ابزار رایگان سایت

codes and tools for blog

پوست جگوار XJ کشیده شد!

ماشین بازها

سایت تخصصی خودرو

پوست جگوار XJ کشیده شد!

جگوار XJ اصلی و بدون پسوند، آخرین بار سال 2011 میلادی بود که معرفی و در سال 2012 میلادی هم به بازار عرضه شد و همچنان نیز خبری از نسل جدید این محصول در بازار نیست، ولی به تازگی شرکت بریتانیایی جگوار نسخه‌ای فیس لیفت از این محصول را معرفی کرده تا کاربران و طرفداران خود را راضی نگه دارد که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.
اگر فیس لیفت جگوار XJ را با نسخه اصلی که در سال 2011-2012 معرفی شده است مقایسه کنیم، خواهیم دید که در بحث طراحی تغییرات زیادی بر روی آن صورت گرفته است. در جلو اتومبیل چراغ‌های اصلی پیشانی تقریبا با همان فرم قاب قبلی ساخته شده‌اند، ولی طراحی اجزا داخلی آن به طور کلی تغییر کرده و به جای استفاده از الگوهای گردی شکل، در نسخه فیس لیفت از چراغ‌های LED مربعی شکل استفاده شده است. جلوپنجره خودرو را نمی‌توان گفت که جدید شده است، ولی مجموعه سپر با ورودی‌های روی آن به طور کلی تغییر کرده است. ورودی میانی سپر نسبتا شبیه به قبل است، ولی ورودی‌های هوای دو طرف که برای خنک کاری ترمزها بر روی سپر قالب گیری شده است، تیغه میانی آن برداشته شده و از نوارهایی کرومی در حاشیه آن استفاده شده است. برخلاف تغییرات نسبتا زیاد جلویی، جگوار تغییرات خاصی را در نمای عقبی خودرو ایجاد نکرده و تنها خروجی نسبتا مستطیل شکل اگزوزها را به شکل بیضوی درآورده است و سایر اجزا همچون چراغ‌ عقب، سپر با نواری کرومی در میان آن دقیقا همانند نسخه اصلی توسعه داده شده‌اند.
در محدوده قدرتی این خودرو هم به طور خلاصه پیشرانه‌هایی 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر با حداکثر قدرت 240 اسب بخاری و گشتاور 340 نیوتن متری، پیشرانه 3 لیتری V6 با قدرتی 340 اسب بخاری و گشتاوری 450 نیوتن متری و در نهایت پیشرانه‌ای هشت سیلندر با خروجی‌های 470 اسب بخاری و 575 نیوتن متری، 510 اسب بخاری و 625 نیوتن متری و در آخر 550 اسب بخاری و 680 نیوتن متر، نیروی مورد نیاز برای حرکت خودرو را تامین می‌کنند.

منبع: خودروبانک

[ چهار شنبه 27 خرداد 1394برچسب:جگوار,

] [ 16:41 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

جگوار XK مدل 2014 معرفی شد
 
 
 جگوار قصد دارد با تحول مجدد مدل های XK و کاهش قیمت های آن از موفقیت F تایپ سود ببرد.

ممکن است این خودروساز XKسیگنچر و XK دینامیک R را با بدنه کوپه یا کانورتیبل عرضه کند. هر یک از این خودروها دلار ارزان تر از قبل خواهند بود.

دینامیک R از موتور 5.0 لیتری سوپرشارژ V8 با قدرت 503 اسب بخار به کار رفته در XKR بهره می برد اما اکنون به صورت استاندارد با بسته ارتقایی بلک دینامیک پک و اسپید پک عرضه می شود.

در عین حال، برای سیگنچر موتور 5.0 لیتری دمش طبیعی V8 جگوار با قدرت 380 اسب بخار به کار رفته اما جگوار به جای تمرکز برتغییرات فنی این خودرو تعدادی تجهیزات اضافی مانند دوربین معکوس و مجموعه ای از صندلی های لوکس برای آن در نظر گرفته است.

   

[ چهار شنبه 9 بهمن 1392برچسب:جگوار,

] [ 17:12 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

رشد فروش جگوار و سوبارو
 

فورد به داشتن سالی خوب در تاریخ خود می بالد اما این تنها خودروسازی نیست که پس از سالی عالی در انتظار سال 2014 است.

 در واقع سوبارو نیز با رتبه ای عالی با عنوان فروشنده تعداد بالایی که بیش از همه رشد داشته است سال 2013 را به پایان خواهد رساند.این خودروساز ژاپنی که به عنوان سازنده فعال سدان های چهار چرخ فعال، هاچ بک و کراس اوور شناخته می شودهر ماه موفقیت های بزرگی را به ثبت رسانده است.

   

ادامه مطلب

[ یک شنبه 15 دی 1392برچسب:جگوار,سوبارو,فروش,

] [ 23:16 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

غرفه جگوار در نمایشگاه فرانکفورت

 

اگرچه در نمایشگاه فرانکفورت، فراری توانست به کمک مدل 459 Speciale جمعیت زیادی را به غرفه خود بکشد، اما این تنها غرفه شلوغ نبود و در این میان جگوار نیز با رونمایی از شاسی‌بلند خود توانست تا همانند فراری حسابی خبر ساز شود و چشم‌ها را به سوی خود برگرداند.
همانطورکه می‌دانید جگوار از چندی پیش خبر از ورود شاسی‌بلند خود داده بود و بالاخره این خودرو با نام C-X17 Sport Crossover در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شد. البته این خودرو هنوز حالت مفهومی دارد و تا عرضه کامل آن به بازار شاید دچار تغییراتی شود.
از دیگر خودروهایی که در این غرفه پرطرفدار بودند باید به جگوار F-Type اشاره کرد که یک کروک بسیار زیبا است و تا به حال توانسته سر و صدای زیادی به پا کند. در زیر می‌توانید عکس‌هایی از این غرفه را مشاهده کنید.

 

[ یک شنبه 24 شهريور 1392برچسب:جگوار,فرانکفورت,نمایشگاه ماشین,

] [ 15:20 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

جگوار 550 اسب‌بخاری!

http://khodrobank.ir/Reviews/Jaguar-XFR-S_2014_800x600_wallpaper_15.jpg

 

جگوار یکبار دیگر مدل S را روی یکی از محصولات خود پیاده کرده است و بعد از XKR-S نوبت به XFR-S رسید تا به باشگاه 300 کیلومتری‌ها بپیوندد.
در جگوار XFR-S به کمک جعبه دنده 8 سرعته مجهز به تکنولوژی Quickshift که برای مدل F-Type طراحی شده بود، توان تولیدی افزایش پیدا کرده و می‌تواند حدود 550 اسب‌بخار را تولید کند. همچنین در 4.6 ثانیه می‌تواند به مرز 100 کیلومتر در ساعت برسد و اگرچه حداکثر سرعت آن 300 کیلومتر در ساعت اعلام شده اما این سرعت به صورت الکترونیکی محدود شده است. البته یادمان رفت که بگوییم پیشرانه این بریتانیایی زیبا 8 سیلندر سوپرشارژ بنزینی است که 5 لیتر حجم دارد!
یکی از سیستم‌هایی که روی جگوار XFR-S نصب شده، سیستم Start/Stop هوشمند است و طوری کار می‌کند که در زمان ایست کامل خودرو، پیشرانه را خاموش می‌کند تا در مصرف سوخت صرفه جویی شود و به محض رها شدن پدال ترمز، پیشرانه را مجددا و به صورت خودکار روشن می‌کند. به کمک این سیستم مصرف سوخت این خودرو با این حجم موتور تنها 11.6 لیتر در هر 100 کیلومتر است که واقعا عالی به نظر می‌رسد.
جگوار XFR-S در مدل 2014 معرفی شده و انتظار می‌رود به زودی شاهد حضور این سدان سریع و زیبا در بازارهای جهانی باشیم.

[ یک شنبه 27 مرداد 1392برچسب:,

] [ 14:59 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

جگوار هم شاسی‌بلند می‌خواهد!

 

این روزها بازار تولید شاسی‌بلند داغ داغ است که حتی لامبورگینی و بنتلی هم می‌خواهند یک شاسی‌بلند به سبد محصولات خود اضافه کنند. در این بین کمپانی بریتانیایی جگوار هم می‌خواهد یک شاسی‌بلند را تولید کند که البته این خودرو روی پلتفرم PLA نصب خواهد شد. پلتفرمی که نسل جدید محصولات جگوار از آن استفاده می‌کنند.
محصول جدید جگوار قرار است در سال 2016 به خط تولید برود اما این شرکت می‌خواهد در نمایشگاه فرانکفورت این خودرو را به نمایش بگذارد. در حال حاضر جگوار به جنگ سختی با ب‌ ام و رفته و مدل F-Type که رقیب سری 3 محسوب می‌شود، توانسته در ماه‌های اخیر به خوبی فروش کند. حال جگوار می‌خواهد جنگ را گسترده‌تر کند و با تولید یک شاسی‌بلند در دیگر سگمنت‌ها با آلمانی‌ها به مبارزه برود.
لازم به ذکر است که هنوز اسم این محصول جدید جگوار مشخص نیست اما احتمالا نام آن Q-Type و یا XQ خواهد بود.

[ جمعه 11 مرداد 1392برچسب:,

] [ 1:17 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

پروژه 7 جگوار،داستان یک عشق

این پروژه 7 جگوار است،طراحی که بر گرفته از F-type کروک می‌باشد و قرار است این خودروی دو نفره بدون سقف آخر هفته در جشنواره سرعت گودوود رونمایی شود.

Jaguar Project 7 Concept 2013

 

اگر کمی ظاهر خودرو را نگاه کنید یاد جگوار D-type مسابقات لمانز می‌افتید حتی رنگ آبی آن یادآور همین نسخه قدیمی است که در بین سال‌های 1954 تا 1957 به تعداد بسیار محدود ساخته شده است،D-type در سال‌ها 55،56 و 57 توانست قهرمان مسابقات 24 ساعته لمانز شود.

Jaguar-Project_7_Concept_2013_800x600_wallpaper_07

    

اما به موضوع اصلی برگردیم،تغییرات کلیدی طراحی بیرونی که بازهم از خودروهای مسابقه ای قدیمی جگوار الهام گرفته شده است،عبارت انداز:برآمدگی پشت سر راننده،اضافه شدن اجزای فیبر کربنی،شکاف‌های جدید،رکاب‌های جانبی،اسپویلر جدید عقب،دیفیوزر عقب،کاهش طول شیشه جلو و عوض شدن سپر جلو.در داخل هم صندلی‌های مسابقه ای کامپوزیتی و کلاه ایمنیِ سفارشیِ پروژه 7 به چشم می‌خورد.آیا می‌دانید نام پروژه 7 از کجا آمده است؟جگوار در سال‌های 1951 تا 1990 هفت بار قهرمان مسابقات لمانز شده است به همین دلیل نام این خودروی جدید را پروژه هفت گذاشته‌اند.

این خودروی تمام آلومینیومی از همان موتور 5 لیتری V8 جگوار F-type استفاده می‌کند اما قدرت و گشتاور آن 55 واحد افزایش یافته است یعنی به ترتیب به 550 اسب بخار و 680 نیوتن متر رسیده است.

قدرت تولید شده توسط این موتورِ 8 سیلندر از طریق جعبه دنده 8 سرعته Quickshift جگوار به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود،از دیگر ویژگی‌های این خودرو جریان آزاد سیستم اگزوز با پایان سرامیکی و دیفرانسیل فعال الکترونیکی می‌باشد.همچنین این خودرو 10 میلی متر از سطح زمین، ارتفاع کمتری دارد.با تمام این اوصاف جگوار ادعا می‌کند شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو حدود 4.1 ثانیه و شتاب 80 تا 120 کیلومتر این خودرو هم تنها 2.4 ثانیه است باید بدانید نهایت سرعت این خودرو، در 300 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

[ چهار شنبه 19 تير 1392برچسب:,

] [ 15:28 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

زیباترین خودروی سال با رینگ های Vossen

تغییر ظاهر زیباترین خودروی سال(جگوار F-type) یک ریسک بسیار بزرگ است، حالا ممکن است این تغییر با تیون کردن باشد یا انداختن رینگ های جدید.قبل از هر چیز این نکته را یادآوری کنیم که مدل F-V6 S  به دلیل کارایی بیشتر و مصرف سوخت و قیمت کمتر در مقایسه با مدل V8 طرفداران بیشتری پیدا کرده است و بیشتر خریداران سمت این مدل می روند.

Jaguar F-Type V8 S on Vossen Wheels


جهت یادآوری مدل F-V8 S دارای موتور 5 لیتری V8 سوپر شارژر می باشد که می تواند 495 اسب بخار توان تولید کند.

jaguar-f-type-v8-s-gets-vossen-wheels-photo-gallery_4

 

    jaguar-f-type-v8-s-gets-vossen-wheels-photo-gallery_7jaguar-f-type-v8-s-gets-vossen-wheels-photo-gallery_4

jaguar-f-type-v8-s-gets-vossen-wheels-photo-gallery_5

اما به موضوع اصلی برگردیم،یکی از صاحب های فلورایدایی جگوار F-type مدل V8 اصلا از ظاهر لطیف و مهربان خودروی خودش خوشش نمی آمد و می خواست ظاهری قدرتمندتر برای خودرو خود به وجود آورد.به همین دلیل وی با رینگ های 5 پره CV3 Vossen ظاهر خودروی خود را بکلی تغییر داده است.بنظر شما با انجام این کار ظاهر خودرو چه تغییری پیدا کرده است؟زیباتر شده است یا نه؟


[ یک شنبه 9 تير 1392برچسب:,

] [ 15:33 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

جگوار C-X75 ، گربه ی وحشی هیبریدی

سرانجام جگوار در هفته ی جاری ، تصاویر رسمی از سوپراسپرت خود معرفی کرد که به نظر پرچمدار خودروهای اسپرت این برند خواهد بود .

21047919992019872303

مدل پرتوتایپ C-X75 جگوار اگرچه به علت بحران اقتصادی می رفت تا به خاطرات سپرده شود ،اما دوباره احیا شد و قرار است تا یک خودروی تولید محدود باشد .

این انگلیسی هم مانند سوپراسپرت های اخیر ، با یک پیشرانه ی هیبریدی تبدیل به  دوست دار محیط زیست شده است . این پیشرانه ترکیبی است از یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر دوقلو با قدرت 500 اسب بخار و دو موتورالکتریکی که در مجموع 390 اسب بخار تولید می کنند و با آن ها حداکثر مسافت 64 کیلومتر را می توان پیمود .

این پیشرانه شتاب صفر تا صد زیر 3 ثانیه و دستیابی در به حاکثر سرعت 354 کیلومتر در ساعت ، در کمتر از 6 ثانیه را تضمین خواهد کرد .

[ پنج شنبه 6 تير 1392برچسب:,

] [ 15:26 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

جگوار و سوپر اسپرت هایبریدی

یک خودروی شگفت انگیز دیگر از جگوار

. سوپر اسپرتی دوگانه با موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری که می تواند خودروهای بزرگتر و پر حجم تر از خود را شرمنده کند و در عین حال توقعات دوست داران محیط زیست را نیز با آلودگی و مصرف سوخت پایین خود برآورده نماید.

Jaguar C-X75 hybrid supercar

Jaguar C-X75 hybrid supercar

مجله اتوکار انگلستان اعلام کرد که جگوار ساخت این خودروی فوق العاده را از ماه مه شروع خواهد کرد. جگوار فعلا نام C-X75 را روی این خودرو گذاشته است. در اصل C-X75 یک خودروی مفهومی بود که در نمایشگاه پاریس 2010 رونمایی شده بود. اما در نمونه کانسپت، یک موتور توربینی با سوخت دیزل بجای موتور پیستونی فعلی قرار گرفته بود.

جگوار C-X75 باید صفر تا صد را در کمتر از سه ثانیه بپیماید. موتور چهار سیلندر کوچک آن تنها 1.6 لیتر حجم دارد اما هم مجهز به سوپر شارژر و هم توربوشارژر است. این موتور می تواند تا 10 هزار دور بر دقیقه کار کند. در سوی دیگر دو موتور الکتریکی روی جفت محورهای جلو و عقب نیز قرار می گیرند.این موتورهای 200 کیلوگرمی، با آب خنک می شوند. مجموعه موتور قادر است 500 اسب بخار نیرو تولید نماید.باتری ها به تنهایی قادرند تنها تا 60 کیلومتر بر ساعت را ارائه کنند و البته آنقدر قوی هستند که بدون نیاز به موتور بنزینی، شتاب 6 ثانیه ای را هم به ارمغان آورند. اما زمانیکه موتور بنزینی به کار بیافتد، رسیدن به سرعت 322 کیلومتر بر ساعت نیز در دسترس خواهد بود.

[ شنبه 25 خرداد 1392برچسب:,

] [ 11:29 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

موتور چهار سیلندر ارتقا یافته جگوار XF

دیدن موتورهای چهار سیلندر در قلب خودروهایی نظیر جگوار یا کادیلاک چندان مورد انتظار نیست. اما با رویکرد جدید شرکتها و انگیزه خریداران به سمت خودروهایی با مصرف سوخت و آلودگی پایین و راندمان بالا، دیگر اهمیت حجم موتور و تعداد سیلندرها مانند گذشته نیست.

2013 Jaguar XF all wheel drive

2013 Jaguar XF all wheel drive


جگوار برای مدلهای 2014 سدان و اسپورت بریک XF دست به بروز رسانی موتور دیزل چهار سیلندر 2.2 لیتری موسوم به ECO2 زده است. این موتور قادر است 163 اسب بخار نیرو در دور موتور 3500 و 400 نیوتن متر گشتاور در دورهای بین 2000 تا 5500 دور در دقیقه تولید نماید. XF با موتور جدید تنها 4.89 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر مصرف می کند و میزان دی اکسید کربن تولیدی آن نیز 129 گرم در هر کیلومتر می باشد.

2013 Jaguar XF engine2013 Jaguar XF engine
موتور چهار سیلندر توربوی بنزینی با حجم دو لیتر و توان 240 اسب بخار و موتور شش سیلندر 3 لیتری سوپر شارژر با توان 340 اسب بخار نیز از دیگر گزینه های XF می باشند.

2013 Jaguar XF Sportbrake Interior View

2013 Jaguar XF Sportbrake Interior


شتاب این خودرو برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر 10.5 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 209 کیلومتر بر ساعت می باشد. علاوه بر موتور، تعدادی از تجهیزات نظیر سیستم رهیاب ماهواره ای نیز در این اتومبیل ارتقا یافته اند. قیمت پایه این مدلها از 46,975 دلار آغاز می شود. مدل شش سیلندر 50 هزار دلار و همین مدل با سیستم انتقال نیرو به چهار چرخ AWD با 53 هزار دلار قیمت و مدل هشت سیلندر XF با موتور سوپرشارژر 470 اسبی با قیمت 68 هزار دلار و مدل XFR با موتور 8 سیلندر 5 لیتری 510 اسبی 83 هزار دلار و در نهایت گرانترین و بالاترین مدل یعنی XFR-S با 99 هزار دلار قیمت به فروش می رسند.

[ چهار شنبه 22 خرداد 1392برچسب:,

] [ 12:31 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

جگوار XFR با پکیج سرعت

جگوار از پکیج مخصوص XFR با نام اسپید رونمایی کرد. نهایت سرعت این خودرو به 280 کیلومتر بر ساعت می رسد که از رقبایش بسیار سریعتر است.

Jaguar XFR Speed Package

Jaguar XFR Speed Package

حداکثر سرعت این سدان لوکس و بزرگ در نوع استاندارد 250 کیلومتر بر ساعت است اما در این نوع یا همان XFR speed سرعتش تا 280 کیلومتر بر ساعت افزایش یافته است. از رقبای بنام این خودرو می توان دو خودروی بی ام و M5 و مرسدس بنز E63 AMG را نام برد. حداکثر سرعت این رقبا به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده اند که از این نسخه جدید XFR کاملا عقب می مانند.

Jaguar XFR Speed Package

Jaguar XFR Speed Package

اما زیر کاپوت این پلنگ خالدار یک موتور 5 لیتری سوپرشارژر V8 می تپد. جگوار برای افزایش سرعت این خودرو از گیربکس 8 سرعته اتوماتیک استفاده کرده است، اما شتاب 0 تا 100 این خودرو تغییری نکرده و برابر 4.9 ثانیه باقی مانده است که در نتیجه شتاب این سدان بریتانیایی از رقبای آلمانی اش کمتر است. و قدرت آن هم همچنان 503 اسب بخار می باشد و در این مورد هم تغییری ایجاد نشده است. اما این بسته جدید علاوه بر افزایش سرعت، در حدود 11 درصد گشتاور بهتر (625 نیوتن متر) و حدود 8 درصد انتشار گاز CO2 کمتری را به ارمغان می آورد.

Jaguar XFR Speed Package

Jaguar XFR Speed Package

در ظاهر خودرو نیز تغییراتی ایجاد شده است و چهره خودرو را به نوعی اسپرت تر کرده است که می توان به اسپویلر بزرگتر عقب اشاره کرد. سیستم تعلیق نیز برای رانندگی ورزشی، تقویت شده است.

جگوار برای این بسته قیمتی در حدود 5 هزار دلار درنظر گرفته است.که جمعا قیمت این خودرو 124 هزار پوند برای خریداران انگلیسی در می آید. اما جگوار در روز رونمایی این خودرو، از سیستم AWD برای XF و XJ هم رونمایی کرد. همچنین جگوار اعلام کرد که بیشترین فروش خود را در چین، روسیه، آمریکای شمالی و اروپا داشته است.

[ پنج شنبه 16 خرداد 1392برچسب:,

] [ 15:34 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

سریعترین جگوار تاریخ

جگوار سریع‌ترین خودروی تاریخ خود را البته بدون در نظر گرفتن سوپراسپرت تولید محدود XJ220 به لس آنجلس فرستاد. جگوار پیش از رونمایی این خودرو تصاویری از آن در اینترنت منتشر کرد که در صدر اخبار قرار گرفت و هم اکنون آن را در لس آنجلس رونمایی کرد. این یک نسخهٔ قوی و زیبا از خوروی XFR می‌باشد، این خودرو XFR-S نام گرفت.

Jaguar XFR-S

تا قبل از این خودرو xfr قوی‌ترین خودروی جگوار بود که می‌توانست تا ۲۸۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

این گربهٔ وحشی در قلب خود یک موتور ۵لیتری V۸ قرار دارد که می‌تواند ۵۴۲ اسب بخار نیرو تولید کند، گشتاور این موتور هم ۶۸۰ نیوتون متر است. سریع‌ترین جگوار تاریخ می‌تواند ۳۰۰کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد همچنین ۵۴۲ اسب بخار قدرت این امکان را به XFR-S می‌دهد که صفر تا صد کیلومتر را در عرض ۴. ۶ثانیه طی کند.

Jaguar XFR-S

لازم است بدانید که موتور استفاده شده در این خودرو موتور محبوب جگوار است که قبلا در XKR-S استفاده شده بود. سیستم گیربگس این خودرو هشت سرعته اتوماتیک ZE است که به شتاب خودرو نیز کمک فراوانی می‌کند.

Jaguar XFR-S

از ویژگی‌های این خودرو می‌توان به سامانه باز طراحی شده قفل فعال دیفرانیسل، فنر بندی سفت‌تر، بال عقب، سامانه کنترل پایایی دینامیکی و رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی اشاره کرد.

Jaguar XFR-S

درون خودرو هم واقعا جذاب است، صندلی‌های چرم به همراه ترکیب رنگ آبی و قطعات آلومینیومی و فیبر کربنی واقعا ظاهری بی‌نظیر به کابین خودرو بخشیده است.

Jaguar XFR-S

مصرف سوخت این خودرو در شهر ۱۵ و در جاده ۱۲لیتر می‌باشد و آلایندگی آن ۲۷۰ گرم بر کیلومتر اعلام گردید.

Jaguar XFR-S

XFR-S قرار است بهار سال آینده با قیمت ۹۹هزار دلار به بازار عرضه شود. این خودرو رقیب تازه واردی برای بی.‌ام. دبلیو M۵ جدید و مرسدس بنز توربو E۶۳ AMG خواهد بود.

 

[ سه شنبه 7 خرداد 1392برچسب:,

] [ 15:47 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

مدل‌های جدید F-Type جگوار

 

جگوار قرار است با مدل جدید F-Type خود پرشی عظیم را تجربه کند. این خودروی زیبا احتمالاً در انواع اسپرت برک و کوپه نیز راهی بازار خواهد شد تا رقبایی مثل پورشه باکستر و ب ام و M را بیشتر تحت فشار قرار دهد.

Jaguar F-Type Sportbrake render

Jaguar F-Type Sportbrake render


عکسهای غیر رسمی منتشر شده تنها رندرهایی بر اساس اطلاعات و مشخصات نمونه های فعلی روباز می باشند. آنچه احتمال آن قریب به یقین است حضور یک مدل داغ از اف تایپ با موتور 600 اسبی در اوایل سال 2016 است. اما مدلهای کوپه یا واگن گوژپشت اسپرت برک احتمالاً زودتر و نهایتاً تا 2015 آفتابی خواهند شد.

 

[ دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:,

] [ 9:47 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

شاسی بلند جگوار نام گذاری شد

 

وقتی لامبورگینی و مازراتی و بنتلی و پورشه در حال ساخت خودروهای شاسی بلند خود هستند یا در حال برنامه ریزی تولید آن می باشند، چرا باید جگوار این کار را نکند؟ درست است که چند سال قبل خودروسازان نام برده شده به خاطر پرستیژ خود به سمت خودروهای این چنینی نمی رفتند، اما اکنون این تابو شکسته شده و بازارهای جدید، نوآوری و ساختارشکنی را نیز می پذیرند.

Jaguar SUV

تصویری غیر رسمی از شاسی بلند جگوار


در تصمیم جگوار برای تولید
شاسی بلند خود، بازار چین و استقبال از چنین خودرویی نقش شایانی داشت. حالا گزارش می رسد که جگوار دو علامت Q-Type و XQ را در سازمان ثبت علائم تجاری اتحادیه اروپا ثبت کرده که طبق پیش بینی کارشناسان، مربوط به خودروهای SUV یا کراس اور این شرکت می شود. این احتمال وجود دارد که جگوار از پلتفرم لندروور-رنجروور ایووک نیز برای این خودرو استفاده کند. در هر صورت هم جگوار و هم لندروور-رنجروور در مالکیت یک شرکت یعنی تاتای هندوستان می باشند. بنابراین کاملاً منطقی است که برای کاهش هزینه های توسعه و تحقیق از یک ساختار مشترک استفاده شود.

Range-Rover-Evoque-Dynamic

رنجروور ایووک که پلاتفرم خود را به جگوار می دهد


چین به عنوان بزرگترین بازار برای این ماشین پیش بینی شده است. در حالیکه بازار ایالات متحده نیز در سه ماهه اول سال آینده شاهد ورود این خودرو خواهد بود. اگر چراغ سبز به تولید این خودرو داده شود، از موتورهای JLR شامل موتور 2 لیتری بنزینی توربو شارژر و 2 لیتری توربو دیزل 4 سیلندر تا موتورهای قوی تر شش سیلندر خورجینی 3 لیتری بنزینی و دیزلی و همچنین یک مدل هایبریدی را روی آن شاهد خواهیم بود.

 

[ یک شنبه 5 خرداد 1392برچسب:,

] [ 13:51 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه