا کرده است که شتاب صفر تا صد این خودرو کمتر از پنج ثانیه و حداکثر سرعت آن بیش از 300 کیلومتر بر ساعت است.

بدنه و شاسی این خودرو کاملا از آلومینیوم ساخته شده است که به کارایی زیاد و وزن کم این خودرو اشاره می کند.

آدریان هال مارک عضو هیت مدیره جگوار گفت:پرده برداری از f-type در پاریس واقعا یک روز تاریخی برای جگوار خواهد بود. وی گفت:مدل کوپه این خودرو در حال طراحی است که خبر خوبی برای دوستداران خودرو های کوپه است. ما می خواهیم فناوری و طراحی مهندسی خودرو های اسپرت را به جهان نشان دهیم. همچنین هال مارک در آخر کلام خود گفت با مدل v8 آستون مارتین را زیر پا خواهیم گذاشت! همچنین رقیب سرسخت دیگر این خودرو پورشه 911 است.

جرئیات دیگر این خودرو در 27 سپتامبر بدست خواهد آمد.     منبع:مجله پدال

[ دو شنبه 23 مرداد 1391برچسب:,

] [ 18:33 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

فروش مشکوک شورولت

درحالیکه قرارست شورولت در اواسط سال 2013 میلادی از هفتمین نسل کوروت (C7) رونمایی کند، پیداشدن خبری عجیب در شبکه فروش eBay غافلگیرمان کرد! شخصی با نام کاربری shawn4842 در تلاش است تا برای یکی از کوروت C7هایی که هنوز وجود خارجی ندارد خریداری پیدا کند . . .

Chevrolet C7 Corvette by Radovan Varicak

البته با دیدن قیمت 5,200 دلاری این کوروت تعجب نکنید چرا که این مبلغ تنها هزینه سپرده گذاری آن بوده و مبلغ تمام شده در هنگام تحویل خودرو از شما گرفته می شود که احتمالا عددی فرانجومی خواهد بود. همچنین گفته شده که در صورت انصراف از خرید 10% از هزینه پرداختی برگردانده می شود.

shawn4842 هیچگونه اطلاعات فنی دقیقی از کوروت C7 خود منتشر نکرده جز آنکه این خودرو مجهز به پیشرانه ای V8 بوده و می توان آنرا با گیربکس هفت سرعته اتومات یا شش سرعته دستی خریداری کرد. همچنین گفته شده که برنده این مزایده در زمان تحویل خودرو هر آپشنی را که بخواهد می تواند سفارش دهد. اما دیگر نکته تامل برانگیز این موضوع استفاده از عکس هایی است که مدت ها پیش توسط طراحی به نام Radovan Varicak و به سفارش Car&Driver منتشر شده است.

Chevrolet C7 Corvette by Radovan Varicak

به هرحال خریداری خودرویی که هنوز تا آمدنش یکسال زمان باقیمانده یا اعتماد به مالکی که هویتش مشخص نیست اگرچه منطقی به نظر نمی رسد اما اگر دست بر قضا شما صاحب یکی از نخستین مدل های 2014 شورولت کوروت C7 شدید به shawn4842 چه می گویید؟!

[ چهار شنبه 18 مرداد 1391برچسب:,

] [ 17:38 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

نیسان مورانو

نیسان مورانو 2012 لوکس تر از قبل
عصر خودرو : نیسان مورانو جدید را با تغییراتی از نظر ظاهری و عملکرد برای سال 2012 ارایه کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» مورانو که یکی از خودروهای پر طرفدار نیسان است برای سال 2012  با مدل های مختلف ارایه شده است.

خودروساز ژاپنی این خودرو 4 چرخ فعال را به موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر با قدرت  260 اسب بخار مجهز کرده است.

در طراحی ظاهری این خودرو نیز  چراغ های مشابه نیسان قشقایی استفاده شده و جلو پنجره  ، سپر ها و چرخ ها تغییر کرده اند.

 نیسان این کراس اوور محبوب را لوکس تر از قبل ارایه کرده است.

کروز کنترل، 6 کیسه هوا، ترمز ضد قفل از دیگر ویژگی های این مدل تازه نیسان است .

نیسان قیمت مورانو را  از 29.000  تا دلار تعیین کرده است.

[ یک شنبه 8 مرداد 1391برچسب:,

] [ 15:27 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

نگاهی به کارخانه لامبورگینی

 

لامبورگینی یکی از معتبر ترین شرکت های اتوموبیل سازی در دنیا است. این شرکت اتوموبیل سازی در سال 1963 تاسیس شد و از همان ابتدا کار را روی هیجان و سرعت اتوموبیل رانی متمرکز کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، اما این شرکت علیرغم به دست آوردن طرفداران زیاد؛ در طی سال ها کم کم افت کرد و نتوانست به عنوان یک شرکت منسجم و مطمئن، اطمینان خریداران را جلب کند. اما وقتی آلمان وارد صحنه شد، اوضاع تغییر کرد.

شرکت آلمانی آئودی؛ لامبورگینی را خرید و شروع به توسعه و ساخت ماشین های با کیفیتی کرد که توانستند نام لامبورگینی را بالا برده و آن را به یک برند فوق العاده در ساخت سوپرماشین ها تبدیل کنند. البته آلمانی ها دوست نداشتند هویت ایتالیایی لامبورگینی را تغییر دهند. پس لامبورگینی در ایتالیا باقی ماند.
به گزارش نارنجی، مهندسی آلمانی نه تنها روی پلتفرم ماشین ها تاثیر گذاشت، بلکه نحوه پژوهش، ساخت و به کارگیری فناوری های جدید در سوپر ماشین ها را هم به کلی تغییر داد. در این مطلب می خواهیم سری به لامبورگینی بزنیم تا ببینیم این کارخانه چه مراحلی را تا نهایی کردن یک محصول می پیماید. همراه باشید...

تصویر بالا مونتاژ قسمت جلوی بدنه فیبر کربنی را نشان می دهد که دارد به کابین پیوند می خورد. در ادامه مطلب نگاهی خواهیم انداخت به مراحلی که بعد از کامل شدن طراحی اولیه یک محصول انجام می شوند.

 

 

بخش های از پیش ساخته شده را به طور دستی متصل و یک نمونه واقعی ایجاد می کنند. این نمونه تست شده تا پس از حصول اطمینان از کیفیت، برای ورود به بازار آماده شود.

 

 

ورقه های فیبر کربنی برش خورده و با دقت زیادی روی شاسی قرار می گیرند.

 

 

این کوره غول پیکر هم برای بهبود دادن اجزای فیبر کربنی ماشین و به عبارت دیگر: «پختن آن ها» به کار می رود!

 

 

مونتاژ کردن قسمت های مختلف بدنه هم که طبعا کاری زمانگیر و رنج آور است.

 

 

این هم از آماده سازی بخش های داخلی بدنه اتوموبیل.

 

 

هر موتوری قبل از قرار داده شدن روی وسیله نقلیه، مورد آزمایش قرار می گیرد. سیستم های ترمز، خود ترمزها و همچنین سیستم کنترل پایداری هم مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

 

 

در فرایند طراحی ارگونومی کارگران در نظر گرفته شده تا بدنه جابه جا شده و به کارگر بخش مونتاژ فشار وارد نشود. آنها مجبور نیستند خم شده و به زیر ماشین بروند.

 

 

به مراحل پایانی مونتاژ نزدیک می شویم. می بینیم که پنجره های مشبک در عقب ماشین در حال نصب شدن هستند. این پنجره ها به تخلیه گرمای موتور کمک می کنند.

 

 

هر خودرو برای رفع ایرادات توسط یک راننده حرفه‌ای آزمایش می‌شود. هنگام آزمایش، داخل خودرو به طور کامل با یک کاغذ مخصوص پوشانده می‌شود تا داخل خودرو کثیف نشود.

 

 

و این هم از محصول نهایی. زیباست، برای ساختش زحمت زیادی کشیده شده. برای خریدنش هم باید زحمت بسیار کشید. پس بهتر است فقط به آن بگوییم که از آشناییت خوشحالیم و بس.

 

 

 

[ پنج شنبه 5 مرداد 1391برچسب:,

] [ 21:47 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

Audi R8 GT3






آئودی باز هم هواداران را متحیر کرد.مدل مسابقه ای را به عبارتی «Tune R8» محبوب هم تولید شد.


خودروی جدید که R8 GT3 نام دارد از همان پلت فورم R8 استاندارد بهره می برد.تیم موتور اسپرت کمپانی آئودی به سرپرستی «دکتر ولفگانگ اولریک» وظیفه بهینه کردن سیستم پیشرانه این هیولا را به عهده داشت.


در سال 2006 فقط وقتی R8 در پاریس رو نمایی شد همه اهل فن متوجه شدند که آن مفهومی که سال 2003 در نمایشگاه ژنو با نام «Lemans» پرده برداری شده بود،مدل پیش تولید R8 بوده است.


البته خود R8 نیز بر اساس پلت فورم لامبورگینی گالاردو،زیر مجموعه آئودی طراحی شده است.R8 GT3 با موتور 8 سیلندرV شکل و به حجم دقیق 4163 سی سی توانسته بیش 500 اسب بخار نیرو تولید کند.


نهایی این خودرو با احتساب تمام مایعات آن تنها 1250 کیلوگرم است.سیستم رول کشی و مقاوم سازی اتاق R8 جدید بر اساس قوانین FIA «فدراسیون اتومبیل رانی» انجام شده است.


باتوجه به خواص اسپرت و مسابقه ای آئودی جدید و به طبع مصرف بالاتر آن،مهندسان آئودی یک باک بنزین 120 لیتری برای آن در نظر گرفته اند.


جبعه دنده 6 سرعته خورشیدی این آئودی توسط اهرم های تیپ ترونیکی کنترل می شود.چرخ های جدید 18 اینچی این خودرو به همراه تایر های با چسبندگی بالا از دیگر امکانات R8 جدید است.در پروژه تغییرات فنی،سامانه انتقال قدرت نیز به 4WD مختص آئودی به نام Quattro یا همه چرخ های متحرک تبدیل شد.در اولین روزهای رو نمایی،«فرانک بیلا»راننده رسمی و حرفه ای کمپانی آئودی این خودرو را با تمام توانش تست کرد.اطلاعات کامل تر این خودرو وقتی تمام تست های میدانی آن کامل شد،منتشر می شود.اما احتمال می رود شتاب 0 تا 100 زیر 4 ثانیه باشد و شتاب 0تا 160 آن زیر 10 ثانیه باشد.این شتاب در دنده های بالاتر را بال عقب عریض این خودرو تضمین می کند.طول 4432،R8 میلیمتر،عرض آن با احتساب آینه هایش 1905 و فاصله محور هایش 2649 میلیمتر است.


این کوپه زیبا سرعت هایی بالاتر از 320 را تجربه خواهد کرد.بر اساس رکوردی که در تست 4/1 مایل یا 402 متر از R8 استاندارد ثبت شده ان مسیر را طی 5/12 ثانیه و با سرعت 182 کیلومتر در ساعت می پیماید.این کوپه زیبا احتمالا در پاییز سال 2009 به بازار می آید و به قیمت 220 هزار یورو فروخته می شود.

[ پنج شنبه 5 مرداد 1391برچسب:,

] [ 21:21 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

Audi TT

اگر یادتان باشد زمانی حدود ۳-۴ سال پیش بعضی از مدل های آئودی پیش فروش شدند

از جمله آ ۴ - آ ۶ - TT و غیره  که قیمت مدل اسپورت کوپه آن یعنی آئودی تی تی آن زمان

که نسل قبلی اش موجود بود ۴۵ میلیون تومان بود وارد شده بودند اکنون پس از گذشت

حدودا چهار سال در خیابان های شیراز  نسل دوم تی تی به همراه نسل قبلی به  تعداد

بسیار محدود مشاهده می شود که خوب است بدانید مدل جدید آن بازه ی قیمتی از ۹۰  

تا ۱۰۰ میلیون تومان یا بیشتر ( بستگی به آپشن هایش دارد ) داراست و فعلآ  این اتومبیل

دو سرنشینه کوچک  به صورت وارداتی در ایران عرضه می شود و اکثر مدل های آن کوپه

معمولی هستند و مدل های رودستر یا سقف کانورتیبل بسیار کم اند . به تازگی خبر ها

و شایعاتی شنیده شده که قرار است شرکت کرمان خودرو  خودروی آودی تی تی کوپه

را در داخل کشور مونتاژ و سپس تولید کند که اگر این خبر صحت داشته باشد به احتمال

قوی اتومبیل آلمانی  و زیبای TT 2008 در بخش مونتاژ خودروهای [فاو] که فولکس واگن

گل را تولید می کند مونتاژ و تولید خواهد شد که به نظر من احتمال تولید آئودی تی تی

چه نسل دوم  آن (۲۰۰۸) و چه نسل قدیمی آن پایین است. مشخصات مدل ۲۰۰۸ که

نسل دوم آن است را بررسی می کنیم  .

مدل جدید آئودی تی تی کوپه اسپورت با 200اسب بخار قدرت به بازار وارد شد مدل جدید

آئودی تی.تی کوپه که به نظر برخی کارشناسان یکی از بهترین مدل های این شرکت در چند

سال اخیر است، با طراحی متفاوت در جلو پنچره و کاپوت تا حدود زیادی عضلانی و خشن به

 نظر می‌رسد. از طرفی این خودرو نسبت به مدل قبلی آئودی تی.تی 13 سانتی متر کشیده

 تر و هشت سانتی متر عریض‌تر است. در بدنه این خودرو نیز از آلیاژ آلومینیوم استفاده شده

 که سبب سبک‌تر شدن  خودرو شده است. داخل این خودرو نیز اسپرت و شبیه خودروهای

 مسابقه ‌ای طراحی شده است .  اما نکته قابل توجه در این خودرو استفاده از موتور دو لیتری

است که حتی با توجه به حجم کم و استفاده از سیستم پرخوران (هوادهی تحت فشار) به

موتور و بهره‌گیری از روش جدید تزریق مستقیم سوخت توانسته 200 اسب بخار قدرت تولید

 کند.

 گونه دیگری از موتور این خودرو که شش سیلندر خورجینی است و سه لیتر حجم دارد نیز

 250 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این خودرو بین 24 تا 29 هزار یورو قیمت دارد و از یک

 گیربکس شش سرعته بهره می‌برد  و  راننده در آن با استفاده از گونه‌ای از کلاج اتوماتیک

 بدون گرفتن کلاج قادر به تعویض  دنده  به صورت دستی است. در پایان مثل همیشه چند

 عکس خوشگل !

2008 Audi TT 2.0 T With S tronic - front view

2008 Audi TT 2.0 T With S tronic - rear view

2008 Audi TT 2.0 T With S tronic - dashboard

2008 Audi TT 2.0 T With S tronic - side view

 

2008 Audi TT 2.0 T With S tronic - front view

[ یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:,

] [ 7:40 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه