ابزار رایگان سایت

codes and tools for blog

روون این بار متفاوت تقویت کرد

ماشین بازها

سایت تخصصی خودرو

روون این بار متفاوت تقویت کرد
 
روون ( Rowen )، تیونر ژاپنی صنعت خودروسازی که این روزها خوب روی ریل تقویت افتاده و ماهی یک بار یک محصول جدید معرفی می‌کند که دو محصول نهایی آن یعنی تویوتا هریر و مزدا CX-5 را هم یکی دو ماه پیش مورد بررسی قرار دادیم، حالا به سراغ خودرویی متفاوت ولی از همان خانواده قد بلندهای صنعت خودروسازی رفته و پروژه جدید کاری خود را پیش برده است. تویوتا وُکسی ( Voxy )، یکی از چندین محصول شرکت خودروسازی تویوتا در سگمنت خودروهای ون است که تنها در بازارهای آسیایی عرضه می‌شود و حالا تبدیل به یکی از نامتعارف‌ترین سوژه‌های کاری روون شده است.
در طراحی جلویی اتومبیل، روون سعی بر بهتر کردن طراحی خودرو داشته است، ولی راستش را بخواهید با افراطی گری‌های بی مورد بر روی این خودرو، از دید ما نه تنها به زیباتر شدن خودرو کمک نکرده، بلکه همچون پروژ قبلی‌اش که بر روی مزدا CX-5 انجام شده بود، باعث زشت‌تر شدن و زیاده روی در طراحی این ون تویوتا شده است. به هر حال در طراحی جلویی وکسی شاهد چراغ‌های پهن و بزرگ با چراغ‌های داخلی تاریک، جلوپنجره و وکاپوتی جدید و مهم‌تر از همه، مجموع سپری کاملاً جدید و شلوغ هستیم که بر روی آن بامپری چراغ کاری شده که نیروی پایین برنده برای چسبندگی بهتر تولید می‌کند و ورودی‌هایی اصلاح شده، استفاده شده است. ارتفاع خودرو تا سطح زمین هم فوق‌العاده کم شده که به اسپرت جلوه دادن آن کمک کرده است. در عقب خودرو هم از بالا تا پایین به ترتیب شاهد باله‌ای بزرگ نصب شده در انتهای سقف، چراغ‌های جدید اصلی، چراغ‌های شب نمای مثلثی شکل و دیفیوزری سایز متوسط هستیم.
به طور کلی پروژه جدید کاری روون همچون سایر سوژه‌های کاری‌اش، بر روی طراحی ظاهری این خودرو اجرا شده که بیشتر هم جنبه تزیینی و کلاس دارد تا تاثیر گذاری در عملکرد!
 
منبع: خودروبانک

[ شنبه 30 خرداد 1394برچسب:تیونینگ,

] [ 13:50 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

موتور تنفس طبیعی

احتمالا نام تنفس طبیعی موتور را شنیده اید اما معنای آن را نمیدانستید.در این پست شما میتوانید اطلاعاتی درباره ی این نوع موتور ها بدست آوردید. در این نوع موتور ها که معمولا برای خودرو بکار میروند، موتور خودرو به هیچ گونه توربوشارژر و یا توربو مجهز نیست و نسبت هوا به سوخت به طور طبیعی است و مطابق استاندارد کارخانه میباشد.البته بعضی از موتورهای خودروها مجهز به توربوشارژر به صورت استاندارد کارخانه ای هستند که دیگر به این نوع اینجین ها تنفس طبیعی نمیگویند.

منبع: کار اکسپرت

 

[ شنبه 30 خرداد 1394برچسب:اطلاعات فنی,تنفس طبیعی,

] [ 13:42 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

احیای جولیا پس از گذشت تقریبا نیم قرن

شرکت خودروسازی ایتالیایی آلفارومئو با پیشرانه شش سیلندر V شکل ساخته شده و توسعه یافته توسط فراری، در حال کار بر روی یک سدان جدید میان رده است که شایعاتی مبنی بر احیا کردن سدان آفارومئو جولیا ( Giulia ) را به همراه داشته است.
آخرین باری که آلفا رومئو اقدام به تولید خودرویی با چنین نامی یعنی جولیا کرد، اواخر سال 1968-1969 میلادی بود که به صورت خودرویی دو درب و اسپرت طراحی شده بود، ولی پس از سال 1969 میلادی با مروری کوتاه بر تاریخچه محصولات آلفارومئو، دیگر نامی از آلفارومئو جولیا دیده نمی‌شود، تا اینکه چندی پیش آلفارومئو اعلام کرد که آخرین محصول سدانش به مرحله تکامل رسیده و تقریبا آماده رونمایی در نمایشگاه خودرویی میلان که در 24 همین ماه، یعنی ماه ژوئن 2015 میلادی برگزار خواهد شد، است که انتظار زیادی از "جولیا" بودن آن می‌رود.
بنا به گزارشات بدست آمده از این محصول در وب سایت‌های خودرویی خارجی، پیشرانه V6 توسعه یافته توسط فراری در این خودرو اگر از توربوشارژرهای دوقلوی قدرتمند استفاده کرده باشد، انتظار تولید قدرتی حداکثر 500 اسب بخاری ( 373 کیلووات ) از آن می‌رود. از طرفی دیگر هم وبسایت‌های منبع به ساخته شدن این خودرو بر روی پلتفرم و شاسی اصلی محصول سدان ولی لوکس مازراتی اشاره داشته‌اند.
در آخر هم لازم دانستیم به این نکته اشاره کنیم که وبسایت‌های منتشر کننده خبر از تایید نام "جولیا" برای محصول جدید آلفارومئو پرهیز کرده‌اند، این یعنی محصول جدید آلفارومئو ممکن است برند تجاری جدیدی از آلفا باشد. به هر حال آلفاروئو وعده رونمایی از این محصول را در 24 ژوئن امسال داده است که می‌توان انتظار عرضه این محصول را در بهار سال 2016 در بازارهای اروپایی و در سه ماهه اول سال 2017 برای بازار آمریکا داشت.

منبع: خودروبانک

[ جمعه 29 خرداد 1394برچسب:آلفارومئو,جولیا,

] [ 14:34 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

فیلم تست و بررسی پورشه ۹۱۱ کاررا S در تهران

منبع: خودروبانک

[ جمعه 29 خرداد 1394برچسب:پورشه,کاررا,کررا,پورشه کررا,

] [ 14:32 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

حبس 620 اسب منصوری در پورشه کاین
 
منصوری باز هم حماسه آفرید، شاید کمی اغراق آمیز باشد، ولی کاری که منصوری بر روی پورشه کاین توربو S انجام داده است، کمتر از آن هم نیست. شاسی بلند اصیل و لوکس با طراحی اصیل که از این به بعد باید خصلت اسپرت بودن را هم به لطف طراحی حیرت انگیز منصوری با خود یدک بکشد.
در بحث طراحی این خودرو که تصاویر آپلودی هم گویای آن هستند، منصوری جای هیچگونه بحثی را باقی نگذاشته است. جلوپنجره‌ای کاملا جدید با کار گذشتن الیافی فیبرکربنی در میان آن، چراغ‌هایی جدید پیشانی با قاب داخلی تاریک و کاپوت جدید با دو هود نسبتاً بزرگ بر روی آن که گویا از فیبرکربن ساخته شده‌اند، چهره‌ای بسیار جذاب‌تر و اسپرت‌تر را از کاین، البته به صورت سلیقه ای به نمایش گذاشته است. در قسمت عقبی خودرو هم همسو با سایر نقاط خودرو، از باله‌ای بزرگ فیبرکربنی در انتهای سقف، دو خروجی بزرگ در دو طرف سپر، چراغ‌هایی جدید خطر و دیفیوزری فیبرکربنی در زیر سپر عقب استفاده شده است.
در زیر کاپوت شاسی بلند پورشه کاین هم همان پیشرانه هشت سیلندر V شکل استاندارد انجام وظیفه می‌کند، ولی این بار با بروزرسانی‌های منصوری بر روی پیشرانه، بجای تولید 570 اسب بخار قدرت و 830 نیوتن متر گشتاور، حداکثر 620 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاوری 870 نیوتن متری تولید می‌کند که قادر به رساندن شتاب خودرو در 3.8 ثانیه از صفر تا صد کیلومتر بر ساعت است.
منبع: خودروبانک

[ پنج شنبه 28 خرداد 1394برچسب:پورشه,منصوری,تیونینگ,

] [ 22:24 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

تریلر رسمی سری جدید بازی Need for speed

تریلر رسمی از سری جدید بازی Need for speed توسط این شرکت بازی سازی پخش شد. در این قسمت از این بازی برخلاف سری های قبلی از هیچ گنه پسوند یا پیشوندی در نام بازی استفاده نشده است و مانند اولین سری از بازی need for speed دارای هیچ گونه اسم خاصی مانند most wanted یا shift و... نیست.

منبع: کار اکسپرت

 

[ چهار شنبه 27 خرداد 1394برچسب:تریلر,ویدیو,فیلم,کلیپ,

] [ 16:42 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

پوست جگوار XJ کشیده شد!

جگوار XJ اصلی و بدون پسوند، آخرین بار سال 2011 میلادی بود که معرفی و در سال 2012 میلادی هم به بازار عرضه شد و همچنان نیز خبری از نسل جدید این محصول در بازار نیست، ولی به تازگی شرکت بریتانیایی جگوار نسخه‌ای فیس لیفت از این محصول را معرفی کرده تا کاربران و طرفداران خود را راضی نگه دارد که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.
اگر فیس لیفت جگوار XJ را با نسخه اصلی که در سال 2011-2012 معرفی شده است مقایسه کنیم، خواهیم دید که در بحث طراحی تغییرات زیادی بر روی آن صورت گرفته است. در جلو اتومبیل چراغ‌های اصلی پیشانی تقریبا با همان فرم قاب قبلی ساخته شده‌اند، ولی طراحی اجزا داخلی آن به طور کلی تغییر کرده و به جای استفاده از الگوهای گردی شکل، در نسخه فیس لیفت از چراغ‌های LED مربعی شکل استفاده شده است. جلوپنجره خودرو را نمی‌توان گفت که جدید شده است، ولی مجموعه سپر با ورودی‌های روی آن به طور کلی تغییر کرده است. ورودی میانی سپر نسبتا شبیه به قبل است، ولی ورودی‌های هوای دو طرف که برای خنک کاری ترمزها بر روی سپر قالب گیری شده است، تیغه میانی آن برداشته شده و از نوارهایی کرومی در حاشیه آن استفاده شده است. برخلاف تغییرات نسبتا زیاد جلویی، جگوار تغییرات خاصی را در نمای عقبی خودرو ایجاد نکرده و تنها خروجی نسبتا مستطیل شکل اگزوزها را به شکل بیضوی درآورده است و سایر اجزا همچون چراغ‌ عقب، سپر با نواری کرومی در میان آن دقیقا همانند نسخه اصلی توسعه داده شده‌اند.
در محدوده قدرتی این خودرو هم به طور خلاصه پیشرانه‌هایی 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر با حداکثر قدرت 240 اسب بخاری و گشتاور 340 نیوتن متری، پیشرانه 3 لیتری V6 با قدرتی 340 اسب بخاری و گشتاوری 450 نیوتن متری و در نهایت پیشرانه‌ای هشت سیلندر با خروجی‌های 470 اسب بخاری و 575 نیوتن متری، 510 اسب بخاری و 625 نیوتن متری و در آخر 550 اسب بخاری و 680 نیوتن متر، نیروی مورد نیاز برای حرکت خودرو را تامین می‌کنند.

منبع: خودروبانک

[ چهار شنبه 27 خرداد 1394برچسب:جگوار,

] [ 16:41 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

Ford GT 2017

شرکت فورد از مدل جدید فورد جی تی پرده برداری کرد. یک خودروی فوق العاده با کارایی بسیار بالا که به تکنولوژی ویترینی مجهز شده است و بخاطر استفاده از فیبر کربن و فایبرگلاس آیرودینامیک و وزن مناسبی دارد. Ford GT   یکی از 12 خودرویی است که تا قبل از سال 2020 تولید می شود. این خودرو به صف فورد فوکوس،شلبی،F-150 Raptor برای تولید ملحق شده است.

شرکت فورد، دقیقا همزمان با پنجاهمین سالگرد برنده شدن فورد در جایگاه اول تا سوم در سال 1966 در مسابقات 24 ساعته لمانز،

 در اواخر سال 2016 تولید این خودرو را آغاز خواهد کرد. مارک فیلد گفت: ما در هر قسمت از تجارتمان ابتکار و نوآوری داریم، این یادآوری باارزش است که اولین ابتکار ما به عنوان یک شرکت در آزمایشگاه خلق نشد، بلکه در مسیر مسابقه ایجاد شد. ما در ابتکاری که باعث خلق خودرو با کارایی بالا باشد را مشتاقیم.

تمامی مدل های آینده فورد جی تی، دیفرانسیل عقب، با بدنه ی براق و در کلاس کوپه هستند. این خبر توسط شرکت EcoBoost   فاش شده است که موتور اکوبست نسل بعدی جی تی دارای دو توربوشاررژ V6  هستند که میتواند بیش از 600 اسب بخار قدرت داشته باشد. فورد جی تی از ابزار های زیادی برای کم کردن وزن این خودرو استفاده کرده است که شامل فیبر کربن و آلومینیوم میباشد که باعث بهبود هندلینگ و آیرودینامیک خودرو به طور موثری شده است.

منبع: کاراکسپرت

[ سه شنبه 26 خرداد 1394برچسب:فورد,جی تی, فورد جیتی, Ford GT,GT,Ford,

] [ 10:31 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

اُپل کاسکادا با قلبی دیزلی

شرکت خودروسازی اُپل در کنار طراحی پویا و فن آوری‌های جدید و همچنین فضایی بزرگ‌تر از قبل با قابلیت حمل چهار مسافر و سقفی جمع شونده با زمان باز شدن تنها 17 ثانیه ای برای خودروی کروکی کاسکادا، از پیشرانه‌ای جدید دیزلی برای این خودرو خبر داد.
در این مقاله قصد بررسی پیشرانه جدیدی را داریم که اپل برای این محصول کروکی در نظر گرفته است. در زیر کاپوت اُپل کاسکادا پیشرانه‌ای جدید دیزلی 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر مطابق با استانداردهای یورو 6 و از خانواده پیشرانه‌های CDTI به خدمت گرفته خواهد شد که براساس ادعای اُپل تنها با مصرف سوخت 5 لیتری در هر صد کیلومتر مسافت پیموده شده و تولید تنها 129 گرم گازهای آلاینده محیط زیست در هر کیلومتر، حداکثر 170 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور را تولید و به واسطه جعبه دنده‌ای شش سرعته دستی به خطوط انتقال ارسال می‌کند که در پی آن شتاب حداقلی صفر تا صد 10.3 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 218 کیلومتر بر ساعتی را به همراه دارد که حدود 0.3 ثانیه سریع‌تر نسبت به پیشرانه اصلی، خودرو را به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رساند.
البته هر چیزی بهایی هم دارد، از این رو اپل برای کاسکادا کروکی که با این پیشرانه دیزلی عرضه می‌شود، قیمتی 34 هزار و 306 دلاری را در نظر گرفته است.

منبع:خودرو بانک

[ دو شنبه 25 خرداد 1394برچسب:اپل,

] [ 23:21 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

فراری 458 ایتالیا در تهران

[ یک شنبه 24 خرداد 1394برچسب:ویدیو,فراری,458,فراری 458 ایتالیا,فیلم,کلیپ,

] [ 22:4 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

موتور های V شکل چه مزیی نسبت به موتور های خطی دارند

موتور های V شکل پیچیدگی های زیادی در طراحی دارند اما بزرگترین مزیت شان نسبت به موتور های خطی اشغال فضای کمتر است که موجب میشود تا بیشتر موتورهای حجیم 8 و 6 سیلندر به این نوع آرایش موتور روی بیاورند. آرایش خطی موتور که در آن سیلندر ها در یک خط قرار میگرند نیز به دلیل سادگی و کم هزینه تر بودن آن بیشتر در وتورهای کم حجم مورد استفاده قرار میگرند. به عنوان مثال اگر قراربود 12 سیلندر را به صورت خطی طراحی کنند چه طولی را باید برای آن متصور میشدید؟ در برابر این دو البته آرایش تخت نیز قرار دارند که سیلندرها در آن به صورت خوابیده یک به یک روبروی یکدیگر قرار میگرند و پورشه ودر کل گروه ولکس واگن از طرفداران اصلی استفاده ا این نوع پیشرانه هستند. نوعی کاملا متفاوت از موتور نیز به نام وانکل و یا دورانی وجود دارد که بدون سیلندر است و در آن محفظه کلی موتور به صورت گرد طراحی شده و یک محفظه داخلی با حرکت درون آن مسیر سوپاپ ها را باز یا بسته میکند. مزدا یکی از خودروسازانی است که به دلیل وزن کم موتور و نرمی کارکرد به علاوه قدرت مناسب از موتورهای وانکل به وفور استفاده میکرد اما به دلیل ضعف عایق بندی و چکه کردن روغن به داخل محفظه موتور و همچنین به دلیل مصرف و آلایندگی بیشتر آن از  موتورهای احتراقی درون سوز استفاده از این نوع موتورهارا کنار گذاشت.

[ جمعه 22 خرداد 1394برچسب:اطلاعات فنی, سوپاپ,سیلندر,

] [ 13:10 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

همایش خودروهای آمریکایی

[ پنج شنبه 21 خرداد 1394برچسب:همایش,گردهمایی,

] [ 1:42 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

آخرین یادگاری کارول شلبی در آستانه فروش

اگز فیلم نید فور اسپید 2014 را دیده باشید حتما آن موستانگ شلبی توجه شما را جلب کرده است. درسته، آن موستانگ آخرین شلبی تیون شده توسط کارول شلبی بود که وی در طول ساخت آن در سال 2012 فوت کرد. موستانگ شلبی تیون شده به جای موتور 5 لیتری تنفس طبیعی به یک انجین 5.4 لیتری توربوشارژ مجهز شده که قدرت 700 اسب بخاری دارد. رینگ های 20 اینچی این موستانگ نیز به زیبایی آن افزوده است. قیمت پایه فورد برای این موستانگ شلبی GT-500 ، فقط 120 هزار دلار است که برای کلکسیون داران قیمت بالایی ندارد، هرچند که فورد آخرین یادگاری اقای شلبی را به هر کسی نمی فروشد 

[ دو شنبه 18 خرداد 1394برچسب:موستانگ,فورد,شلبی,

] [ 13:54 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

Car show

[ دو شنبه 18 خرداد 1394برچسب:همایش,ویدیو,کلیپ,

] [ 13:17 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

هامان بی ام و X۶M در دوبی مال

BMW تیون شده توسط شرکت هامان

[ شنبه 16 خرداد 1394برچسب:هامان,تیون,بی ام دبلیو,BMW,

] [ 11:48 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه