ابزار رایگان سایت

codes and tools for blog

مدل مفهومی ب‌ام‌و X5 هیبریدی

ماشین بازها

سایت تخصصی خودرو

مدل مفهومی ب‌ام‌و X5 هیبریدی

http://khodrobank.ir/Reviews/BMW-X5_eDrive_Concept_2013_800x600_wallpaper_04.jpg

 

ب‌ام‌و قصد دارد ب‌ام‌و X5 هیبریدی eDrive را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت به نمایش بگذارد. این خودرو از نسل جدید پیشرانه‌های هیبریدی استفاده می‌کند در آن یک پیشرانه 4 سیلندر توئین توربو تعبیه شده است.
ب‌ام‌و X5 eDrive می‌تواند تنها با استفاده از موتور الکتریکی 94 اسب‌بخار تولید کند و به سرعت 120 کیلومتر در ساعت برسد. البته اگر هر دو پیشرانه با هم کار کنند داستان فرق می‌کند و این آلمانی زیبا می‌تواند در کمتر از 7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. مصرف سوخت این شاسی‌بلند هیبریدی فوق‌العاده است و در هر 100 کیلومتر به کمتر از 4 لیتر سوخت نیاز دارد یعنی کمتر از ام‌وی‌ام 110 خودمان!
در این مدل مفهومی در مقایسه با مدل پایه کمی طراحی ریل‌های روی سقف تغییر کرده و رینگ‌های آن نه تنها از نظر آیرودینامیکی بهینه شده بلکه وزن آن نیز کمتر شده است.
همانطورکه می‌دانید بسیاری از کمپانی‌های دنیا علاوه بر مدل‌های بنزینی و یا دیزلی، مدل‌های هیبریدی نیز تولید می‌کنند که اگرچه قیمت آن‌ها نسبتا گران‌تر است اما از نظر مصرف سوخت و یا تولید آلایندگی بسیار در شرایط بهتری قرار دارند که امیدواریم پای این نوع خودروها به داخل نیز بیش از پیش باز شود.

[ پنج شنبه 31 مرداد 1392برچسب:BMW,بی ام و,بی ام و x5,

] [ 16:17 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

فولکس‌واگن گلف R با 296 اسب‌بخار


http://khodrobank.ir/Reviews/VW_Golf_R_1.jpg

 

به تازگی شرکت آلمانی فولکس‌واگن مدل گلف R را معرفی کرده است. این خودرو در حقیقت چهارمین نسل از نسخه‌های R از گلف است و به یک پیشرانه 2 لیتری توربو شارژ مجهز شده که 296 اسب‌بخار را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند.
گیربکسی که به صورت استاندارد روی این آلمانی سریع نصب شده از نوع شش سرعته دستی است و به کمک آن می‌تواند در عرض 5.3 ثانیه به مرز 100 کیلومتر در ساعت برسد. البته اگر گیربکس 6 سرعته خودکار دو کلاچه نصب شود این شتاب به 4.9 ثانیه افزایش پیدا می‌کند.
همانطورکه گفتیم این خودرو به صورت چهارچرخ متحرک است که این سیستم آخرین نسل از سیستم چهارچرخ متحرک Haldex است و به کمک آن می‌توان تمامی گشتاور تولید شده توسط موتو ر را به یک چرخ منتقل کرد.
به کمک سیستم DCC می‌توان نوع رانندگی را به سه حالت Comfort، Normal و Sport تغییر داد و همچنین با تغییراتی که روی سیستم تعلیق انجام شده، 5 میلیمتر از ارتفاع این خودرو نسب به مدل پایه کمتر شده است.
فولکس‌واگن اعلام کرده که این خودرو را در بهار سال 2014 میلادی به بازار عرضه می‌کند و مدل 3 درب آن با گیربکس دستی کمتر از 30 هزار پوند خواهد بود.

[ چهار شنبه 30 مرداد 1392برچسب:فولکس واگن,فولکس,گلف,

] [ 12:50 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

0 تا 200 در کمتر از 10 ثانیه!

 

فراری می‌خواهد در نمایشگاه فرانکفورت، که قرار است در سپتامبر برگزار شود، مدل 485 Speciale را رونمایی کند. در این خودرو از تکنولوژی‌هایی استفاده شده که قرار است در آینده در تمامی خودروهای این کمپانی ایتالیایی استفاده شود.
پیشرانه این خودرو همان پیشرانه 8 سیلندر مدل 485 است ولی کمی بهینه شده و می‌تواند 597 اسب‌بخار را در 9 هزار دور در دقیقه تولید کند. در حقیقت این بیشترین توانی است که فراری توانسته تا به حال از یک پیشرانه 8 سیلندر بگیرد.
وزن فراری 485 Speciale به صورت خشک 1290 کیلوگرم است و می‌تواند تنها در 3 ثانیه به مرز 100 کیلومتر در ساعت برسد. همچنین برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر در ساعت از حالت سکون تنها به 9.1 ثانیه احتیاج دارد.
این فراری زیبا در پیست Fiorano توانسته رقم 1 دقیقه و 23.5 ثانیه را ثبت کند که نه تنها 1.5 ثانیه از مدل استاندارد 485 سریع‌تر است بلکه تنها نیم ثانیه احتیاج دارد که به رکورد فراری F12 برسد.
یکی از تکنولوژی‌های جدیدی که فراری روی این مدل خاص نصب کرده، سیستم SSC است که در حقیقت مخفف Side Slip Angle Control می‌باشد و به کمک آن شرایط خودرو در زاویه‌ها و پیچ‌ها سنجیده و بررسی شده و نیروی گشتاور تولید شده را بر حسب این آنالیز تنظیم می‌کند.
اگرچه هنوز قیمتی برای فراری 485 Speciale اعلام نشده اما با توجه به اینکه قیمت مدل استاندارد آن حدود 178 هزار پوند است، انتظار می‌رود قیمت این فراری نیز در حدود 210 هزار پوند به فروش برسد.

[ سه شنبه 29 مرداد 1392برچسب:فراری,ماشین,سرعت,

] [ 20:15 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

غول Brabus با 690 اسب‌بخار

http://khodrobank.ir/Reviews/Brabus-3.jpg

معمولا یک مرسدس اگر به صورت اسپرت و تیونینگ شده باشد یا AMG است و یا براباس (Brabus) اما اینبار شرکت براباس به سراغ یک AMG رفته و آن را به یک شاسی‌بلند وحشی تبدیل کرده است.
براباس مرسدس‌بنز ML63 و GL63 را انتخاب کرده و در مدل ML موتور توربو 8 سیلندر 5.5 لیتری آن را حسابی تقویت کرده طوری که با کمک دو توربو شارژری که در آن تعبیه شده، توان تولیدی آن از 536 اسب‌بخار به 690 اسب‌بخار افزایش پیدا کرده است، نیرویی که برای یک خودرو اسپرت نیز زیاد است چه رسد به یک شاسی‌بلند! البته با این قدرت جای تعجب هم نیست که در 4.4 ثانیه می‌تواند به مرز 100 کیلومتر در ساعت برسد.
همچنین کیت بدنه آن‌ها نیز تغییر کرده و در مدل ML حدود 60 میلیمتر و در مدل GL حدود 80 میلیمتر به طول آن‌ها اضافه شده است. البته ارتفاع هر دو مدل نسب به مدل‌های پایه کمتر شده که براباس ادعا می‌کند با این کار فرمان‌پذیری آن‌ها افزایش پیدا کرده است.
یکی از امکانات جالب روی این دو خودرو سیستم اگزوز آن است که به کمک یک دکمه می‌توان صدای آن را به دو صورت Coming Home و اسپرت تغییر داد.

[ سه شنبه 29 مرداد 1392برچسب:بنز,مرسدس,مرسدس بنز,

] [ 20:14 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

ب‌ام‌و سری 6 با قلب M-Power

 

ب‌ام‌و سری 6 از خودروهای محبوب کمپانی ب‌ام‌و است و مدل جدید آن که توسط یک ایرانی به نام نادر فقیه‌زاده طراحی شده است، با مدل 2012 به بازار آمده است. ب‌ام‌و سری 6 که مدل‌های کوپه‌، گرن‌کوپه و کروک آن معرفی شده بودند، حال با قلب تپنده M-Power و در مدل‌های کوپه و کروک نیز به بازار آمده‌اند. اعداد و ارقام سری 6 M، مانند دیگر محصولات ب‌ام‌و که از این پکیج بهره می‌برند، باورنکردنی است. شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت در 4.3 ثانیه و شتاب 0 تا 200 کیلومتر در ساعت در 13.1 ثانیه از توانایی‌های این آلمانی زیبای خشمگین است. حداکثر سرعت این خودرو با پکیج M 305 کیلومتر در ساعت است و مصرف سوخت آن به صورت ترکیبی تنها 10.3 لیتر در 100 کیلومتر ‌می‌باشد.
nl
البته فعلا هیچ نوع از انواع ب‌ام‌و نمی‌تواند ثبت سفارش شود اما امیدواریم با گرفتن تمام مجوزها و ورود انواع مدل‌ها از این کمپانی پرطرفدار آلمانی، ب‌ام‌و سری 6 جدید نیز بتواند به بازار داخل راه پیدا کند.

[ سه شنبه 29 مرداد 1392برچسب:BMW,BMW M6,

] [ 12:14 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

فراری 3.1 ثانیه‌ای

 

بعد از اینکه لامبورگینی مدل آونتادور (Aventador) را عرضه و حسابی روی آن تبلیغ کرد، رقیب اصلی آن یعنی فراری به سرعت محصول جدیدی را به نام برلینتا (Berlinetta) معرفی کرد تا نشان دهد هنوز کار تمام نشده است. فراری برلینتا مانند دیگر محصولات این کمپانی، چنان زیبا و هماهنگ طراحی شده که جایی را برای انتقاد باقی نمی‌گذارد.
nl
پیشرانه برلینتا 12 سیلندر V شکل با زاویه 65 درجه است که حجمی برابر 6262 سی‌سی دارد و می‌تواند در 8500 دور در دقیقه حدود 730 اسب‌بخار تولید کند. این خودروی 4.6 متری، 1525 کیلوگرم وزن دارد که به نسبت 46 به 54 درصد در جلو و عقب تقسیم شده‌اند.
nl
توانایی این خودروی وحشی زمانی مشخص می‌شود که متوجه شویم شتاب 0 تا 100 کیلومتر آن 3.1 ثانیه است و می‌تواند به سرعت بیش از 340 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. دور از لطف نیست که بدانیم مصرف این 12 سیلندر پرقدرت 15 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

[ سه شنبه 29 مرداد 1392برچسب:فراری,ماشین,رقابت فراری,

] [ 12:8 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

نگاهی نزدیک به تویوتا FJ Cruiser

 

اگر به تویوتا FJ Cruiser نگاهی بیندازید، احتمالا اولین سئوالی که برای شما مطرح می‌شود این است که چرا این خودرو این قدر قیافه‌ای عجیب و غریب دارد! در حقیقت در طراحی FJ Cruiser از لندکروز دهه 60 میلادی الهام گرفته شده، خودرویی که در آن زمان پاسخ شدید ژاپنی‌ها به لندروور و جیپ بود و توانست قابلیت‌های خارج از جاده خود را به رخ حریفان بکشد. در زیر برای شما یک عکس از این لندکروز قدیمی را قرار داده‌ایم. اگر به آن نگاهی بیندازید متوجه می‌شوید که جلو پنجره و سقف سفید FJ Cruiser به صورت مستقیم از پدربزرگش به ارث رفته و البته به صورت یواشکی(!) دو درب کوچک نیز به آن اضافه کرده تا با وجود حفظ سنت خانوادگی، سرنشینان عقب نیز یک مقداری راحت‌تر سوار این غول بیابانی شوند.
در داخل تویوتا FJ Cruiser از مواد پلاستیکی به کار گرفته شده اما در قسمت‌هایی از آن از موادی استفاده شده که شبیه فلز هستند و سعی دارند حس طراحی بیرونی را به داخل نیز منتقل کنند اما در نهایت اگر کمی دقت کنید متوجه می‌شوید که تمامی مواد بکار رفته در داخل این خودرو از پلاستیک هستند و شاید در مقابل یک خودروی آمریکایی حرفی برای گفتن نداشته باشد (اگرچه کیفیت تولید آن مانند بقیه محصولات تویوتا عالی است). در مقابل طراحی داخل خودرو کاملا کاربردی است و محفظه‌های مختلفی برای نگهداری اشیاء مختلف قرار داده شده است. جای پا برای سرنشینان جلو بسیار زیاد است ولی کمی احساس می‌شود ارتفاع سقف آن برای خودرویی به این بزرگی کمی کوتاه باشد.
اگرچه برای وارد شدن به عقب و باز کردن درب‌های عقب حتما باید درب جلو نیز باز شود، اما سوار شدن به آن اصلا کار سختی نیست. اگرچه عقب آن بسیار جادار است اما این فضا نیز می تواند با جمع شدن صندلی های عقب افزایش یابد.
در وسط کنسول میانی یک سیستم صوتی قرار دارد که یک سی دی چنجر 9 تایی در آن تعبیه شده و همچنین به کمک یک دکمه می توان ساب ووفری که در صندوق عقب قرار دارد را روشن و یا خاموش کرد.
اگرچه تویوتا FJ Cruiser با موتور 6 سیلندر 4 لیتری خود سنگین تر از پرادو است اما رانندگی با آن خسته کننده نیست و از حریفانی مانند هامر H3 و جیپ Wrangler بسیار سریع تر است اما با این هیکل و موتور نباید انتظار مصرف سوختی مانند مزدا 2 را داشته باشید و اگر در حین رانندگی در شهر مصرف سوخت آن بیش از 17 لیتر در هر 100 کیلومتر بود، تعجب نکنید.
به دلیل وجود چرخ یدک در عقب خودرو، دید عقب تویوتا FJ Cruiser کمی کم است ولی دید جلوی آن بخاطر شیشه بزرگی که در جلو قرار دارد، بسیار خوب است اما در نهایت به کمک تکنولوژی هایی مانند سنسور عقب، پارک کردن با آن از هامر H3 راحت تر است.
رانندگی کردن با تویوتا FJ Cruiser بسیار ساده و راحت است و خودرو کاملا در اختیار شماست و در مقایسه با هامر H3 باید گفت که در شرایط بهتری است. همچنین انتقال نیروی آن به هر چهارچرخ است و سیستم کنترل پایداری آن به صورت استاندارد نصب شده ولی خاموش نمی شود و همیشه روشن است!
در نهایت باید گفت که اگر Off-Road سوار هستید و واقعا از خودروی خود در خارج از جاده نیز استفاده می کنید، تویوتا FJ Cruiser یکی از بهترین ها در مقابل حریفان خود است (که بسیاری از آن ها مانند هامر اصلا در بازار داخل وجود ندارند). اما اگر با FJ می خواهید در شهر نیز رانندگی کنید و کارهای روزمره خود را انجام دهید، احتمالا طراحی داخلی کسل کننده، مصرف سوخت بالا و ابعاد بزرگ آن شاید کمی زود دل شما را بزند و اگر در خیابان های باریک شهری مثل تهران یک پارک دوبل کنید، متوجه می شوید که این خودرو برای داخل شهر ساخته نشده است!

[ سه شنبه 29 مرداد 1392برچسب:تویتا,تویوتا ,FJ Cruiser,FJ Cruiser,

] [ 12:5 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

تریلر BMW M4 Coupe Concept

کمپانی BMW روز گذشته عکس های کانسپت جایگزین BMW M3 E92 را در اینترنت پخش کرد.این خودرو که M4 Coupe Concept نام دارد به طور رسمی در نمایشگاه Pebble Beach امسال رونمایی شد.پیشنهاد میکنم این کلیپ کم حجم رو دانلود کنید.(کیفیت:360-زمان:1 دقیقه و 17 ثانیه)....برای دانلود بر روی عکس کلیک کنید.

 

[ دو شنبه 28 مرداد 1392برچسب:,

] [ 16:36 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

سالین و ماستنگ 75 هزار دلاری

 

مسابقات خودروهای اسپرت رولکس مونتری (Rolex Monterey) آخر هفته پیش در پیست لاگوناسکا (Laguna Seca) برگزار شد و در این میان سالین (تیونر معروف آمریکایی) از فرصت پیش آمده برای معرفی نسخه 2014 جورج فولمر (George Follmer) ماستنگ استفاده کرد.
اولین نسخه به احترام راننده آمریکایی معروف دهه 60 و 70 میلادی، جورج فولمر، نامگذاری شده که در مسابقات رالی ایندیانا پلیس 500 شرکت کرد و در سال 1973 در فرمول 1 به همراه تیم Shadow به رقابت پرداخت. او همچنین در مسابقات وینستون کاپ ناسکار حضور داشت و در سال 1972 قهرمان مسابقات Can-Am شد.
ماستنگ جدید با طرحی سه رنگ ظاهر شد که آنرا از Boss 302 سال 1962 که فولمر راننده آن بود، الهام گرفته است. گفته می‌شود پیشرانه 8 سیلندر این اسب سرکش با رینگ‌های 19 اینچی و جعبه دنده دستی 6 سرعته، می‌تواند حدود 470 اسب بخار ناقابل تولید کند(!) این مدل همچنین مجهز به سیستم تعلیق مسابقه‌ای است و صدای اگزوز آن کمی بیش از حالت عادی بلند است.
در حال حاضر سفارش آن شروع شده و اواخر پاییز روانه خیابان‌ها می‌شود. قیمت نسخه ماستنگ 2014 جورج فولمر نزدیک به 75 هزار دلار خواهد بود. به گفته این تیونر آمریکایی نسخه Mark Donohue کامارو و Savage باراکودا نیز در برنامه آن‌ها قرار دارد.
V

[ دو شنبه 28 مرداد 1392برچسب:فورد,موستانگ,فورد موستانگ,سالین,

] [ 16:31 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

بازگشت ب‌ام‌و و اپل به بازار ایران

 

همانطورکه می‌دانید از ابتدای سال تا به حال بزرگانی مانند پورشه، مرسدس‌بنز، ب‌ام‌و و مازراتی نتوانستند در لیست خودروهای مجاز به واردات قرار بگیرند و هر خودرویی که از این برندها وارد می‌شد، از ثبت سفارش‌های قدیمی بود. اما بالاخره پس از گذشت بیش از 4 ماه غیبت، چند مدل از خودروهای جدید آلمانی و ژاپنی در این لیست قرار گرفتند.
در لیست خودروهای مجاز به واردات، نام خودروهایی از خودروساز معروف آلمانی، ب‌ام‌و دیده می‌شود که همگی آن‌ها کمتر از 2500 سی‌سی حجم دارند و می‌توان به چندین نسخه از X1، دو نسخه از Z4، دو نسخه از سری 5، دو نسخه از X3 و دو نسخه از سری 3 اشاره کرد. اگرچه جای سری 6 و سری 1 بسیار خالی است اما همین که مجددا پای این خودروهای روز دنیا از این کمپانی محبوب به بازار ایران باز شد جای بسی خوشحالی است!
اما شرکت راه و پل دیانا نیز توانسته مجوز واردات 3 مدل از اپل کورسا با پیشرانه‌های 1.2، 1.4 و 1.8 لیتری را بگیرد. این شرکت قبلا نیز تلاش کرده بود که چند مدل از اپل را وارد بازار کند و نه تنها در نمایشگاه‌های داخلی شرکت کرده بود، بلکه چند نمونه‌ای نیز برای فروش خیابان‌های کشور را لمس کرده بودند اما متاسفانه به دلیل مسائلی فعالیت این شرکت متوقف شد و اپل از لیست خودروهای مجاز حذف شد. اما این بار امیدواریم که شرکت راه و پل دیانا بتواند پای اپل را پس از چندین سال غیبت دوباره به خیابان‌های کشور باز کند.
اگرچه ما تنها در مورد ب‌ام‌و و اپل صحبت کردیم اما گویا ایرتویا نیز توانسته مجوز واردات تویوتا کرولا Xli و Gli و همچنین مدل محبوب کمری در مدل‌های GL و GLX را بگیرد.
حال باید گفت که پرشیا خودرو توانست بالاخره دست و پا شکسته هم که شده دوباره به بازار باز گردد، امری که شاید برای ستاره ایران، نماینده مرسدس‌بنز در ایران، کمی سنگین به نظر برسد و باید منتظر ماند و دید که آیا شاهد حضور رقیب دیرینه ب‌ام‌و نیز در لیست خودروهای مجاز به واردات خواهیم بود یا خیر!

[ یک شنبه 27 مرداد 1392برچسب:,

] [ 15:0 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

جگوار 550 اسب‌بخاری!

http://khodrobank.ir/Reviews/Jaguar-XFR-S_2014_800x600_wallpaper_15.jpg

 

جگوار یکبار دیگر مدل S را روی یکی از محصولات خود پیاده کرده است و بعد از XKR-S نوبت به XFR-S رسید تا به باشگاه 300 کیلومتری‌ها بپیوندد.
در جگوار XFR-S به کمک جعبه دنده 8 سرعته مجهز به تکنولوژی Quickshift که برای مدل F-Type طراحی شده بود، توان تولیدی افزایش پیدا کرده و می‌تواند حدود 550 اسب‌بخار را تولید کند. همچنین در 4.6 ثانیه می‌تواند به مرز 100 کیلومتر در ساعت برسد و اگرچه حداکثر سرعت آن 300 کیلومتر در ساعت اعلام شده اما این سرعت به صورت الکترونیکی محدود شده است. البته یادمان رفت که بگوییم پیشرانه این بریتانیایی زیبا 8 سیلندر سوپرشارژ بنزینی است که 5 لیتر حجم دارد!
یکی از سیستم‌هایی که روی جگوار XFR-S نصب شده، سیستم Start/Stop هوشمند است و طوری کار می‌کند که در زمان ایست کامل خودرو، پیشرانه را خاموش می‌کند تا در مصرف سوخت صرفه جویی شود و به محض رها شدن پدال ترمز، پیشرانه را مجددا و به صورت خودکار روشن می‌کند. به کمک این سیستم مصرف سوخت این خودرو با این حجم موتور تنها 11.6 لیتر در هر 100 کیلومتر است که واقعا عالی به نظر می‌رسد.
جگوار XFR-S در مدل 2014 معرفی شده و انتظار می‌رود به زودی شاهد حضور این سدان سریع و زیبا در بازارهای جهانی باشیم.

[ یک شنبه 27 مرداد 1392برچسب:,

] [ 14:59 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

مدل مفهومی ب‌ام‌و‌ M4

http://khodrobank.ir/Reviews/BMW_M4_Concept_4.jpg

 

همانطورکه می‌دانید مدل M از سری 3 دیگر با سری 4 و به نام M4 روانه بازار می‌شود. این خودرو قرار است در نمایشگاه خودروی دیترویت در ژانویه رونمایی شود اما عکس‌های آن به تازگی منتشر شده است.
اگرچه هنوز مشخصات فنی این خودرو هنوز به صورت کامل منتشر نشده اما مشخص است که همگی آن‌ها به پیشرانه توئین توربو شارژ 3 لیتری مجهز هستند که حدودا 450 اسب‌بخار تولید می‌کند. انتظار می‌رود با این پیشرانه، M4 بتواند در 4.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر در ساعت برسد و این سرعت را حداکثر به 250 کیلومتر در ساعت برساند.
این خودرو مجهز به جعبه دنده 7 سرعته است که دقیقا در M5 و M6 استفاده شده و نیروی آن به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.
اگر به عکس‌های این خودرو نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که چراغ‌ها، درپوش موتور، سپرها در آن تغییر کرده است. رینگ‌های آن 20 اینچی 5 پره هستند و طرح آن همانند دیگر M های بازار است. همچنین ب‌ام‌و سعی کرده وزن M4 را نزدیک به 1.5 تن نگه دارد.
هنوز ب‌ام‌و طرح داخل آن را نشان نداده اما احتمالا از صندلی‌های اسپرت، غربالک فرمان جدید و تزئینات فیبرکربنی استفاده شده است.
ب‌ام‌و M4 در اواسط سال 2014 میلادی با قیمتی حدود 60 هزار پوند روانه بازار خواهد شد.

[ جمعه 25 مرداد 1392برچسب:,

] [ 19:3 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

مدل مفهومی هوندا NSX GT

http://khodrobank.ir/Reviews/NSX-Honda-race-11_0.jpg

 

با وجود اینکه این موضوع کمی غیر معمول است، اما مدل مفهومی مسابقه‌ای هوندا NSX قبل از رونمایی از مدل خیابانی این خودرو رونمایی شده است. این خودرو قرار است در کلاس GT500 از مسابقات سوپر GT سال 2014 در سوزوکا شرکت کند.
هوندا هنوز مشخصاتی از این خودرو را اعلام نکرده اما پیشرانه آن 2 لیتری 4 سیلندر توربو خواهد بود که هوندا آن را سیستم هیبریدی برای مسابقه می‌نامد.
از عکس‌های این خودرو مشخص است که مدل خیابانی هوندا NSX نیز چهره‌ای خشن و اسپرت دارد که احتمالا می‌تواند به فروش آن کمک خوبی بکند.

[ جمعه 25 مرداد 1392برچسب:,

] [ 19:2 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

جیلی امگرند X7

http://khodrobank.ir/Reviews/Geely_Emgrand_X7_6.jpg

 

نه اشتباه نکنید! این تویوتا RAV4 نیست! نمونه چینی آن است. گویا جیلران موتور، نماینده انحصاری شرکت جیلی در ایران، می‌خواهد بعد عرضه جیلی امگراند EC7 در نمونه‌های سدان و هاچ‌بک، یک محصول دیگر از این کمپانی چینی را به بازار عرضه کند. همانطورکه از شکل آن مشخص است، جیلی امگرند X7 بسیار به تویوتا RAV4 شباهت دارد و تنهاکمی در خطوط کناری بدنه و سپر جلو می‌توان تفاوت را احساس کرد. البته داخل خودرو اصلا به RAV4 شباهتی ندارد و اگرچه به زیبایی شاسی‌بلندهای هیوندای و کیا نیست اما نسبت به مدل EC7 خیلی بهتر شده است.
جیلی امگرند X7 با دو پیشرانه 2 و 2.4 لیتری عرضه شده اما فعلا تنها مدل 2.4 لیتری در لیست خودروهای مجاز به واردات قرار دارد. لذا باید منتظر خودرویی با پیشرانه 4 سیلندر و حجم 2378 سی‌سی باشیم که می‌تواند 162 اسب‌بخار را در 5700 دور در دقیقه تولید کند. همچنین روی این خودروی چینی 1.5 تنی، یک جعبه دنده 6 سرعته خودکار نصب شده که توسط شرکت DSI طراحی شده است. طول جیلی امگرند X7 دقیقا 4541 میلیمتر است یعنی کمی از RAV4 کوچک‌تر است (البته فقط در حد چند سانتیمتر!).
از نظر امکانات نیز این خودرو در سطح قابل قبولی است و می‌توان به کروز کنترل، سنسور پارک در جلو و عقب، دوربین عقب، سانروف، روکش چرمی صندلی‌ها و غربالک فرمان، بلوتوث و 6 بلندگو اشاره کرد.
هنوز مشخص نیست که این خودرو دقیقا چه زمانی به بازار عرضه خواهد شد و قیمت آن چقدر خواهد بود. همچنین در شرایطی که امگرند X7 در بسیاری از بازارها هنوز عرضه نشده قیمت جهانی آن هنوز مشخص نیست اما مطمئنا اگر بتواند از نظر قیمتی با لیفان X60 مبارزه کند، به لطف پیشرانه قویتر احتمالا استقبال خوبی از آن خواهد شد اما اگر قیمت آن کمی از مرز 100 میلیون تومان بگذرد و یا حتی نزدیک آن شود، بسیاری حاضر خواهند بود یک سوزوکی ویتارا کم کارکرد بگیرند و یا چند میلیونی بیشتر خرج کنند و نمونه صفر کیلومتر آن را تهیه کنند.

[ پنج شنبه 24 مرداد 1392برچسب:,

] [ 13:58 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

شاسی‌بلند 25 هزار پوندی مرسدس‌بنز

http://khodrobank.ir/Reviews/Merc-gla-production-02.jpg

 

مرسدس بنز بار دیگر با رونمایی رسمی از مدل 2014 کلاس GLA به بازار شاسی‌بلندها بازگشته است تا با رقیبانی همچون آئودی Q3، ب‌ام‌و X1 و رنجروور Evoque دست و پنجه نرم کند. این نسخه رونمایی شده بسیار شبیه به نسخه مفهومی است که ماه پیش در نمایشگاه شانگهای به نمایش گذاشته شده بود و قرار است در ماه سپتامبر در نمایشگاه فرانکفورت حاضر شود و اویل سال آینده روانه بازار گردد.
این عضو جدید از مرسدس‌بنز مانند کلاس A و B و CLA بر روی پلتفرم MFA قرار دارد.
همانطورکه انتظار می‌رفت GLA شاسی بلند کلاس A به شمار می‌آید البته با بدنه‌ای عضلانی‌تر، رینگ های بزرگتر، ریل‌های سقف، لوله اگزوز دوبل، بال عقب و داخل کابین تقریبا یکسان. این شاسی‌بلند کوچک 4417 میلی‌متر طول، 1804 میلی‌متر عرض و 1494 میلی‌متر ارتفاع دارد. فضای بار آن 421 لیتر گنجایش دارد و در حالتی که صندلی‌ها خوابانده شود این ظرفیت به 836 لیتر می‌رسد و جالب‌تر اینکه این خودروساز آلمانی با ارائه بسته اختیاری محفظه بار ظرفیت این فضا را تا 60 لیتر بدون نیاز به خواباندن صندلی‌های عقب افزایش می‌دهد. کافی است حالت تکیه‌گاه سر صندلی عقب را تغییر دهید تا فضای بار به 481 لیتر برسد.
پیشرانه‌های متعددی روی آن قابل نصب است. دو مدل پیشرانه بنزینی دارد: یکی پیشرانه 1.6 لیتری با توان تولید 156 اسب بخار در GLA 200 و پیشرانه 2.0 لیتری با 211 اسب بخار در GLA 250 که مصرف سوخت آن 7.1 لیتر در هر صد کیلومتر است. و اما پیشرانه‌های دیزلی آن شامل GLA 200 CDI با 2.2 لیتر گنجایش و 136 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن‌متر که مصرف آن 4.3 لیتر در هر صد کیلومتر است، و GLA 220 CDI با ظرفیت یکسان و توان تولید 170 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر.
گفته می‌شود شتاب صفر تا صد GLA 250 مجهز به 4MATIC حدود 6.5 ثانیه و حداکثر سرعت آن 233 کیلومتر ساعت است. آپشن اختیاری چهار چرخ متحرک به همراه GLA 220 CDI عرضه می‌شود و هر دو مدل مجهز به سیستم DSR و حالت Off-road هستند.

[ پنج شنبه 24 مرداد 1392برچسب:,

] [ 12:37 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه