ابزار رایگان سایت

codes and tools for blog

ایده آل ترین برند خودروی سال آمریکا

ماشین بازها

سایت تخصصی خودرو

ایده آل ترین برند خودروی سال آمریکا
 
 

موسسه مشاوره ای AUTOPACFICدر ایالات متحده نتیاج مطالعه یک سال اخیر خود در مورد ایده آل ترین خودروی سال 2014 را منتشر کرد.

در این میان شرکت آلمانی پورشه برای دومین سال پیاپی موفق به دستیابی به عنوان برترین برند و شورولت کوروت نیز برای اولین بار موفق به دریافت عنوان ایده آل ترین خودروی سال شد. طبق آمارها 25%از محصولات حاضر در مقام های صدر جدول خبر خودرو های جدید بازار هستند.

جرج پترسون - مدیر AUTOPACFIC- گفت: دستیابی به جایزه ایده آل ترین خودروی سال در اولین سال حضور حاکی از باز طراحی بسیار مناسب کوروت می باشد. همچنین این امر تحقیق گسترده طراحان از محصول مورد اتنظار بازار را که بتواند به درستی پاسخگوی هسته مرکزی خریداران باشد را نشان می دهد.

[ سه شنبه 4 شهريور 1393برچسب:شورولت,کوروت,شورولت کوروت,

] [ 12:59 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

شورولت کامارو 2014 Z28 R Race Car
 
شورولت پس از گذشت حدودا دو ماه پس از معرفی شورولت کامارو z28 در نمایشگاه نیویورک 2013، از نسخه مسابقه‌ای مخصوص مسابقات استقامت و بلند مدت با نام Z28 R Race و به همراه یک کیت بدنه جدید برای نقاط آیرودینامیکی خودرو پرده برداری کرد.
 نسخه اولیه یا بهتر است بگوییم اصلی کامارو Z28 از همان ابتدا برای شرکت در مسابقات، طراحی و توسعه داده شده است تا نمایان‌گر سر سختی این خودرو همچون پدر خود در هر زمینه‌ای بخصوص مسابقات باشد.
شورولت برای نسخه R Race Car Z28 از کیت بدنه آیرودینامیکی موسوم به Aero جهت بهبود عملکرد در نقاط آیرودینامیکی خودرو استفاده کرده که اجزا آن شامل صفحه شکافنده بزرگ جلو زیر سپر، اسپویلر عقب با یک لایه اضافه، رینگ‌های جدید به همراه لاستیک‌های مسابقه‌ای، کاهش ارتفاع خودرو و بروزرسانی هود روی کاپوت و ... شده است.

   

ادامه مطلب

[ چهار شنبه 9 بهمن 1392برچسب:شرولت,

] [ 17:4 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

شورلت کوروت Z06 جدید ۲۰۱۵
 
 

شورلت کوروت Z06 مدل 2015 رسما در نمایشگاه بین المللی اتومبیل امریکای شمالی 2014 رونمایی شد.

این خودرو دارای یک بسته آیرودینامیک بدنه از جنس الیاف کربنی است که شامل جلو پنجره و اسپویلر عقب جدید می شود. البته Z06 به امکانات دیگری نظیر ترمزهای کربن سرامیکی ، تایرهای میکلین سوپراسپرت کاپ و باله های کناری نیز مجهز شده است. تجهیز Z06 به این بسته سبب شده تا این خودرو به آیرودینامیک ترین محصول جی ام تبدیل شود.

مارک راس – مدیر جی ام امریکا – گفت: Z06 جدید سطحی متفاوت و در کلاس ابر خودروهای جهانی از عملکرد ، طراحی و فناوری را ارئه می نماید. این خودرو دارای جعبه دنده و موتوری متفاوت است و مصرف پایین تری را درمقایسه با دیگر رقبایش دارد به علاوه تعبیه فناوری های جدید در Z06 رانندگی با آن را ساده تر می کند.

شورولت کوروت Z06 مدل 2015 دارای یک موتور 6.2 لیتری LT4 سوپر شارژ V8 است و در کنار آن یک خنک کننده و یک سوپر شارژ ایتون 1.7 لیتری قرار گرفته است. طبق اعلام شرکت تولید کننده این موتور قادر است در کم ترین حالت 625 اسب بخار نیرو تولید کند. قرار است کوروتZ06 مدل 2015 از سال آینده وارد بازار شود و قیمت آن نیز هم زمان با ورودش به نمایندگی های فروش اعلام گردد.

   

[ پنج شنبه 26 دی 1392برچسب:شرولت,کوروت,شرولت کوروت,

] [ 18:6 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

شورلت سابربان
 
 

شرکت آمریکایی جنرال ‌موتورز اولین مدل این خودرو را در سال 1933 تولید کرد.

شورلت سابربان هم‌اکنون بزرگترین و جادارترین شاسی بلندی است که در تیراژ انبوه در جهان تولید می‌شود.

این خودرو گنجایش 9 سرنشین را داشته و طول آن 222.4 اینچ و عرض آن 79.1 اینچ است.

   

ادامه مطلب

[ پنج شنبه 12 دی 1392برچسب:شرولت,

] [ 21:26 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

شورلت کامارو مخوف!

http://khodrobank.ir/Reviews/Chevrolet-Camaro_Z28_2014_800x600_wallpaper_0b.jpg

 

شورلت به تازگی مدل 2014 از معروف ترین مدل کامارو یعنی Z28 را معرفی کرده است. اولین مدل Z28 در سال 1967 تولید شده بود و در آن سال امکاناتی نظیر گیربکس خودکار و یا سیستم تهویه مطبوع روی آن قابل ارایه نبود. اما فکر نکنید که در حال حاضر از این امکانات خبری هست و شورلت، کامارو Z28 مدل 2014 را نیز در ادامه راه نیاکان خود تنها با گیربکس دستی عرضه می‌کند. البته برای راحتی بیشتر شورلت حاضر شده روی Z28 سیستم تهویه مطبوع نصب شود اما فقط به صورت سفارشی!
این خودرو نه تنها از نظر آیرودینامیکی بسیار در شرایط خوبی است بلکه شورلت سعی کرده وزن آن را در حد امکان پایین نگه دارد و برای این امر حتی صندلی‌های عقب را آن هم برای کم شدن تنها 4 کیلوگرم از روی این خودرو برداشته است.
در سال 1967، شورلت قوی‌ترین پیشرانه خود را روی مدل Z28 نصب کرده بود که یک پیشرانه 8 سیلندری با توان تولید 375 اسب‌بخار بود. اما اینبار شورلت قوی‌ترین پیشرانه خود را روی کامارو ZL1 نصب کرده که یک موتور 6.2 لیتری سوپرشارژ با توان تولید 580 اسب‌بخار است. روی Z28 یک پیشرانه سبک‌تر نصب شده و در حقیقت همان پیشرانه‌ای که روی شورلت کوروت Z06 نصب شده قرار است در قلب Z28 نیز بکار رود. این پیشرانه 8 سیلندر، 7 لیتر حجم دارد و می‌تواند 500 اسب‌بخار را تولید کند.
شورلت کامارو Z28 قرار است چند ماه دیگر و در بهار آینده به بازار عرضه شود.

[ چهار شنبه 24 مهر 1392برچسب:شرولت,

] [ 23:14 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

شورلت کامارو در فرانکفورت

http://khodrobank.ir/Reviews/camaro-convertible-at-frankfurt-3.jpg

 

در سال میلادی جدید نمایشگاه فرانکفورت شاهد سری جدیدی از کامارو در دو مدل کانورتیبل و کوپه است.
این سری از کامارو از سیستم Mylink که جدید ترین سیستم رادیویی این کمپانی میباشد بهره میبرد. آخرین نسخه از این ماشین عضلانی و معروف آمریکایی نشان دهنده ی مهمترین تغییرات در طراحی مجدد این خودرو پس از معرفی کامارو نسل پنجم به عنوان یک اتومبیل مفهومی و خیابانی در سال 2006 میباشد.
دکتر Thomas Sedran مدیر عامل شورولت در اروپا در این باره میگوید: کامارو همیشه با کارایی بالا و لذت رانندگی همراه بوده و ما با غرور ویژه‌ای به مدل کوپه و کانورتیبل آن افتخار میکنیم.
شورولت با ترکیب کردن تکنولوژی پیشرفته و ویژگی‌های دیگر راحتی بیشتری را در ازای دریافت پول بیشتر در اختیار مشتریان قرار داده است.

آیرودینامیک پیشرفته:
این نسل از کامارو دارای بهبود عملکرد در آیرودینامیک است که باعث ارائه موثر خنک سازی و پایداری در سرعت های بالا می‌شود.
این مدل در جلو پنجره ی خود دارای یک پنجره ی مشبک گسترده تر و پایین تر نسبت به مدل پیشین و یک پنجره ی مشبک فوقانی است که به کم کردن حرارت کاپوت و موتور و همچنین بهبود آیرودینامیک کمک شایانی میکند.

مشخصات فنی:
نوع موتور: V8
حجم موتور: 6.2 لیتر
سیستم انتقال قدرت: 6سرعته دستی یا خودکار
قدرت: 426 اسب‌بخار در 5900 دور در دقیقه
گشتاور: 569 نیوتن‌متر در 4600 دور در دقیقه
شتاب 0 تا 100 در مدل کوپه (گیربکس دستی): 5.2 ثانیه
شتاب0 تا 100 در مدل کانورتیبل (گیربکس دستی): 5.4 ثانیه

[ شنبه 23 شهريور 1392برچسب:شرولت,کامرو,شرولت کامرو,

] [ 9:37 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

جزییات جدید هنسی کوروت استینگری

تیونر آمریکایی هنسی پرفورمنس (HPE) با انتشار یک تصویر نخستین جزییات برنامه آتی خود را برای کوروت استینگری منتشر کرد؛ پکیجی که قرارست در سه مدل HPE600 و HPE700 و HPE800 تحویل مشتریان شود.

بعد از رد لاین موتور، هنسی دومین تیونری است که نقشه هایش را برای مدل های کوروت 2014 علنی می کند. پکیج اول هنسی HPE600 است که در آن بر روی پیشرانه 6.2 لیتری V8 استینگری یک سوپرشارژر TVS2300 نصب شده که به لطف برنامه ریزی مجدد ECU قدرت 450 اسبی مدل های استاندارد را به حدود 600 اسب بخار می رساند.

Hennessey Corvette Stingray

 

حال به سراغ HPE700 برویم که همانند نامش قدرت 700 اسبی داشته و البته همان ویژگی های پکیج قبلی را دارد اما با پیستون های تراشکاری شده و میل بادامک های جدید. آخرین پکیج هنسی HPE800 است که این بار بجای استفاده از سوپرشارژر، توربوهای دوقلو داشته و پیستون های آلومینیومی و میل لنگ فولادی آن نیز فورج کاری شده اند؛ همچنین تغییر سرسیلندرها، نصب اینترکولر و تغییر سیستم سوخت رسانی از دیگر مشخصه های این پکیج 800 اسبی خواهند بود.

همه این پکیج ها به صورت استاندارد با کیت بدنه CarbonAero شامل اسپلیتر جلو، رکاب های جدید و اسپویلر کوچک عقب عرضه می شوند که البته مشتریان می توانند موارد دیگری مانند رینگ های جدید با تایرهای پایلوت سوپراسپرت میشلین، تعلیق جدید با قابلیت تنظیم ارتفاع یا کیت ترمز کربن/سرامیکی را هم جداگانه سفارش دهند. منتظر بروز رسانی مجدد این صفحه با انتشار جزییات بیشتر این پکیج بمانید.

[ پنج شنبه 27 تير 1392برچسب:,

] [ 1:10 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

سیلورادو 2014 های کانتری، یک وانت گران قیمت آمریکایی

شورولت از معروفترین وانت خود یعنی سیلورادو در رده “های-کانتری” یا سرزمینهای بلند، رونمایی کرد. وانت غول پیکری که در پاییز امسال روانه بازار خواهد شد.

2014 Chevrolet Silverado High Country


شورولت سیلورادو با ضربه گیرهای جدید و همرنگ بدنه در جلو و عقب، جلوپنجره کرومی با میله های افقی، قطعات و تزئینات کرومی متعدد در اطراف بدنه، آیینه ها، و دستگیره های درب ها و همچنین رینگهای 20 اینچی براق کرومی قرار گرفته بر تایرهای چهار فصل 275/55، کاملاً چهره ای کلاسیک و آشنا دارد.در داخل کابین هم ترکیب تودروزی با استفاده از چرم قهوه ای، سیستم کمک پارک با سنسورهای جلو و عقب (که برای چنین خودروی درشت اندامی کاملاً ضروری به نظر می رسد)، سیستم MYLink همراه با صفحه نمایش لمسی 8 اینچی، سیستم صوتی Bose، صندلیهای گرم و سر شونده الکتریکی که با چرم سوراخدار پوشش داده شده اند و آرم High Country روی پشت سری ها را می توان از تفاوتهای این سیلورادو نسبت به مدلهای پایه دانست.سیلورادوی های کانتری بصورت استاندارد از یک موتور 8 سیلندر 5.3 لیتری با مصرف سوخت 10.2 لیتر استفاده می کند. این در حالیست که گاوچرانهای آمریکایی حتی می توانند یک موتور هشت سیلندر بزرگتر 6.2 لیتری را برای آن انتخاب کنند. هر دو موتور از سیستم های مدیریت فعال سوخت و غیر فعال کردن سیلندرهای اضافی و زمانبندی متغیر سوپاپها برای بهینه سازی مصرف سوخت بهره می برند.تجهیزات اختیاری نظیر ترمز ویژه تریلر، پکیج هشدار برای راننده، فرمان گرم شونده، پدالهای قابل تنظیم، سیستم سرگرمی برای سرنشینان عقب و غیره نیز قابل سفارش می باشند. قیمت پایه سیلورادو 24,585 و قیمت مدلهای دو کابین آن 32,710 می باشد. در مورد مدل های-کانتری هنوز قیمتی منتشر نشده اما احتمالاً با 30 درصد افزایش نسبت به مدلهای پایه و در حدود 55 هزار دلار خواهد بود. رقبای این وانت هم در ابتدا فورد F-150 و سپس تویوتا توندرا، دوج رم و GMC Sierra می باشند.

[ چهار شنبه 19 تير 1392برچسب:,

] [ 11:8 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

افسانه ی کوروت 60 ساله شد

بعد از گذشت 60 سال دیگر می توان گفت که کوروت بخشی از فرهنگ آمریکاست . بطور دقیق مسئولین شرکت در 30 ژوئن ، 60 امین سالگرد ورود اولین کوروت به خط تولید در فلینت ، میشیگان را جشن گرفتند .

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Chevrolet-Corvette_C7_Stingray_2014_1600x1200_wallpaper_06.jpg

 

 

 

اولین نسل کوروت را شاید کمتر کسی به خاطر داشته باشد خودرویی که در 30 ژوئن سال 1953 متولد شد . این نسل که تنها به صورت کانورتیبل عرضه شد وقیمت پایه ی آن 3498 دلار بود ، تا سال 1962 برروی خط تولید قرار داشت و در این مدت تغییراتی همچون افزایش حجم موتور و تغییر در نمای ظاهری را به خود دید .

Chevrolet-Corvette_C1_1953_1600x1200_wallpaper_06

Chevrolet-Corvette_C1

نسل دوم بین سال های 1963 تا 1967 به بازار آمد که طراحی آن را Larry Shinoda برعهده داشت . این نسل که با نام Sting Ray مشهور شد ، تاثیر بسزایی را بر روند طراحی دیگر خودروهای هم نسل خود گذاشت . کوروت با این نسل برای اولین بار کلاس کوپه را تجربه کرد . آپشن های متنوع و طراحی بی نظیر این نسل را به یکی از محبوب ترین خودروهای کلاسیک تبدیل کرده است . در طول این سال ها به کمک موتورهای مختلف قدرت نسل دوم از 360 به 560 اسب بخار ارتقا دادند .

Chevrolet-Corvette_C2_1963_1600x1200_wallpaper_02

Chevrolet-Corvette_C2

و حال با گذشت این سال ها یک بار دیگر نام کوروت و Sting Ray با عرضه ی نسل هفتم این محصول بر سر زبان ها افتاد .

Chevrolet-Corvette_C7_Stingray_Convertible_2014_1600x1200_wallpaper_07

Chevrolet-Corvette_C7

پیشرانه کوروت جدید، موتور 6.2 لیتری V8 جنرال موتورز است که با داشتن سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ ها، نسبت تراکم 11.5 بر یک دارد. قدرت و گشتاور خالص تولیدی این موتور نیز به ترتیب 450 اسب بخار و 610 نیوتن متر بوده تا این سوپراسپرت آمریکایی علاوه بر مصرف 9 لیتر در سیکل جاده ای، شتاب صفرتاصدی کمتر از 4.0 ثانیه نیز داشته باشد.

[ دو شنبه 17 تير 1392برچسب:,

] [ 14:29 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

نسل جدید کامارو یا ستاره ی سینما

فیلم های سینمایی موفق Transformers در قسمت چهارم خود محصولات برندهای معتبری همچون بوگاتی ، شورولت و پاگانی را به نمایش خواهد گذاشت ، اما قسمت چهارم آن همانند قسمت اول که نسل جدید شورولت کامارو در آن رونمایی شد ، این بار نیز فرصتی برای نمایش نسل جدید کامارو شد .

Transformers-4-Camaro-Bumble-Bee-Concept-01

این کانسپت که به نظر ششمین نسل کامارو خواهد بود همانند  قسمت های قبلیTransformers  ، کالبد شخصیت فضایی Bumblebee خواهد بود . هرچند که قرار بود در ابتدا این شخصیت محبوب تنها در کالبد یک شورولت کامارو ی 1967 ظاهر شود .

Transformers-4-1967-Camaro-SS

از جمله تغییراتی که در نمای ظاهری کانسپت کامارو مشخص است می توان به ، کوچک تر شدن جلوپنجره ی مشبک ، چراغ های باریک با نوار LED در جلو و تغییر در فرم ورودی های هوای جانبی اشاره کرد . اگرچه سعی شده تا ظاهر خشن خودرو حفظ شود اما چهره ی جدید کامارو صلابت گذشته ی خود را ندارد .

به طور قطع این کانسپت برای تبدیل شدن به مدل اصلی تغییرات زیادی را به خود خواهد دید ، اما باید به این نکته توجه داشت که چگونه شرکت های معتبر خودروسازی از محصولاتشان بعنوان شخصیت های محبوب سینمایی استفاده می کنند تا بازاری تضمین شده برای محصول خود از طریق صنعت سینما بوجود آورند و یا عکس العمل مخاطبین را در اولین رونمایی محصول خود بسنجند . این در حالیست که در ایران از چنین موقعیتی برای خلق یک برند محبوب در میان مخاطبان غفلت شده است و خودروسازان برای تبلیغ محصول خود تنها  به تبلیغات تلویزیونی دل خوش کرده اند .

[ دو شنبه 17 تير 1392برچسب:,

] [ 14:20 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

شورولت کوروت و پکیج هجوم آدرنالین

 ردلاین موتور اسپرت دست روی کوروت استینگ ری گذاشته و با افزودن توربوشارژر دوقلو روی موتور V8 آن توان 650 اسب بخار را از موتور 6.2 لیتری آن بیرون کشیده که 195 اسب بخار نسبت به مدل استاندارد، افزایش یافته است. تازه ردلاین اعلام کرده که روی یک مدل 1000 اسب بخاری از این موتور نیز کار می کند.

 

Chevrolet Corvette Adrenaline Rush by Redline Motorsports

Chevrolet Corvette Adrenaline Rush by Redline Motorsports


اسپویلر جلوی فیبر کربن مجهز به پروژکتورهای LED و اسکرت کناری و فاسیای عقب همراه با رینگهای بسیار زیبای آلومینیومی فورج شده و سیستم تعلیق اسپرتی از جمله دیگر تغییرات این خودرو توسط هوارد تنر، مؤسس آمریکایی ردلاین برای نسل جدید شورلت کوروت می باشند.

 

Chevrolet Corvette Adrenaline Rush by Redline Motorsports

Chevrolet Corvette Adrenaline Rush by Redline Motorsports

[ شنبه 1 تير 1392برچسب:,

] [ 16:13 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

شورولت مالیبو 2014 معرفی شد

با اینکه فقط چند ماه از معرفی و عرضه شورولت مالیبو 2013 می گذرد، مسئولین کمپانی «شورولت»، نسخه جدید آن را پس از یک فیس لیفت اجباری (مشابه اتفاقی که سال 2012 برای هوندا سیویک افتاد)، به بازار معرفی کردند.
مهمترین تغییر ظاهری مربوط به قسمت جلو بوده که بیننده را به یاد مدل «ایمپالا» می اندازد. همچنین در داخل کابین، طراحی پشتی صندلی ها مورد بازنگری قرار گرفته که علاوه بر زیبایی بیشتر، باعث افزایش فضای پای سرنشینان عقب شده است. البته تغییرات و بهینه سازی ها فقط به بخش های ظاهری خلاصه نشده و در بخش فنی، سیستم تعلیق نیز مورد بازنگری قرار گرفته و مهندسین «شورولت» با سود جستن از بازوهای نگه دارنده و خفه کن های کارآمدتر، در کنار سیستم فرمان الکتروهیدرولیک، سواری راحتی را برای مدل جدید «مالیبو» به ارمغان آورده اند.

 

 

به گزارش سرویس بین الملل مجله ماشین، پیشرانه این خودرو به صورت استاندارد، یک نمونه 2.5 لیتری 4 سیلندر با آرایش خطی است که به دو تکنولوژی اعمال زمان بندی متغیر سوپاپ ها و توقف/حرکت مجهز بوده و معادل 196 اسب بخار قدرت و 252 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. در ضمن میانگین مصرف سوخت آن در شهر با 5 درصد بهبود نسبت به مدل کنونی، معادل 10.2 لیتر و در بزرگراه با 3 درصد بهبود نسبت به مدل کنونی، معادل 6.7 لیتر به ازای هر یکصد کیلومتر پیمایش گزارش شده است.
شایان توجه اینکه، امکان سفارش مدل جدید «مالیبو»، با پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ که با بهینه سازی های فنی، اکنون معادل 259 اسب بخار قدرت و 399 نیوتن متر گشتاور (با حدود 14 درصد افزایش)، تولید می‏ کند نیز وجود دارد.
فروش شورولت «مالیبو» از پاییز امسال و به عنوان مدل 2014 آغاز خواهد شد. مسئولین کمپانی، هنوز قیمت رسمی این ماشین را اعلام نکرده اند، اما طبق پیش بینی کارشناسان، بعید است خیلی به نسبت مدل کنونی افزایش بها پیدا کند.

[ شنبه 18 خرداد 1392برچسب:,

] [ 11:8 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

قیمت گذاری کوروت 2014

 

شورولت  قیمت پایه ای نسخه های 2014 کوروت استینگری را منتشر کرده؛ خودرویی که قیمت آن از حدود 52,000 دلار در ارزان ترین مدل شروع شده و تا مرز 73,000 دلار نیز در مدل فول آپشن افزایش می یابد.

Chevrolet Corvette Stingray

Chevrolet Corvette Stingray

 

شما با پرداخت 51,995 دلار برای مدل های استینگری کوپه و یا با پرداخت 56,995 دلار برای مدل های استینگری کانورتیبل (با احتساب مالیات 995 دلاری) خودرویی در اختیار دارید که با قدرت 450 اسبی اش می تواند در کمتر از 4.0 ثانیه (با پکیج Z51) ازحال سکون به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست یابد درحالیکه مصرف ترکیبی آن بیشتر از 9.2 لیتر نرسید. ازجمله امکانات سفارشی که شورولت برای این خودرو درنظر گرفته عبارتند از:

  • پکیج 3LT باقیمت 8,005 دلار،
  • پکیج Z51 باقیمت 2,800 دلار،
  • صندلی های مسابقه ای باقیمت 2,495 دلار،
  • سیستم تعلیق Magnetic Ride Control باقیمت 1,795 دلار،
  • تریم فیبرکربن کابین باقیمت 995 دلار،
  • کالیپرهای قرمز رنگ ترمز باقیمت 595 دلار،
  • رینگ های مشکی رنگ باقیمت 495 دلار

مهم ترین ویژگی های پکیج 3LT شامل:

  • سیستم پخش BOSE با 10 اسپیکر با رادیوی ماهواره ای،
  • سیستم راهیابی،
  • روکش چرمی ناپا برای صندلی ها و روکش چرمی داشبورد، کنسول، درب ها و فرمان،
  • نمایش اطلاعات ضروری بر روی شیشه جلو (HUD)،
  • سیستم گرمایشی و تهویه برای صندلی ها،

مهم ترین ویژگی های پکیج Z51 شامل:

  • بهبود ضرایب تعویض دنده و استفاده از سیستم خنک کاری گیربکس،
  • رینگ های 19 اینچ جلو و 20 اینچ عقب،
  • سیستم ضدلغزش دیفرانسیل و استفاده از سیستم خنک کاری برای آن،

 

[ پنج شنبه 9 خرداد 1392برچسب:,

] [ 14:35 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

بازگشت پادشاه؛ شورولت کوروت 2014

 

بعد از خون دل خوردن های فراوان هواداران از تیزرهای متعدد نسل جدید کوروت، حالا همه چیز برای یک شروع شیرین آماده شده؛ تاریخ امروز را فراموش نکنید چراکه شما فرصت دیدن نسل جدید خودرویی را دارید که از او به عنوان اولین اسپرت آمریکایی ها یاد می شود . . .

2014 Chevrolet Corvette Stingray

بعد از نسل ششم کوروت که از سال 2005 با نام C6 راهی بازار می شد، حالا نوبت به عرض اندام نسل هفتم آن رسیده که حداقل تا 2018 مهمان خیابان هاست. هیچ چیز از نگاه طراحان C7 به دور نمانده حتی لوگوی معروف کوروت، البته این موضوع قابل حدس بود چراکه شورولت نسل جدید کوروت را از مدت ها قبل با شعار “بهترین تعادل میان تکنولوژی، طراحی و کارایی” معرفی کرده بود.

در نمای جلو، کوروت 2014 دارای کاپوتی از جنس کربن با خروجی هوا شده که هرچند در مدل های استاندارد نسل قبل وجود نداشت اما نسخه های ZR1 قبلا آنرا تجربه کرده بودند. خروجی های روی گلگیر جلو هنوز هم وجود دارند با این تفاوت که خطوط شکل دهنده آن تیزتر شده اند. شاید یکی از مهم ترین شاخصه های کوروت 2014 حذف سقف منحنی دار آن که به ‘double bubble’ معروف بود و همچنین چراغ های زنون جدیدش باشند که در جلو به LEDهای مخصوص روز مجهز شده اند.

2014 Chevrolet Corvette Stingray

اما در نمای عقب که همه می دانیم چراغ های کوروت جدید با الهام از چه خودرویی طراحی شده، نیز وجود چهار خروجی اگزوز در وسط سپر و اسپویلر باریک قرار گرفته در انتهای درب صندوق بیش از همه جلب توجه می کنند. ولی به هرحال ما چنین تصور می کنیم که هرچقدر طراحی نمای جلویی و جانبی خودرو زیبا و باشکوه از آب درآمده اما در نمای عقب اندکی بی حوصلگی طراحانش نمایان است! اشکالی که شاید ازهمه بیشتر بخاطر طراحی ساده سپر عقب باشد.

2014 Chevrolet Corvette Stingray

اما یکی از بهترین مشخصه های کوروت 2014 کابین جدید آن است که دیگر نمی توان آنرا مانند کوروت C6 مجموعه ای بی هیجان از یک مشت پلاستیک فشرده دانست! در کوروت جدید کنسول خودرو با زاویه ای اندک به سمت راننده منحرف شده و همچنین اگر بیشتر دقت کنیم خطی قرمزی را خواهیم دید که از درب سمت چپ شروع شده، بر روی صفحه کیلومتر ادامه یافته و باعبورش از سمت راست کنسول به پایان رسیده؛ وجود چنین خطی را می توان چنین تعبیر کرد که کابین کوروت 2014 بیش از هر زمان دیگری راننده محور شده است. در کابین دو نمایشگر هشت اینچی خودنمایی می کنند؛ یکی در کنسول تعبیه و با تریم فیبرکربنی احاطه شده و دیگری نیز برای صفحه کیلومتر کاملا دیجیتالی خودرو درنظر گرفته شده است.

کوروت 2014 دارای یک شاسی جدید از آلومینیوم است، از کامپوزیت های کربنی هم در ساخت درب ها، گلگیرها و نمای عقب استفاده شده؛ حتی صندلی ها نیز از منیزیوم ساخته شده تا برای توزیع وزن 50:50 خودرو مشکلی پیش نیاید. مشتریان می توانند باسفارش پکیج Z51 علاوه بر کیت بدنه جدید خودرو، از دیفرانسیل لغزش محدود شورولت نیز استفاده کنند.

2014 Chevrolet Corvette Stingray

پیشرانه کوروت جدید، موتور 6.2 لیتری V8 جنرال موتورز است که با داشتن سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ ها، نسبت تراکم 11.5 بر یک دارد. قدرت و گشتاور خالص تولیدی این موتور نیز به ترتیب 450 اسب بخار و 610 نیوتن متر بوده تا این سوپراسپرت آمریکایی علاوه بر مصرف 9 لیتر در سیکل جاده ای، شتاب صفرتاصدی کمتر از 4.0 ثانیه نیز داشته باشد. فروش کوروت 2014 از پاییز 2013 بوده و اطلاعات و جزییات بیشتر آن و علی الخصوص قیمتش، در هفته ها یا ماه های آتی بصورت رسمی منتشر می شوند.


 

[ دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:,

] [ 14:33 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه