ابزار رایگان سایت

codes and tools for blog

هنرنمایی سوبارویی

ماشین بازها

سایت تخصصی خودرو

هنرنمایی سوبارویی

خودروسازی سوبارو که ظاهرا قصد دارد پیشتاز ژاپنی ها در طراحی خودروهای اسپرت باشد کانسپت Viziv را به نمایشگاه مسکو آوردد. اگر از چراغ های این خودرو صرف نظر کنیم مابقی این خودرو چندان وجه کانسپت زیادی نداشته و آماده تولید به نظر میرسد. از ویژگی های این خودرو دستگیره های لمسی در است. این دستگیره ها تنها نیاز به لمس کردن داشته و در به طور خودکار باز میشود. چراغ های خودرو نیز LED با نور باریک هستنند که میتوانند مسافت بیشتری  را روشن کنند.

در انتها نیز برای شما ویدیویی از این خودرو آماده کرده ایم که امید واریم از آن لذت ببرید.

به اشتراک بگذارید...

محمد فرزانه فر

دنیای خودرو

 

[ یک شنبه 30 شهريور 1393برچسب:سوبارو,رونمایی,

] [ 15:32 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

رونمایی رسمی از سورنتو جدید

شرکت کیا با برگزاری مراسمی در کره جنوبی رسما از مدل 2015 کیا سورنتو رونمایی کرد. شعار مرد جاده برای این خودرو انتخاب شده است. مهم ترین تغییر ایجاد شده در این خودرو که در نگاه اول به چشم می آید بزرگ تر شدن جلو پنجره آن است. این جلو پنجره دیگر شباهت چندانی به جلو پنجره هماهنگ محصولات کیا با نام پوزه ندارد. با این حال اقتدار بیشتری به خودرو بخشیده است. چراغ های جلو هم تغییر کرده اند. اما بزرگ تر شدن نورافکن های پایین کاملا مشهود است و نورافکن ها به چراغ هایی کاملا کاربردی و نه فقط  تزیینی تبدیل شده اند. طراحی داخلی خودرو نیز کمی لوکس تر و شلوغ تر شده است. همچنین سانروف خودرو را نیز بزرگ تر طراحی کرده اند. این خودرو با دو موتور 2000 و 2200 سی سی عرضه میشود که قدرت موتور 2200 سی سی آن 198 اسب بخار و گشتاور آن 441 نیوتن بر متر است.

به اشتراک بگذارید...

 

محمد فرزانه فر

 

دنیای خودرو

 

[ یک شنبه 30 شهريور 1393برچسب:کیا,سورنتو,کیا سورنتو,

] [ 15:30 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

جشنواره رنگ های آئودی در اوکراین

جنگ سرجای خودش و ماشین بازی همن  سر جای خودش.این را می شود در مورد اوکراین گفت.اگرچه بخش شرقی اوکراین درگیر جنگ داخلی است اما در پایتخت این کشور هفته گذشته نمایندگی ائودی یک جشنواره یک روزه را برگزار کرد. در این جشنواره رنگ های مختلف خودرو آئودی  به نمایش گذاشته شد. هدف از آن نشان دادن طیف گسترده رنگ های این خودرو است که گفته میشود در بین خودروهای اروپایی متنوع ترین رنگ های استاندارد را دارد.رنگی که در این برنامه بیشتر مورد توجه قرار گرفت یکی از طیف های سبز معروف به وایپر گرین بود. همچنین خودروی آئودی ای 3 نیز به عنوان خودرو برتر جشنواره انتخاب شد.

به اشتراک بگذارید...

محمد فرزانه فر

دنیای خودرو

[ یک شنبه 30 شهريور 1393برچسب:آئودی,رنگ,جشنواره,همایش,

] [ 15:28 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

راه اندازی صفحه فیسبوک و آپارات

به اطلاع دوستان میرساند که صفحه فیسبوک و آپارات وب به راه افتاد و شما میتوانید از طریق آپارات ویدیو های مورد علاقه و از طریق فیسبوک تصاویر و اطلاعات مورد علاقه خود را مشاهده کنید.جهت اسقاده از این دو سایت روی دو تصویر زیر کلیک کنید.

به اشتراک بگذارید...

 

 

[ یک شنبه 30 شهريور 1393برچسب:اطلاعیه,

] [ 13:55 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

ایموبلایزر چیست ؟

در ماشينهاي جديد سيستم ضد سرقت به وسيله كيت نصب شده بر روي سوئيچ اتوموبيل ( اتومبيل) ايجاد شده است كه در اين حالت قفل نرم افزاری که بر روی ECU انژکتور تعبيه شده است كه ماشين شما فقط هنگامي روشن مي شود كه سوئيچ همان ماشين در داخل استارت قرار گيرد و اگر بجز اين سوئيچ هر سوئيچ ديگري روي ان قرار گيرد به دليل عدم صدور فرمان از سوئيچ به قفل نرم افزاري ماشين روشن نخواهد شد کلیدهای این خودرو شامل دو قسمت می باشد.

به اشتراک بگذارید...


ادامه مطلب

[ یک شنبه 23 شهريور 1393برچسب:اطلاعات فنی,ایموبلایزر,امنیت,

] [ 17:51 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

خاطرات بازی ها

Need For Speed2

این سری از بازی های اتوموبیل رانی با وجود فعالیت مستمر در عرضه بازی های کنسولی برای همه آشناست. ویژگی رانندگی آزاد در شهرريا، امکان انتخاب اتوموبیل های مختلف، هیجان، سرعت وصف نشدنی و موسیقی های راک درون بازی و همچنین گرافیک جذابش، به این سادگی ها از ذهن دوستداران این سری بازی، پاک نخواهد شد. NFSU 2 در آن زمان فروانروای بازی های اتوموبیل رانی به حساب می امد.

صفرتاصد

به اشتراک بگذارید...

[ یک شنبه 23 شهريور 1393برچسب:بازی,خاطرات,

] [ 17:50 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

ویدیو

در این پست ما در نظر داریم یکی از حرکات نمایشی خودرو که برن اوت(Burnout) نام دارد را در اختیار شما قرار دهیم.

گروه گرندکار

به اشتراک بگذارید...

[ جمعه 21 شهريور 1393برچسب:برن اوت,حرکات نمایشی,

] [ 17:48 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

(قسمت دوم)مزایا و معایب استفاده از سی ان جی

مسائل ايمني در خصوص سوخت هاي گازي:

عموماً خطر آتش سوزي در شرايط عادي كاركرد در واقع بسيار كم است. گاز CNG از هواسبكتر است و در فضا پراكنده مي شود. بخار LPG از هوا سنگين تر است و به تشكيل حوضچه در نزديكي زمين تمايل دارد.

عملكرد و كارائي وسائل نقليه دو گانه سوزبنزين و گاز طبيعي چگونه است ؟

بر حسب قدرت وسائل نقليه دوگانه سوز( CNG ) در حدود 10 تا 12 درصد قدرت خود را بعلت اينكه گاز طبيعي جاي اكسيژن در محفظه احتراق موتور را مي گيرد،از دست مي دهند.

به اشتراک بگذارید...


ادامه مطلب

[ جمعه 21 شهريور 1393برچسب:اطلاعات فنی,

] [ 17:46 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

(قسمت اول)مزايا ومعايب استفاده از گاز طبيعي CNG

1- گاز طبيعي سوختي با احتراق بهينه،پاكيزه وتميز است كه سبب افزايش عمر موتوروكاهش تعميرات
آن مي گردد. تعويض شمع در موتورهاي بنزيني تا 32000 كيلومتر و در گاز سوز تا 120000 كيلومتر دوام دارد.
2- اين سوخت قابل انتقال ومكش از مخزن اتومبيل نمي باشد واحتمال سرقت سوخت كاهش مي يابد.كما اينكه در صورت بالارفتن قيمت سوخت معضل سرقت سوخت نيز اضافه مي گردد.

به اشتراک بگذارید...

 


ادامه مطلب

[ جمعه 21 شهريور 1393برچسب:اطلاعات فنی,

] [ 17:33 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

بزرگ‌ترین کلکسیونر دنیا با 7000 خودرو

آیا می‌دانید بزرگ‌ترین کلکسیونر خودرو دنیا کیست؟ یک فرد چه تعداد خودرو را می‌تواند در یک مکان گرد آورد؟ ده، صد یا هزار دستگاه؟ چقدر؟
هفت هزار، آری این تعداد خودرو توسط سلطان حسن آل بولقیاه سلطان برونئی، گردآوری‌شده است. آن‌هم چه کلکسیونی! جدیدترین و برترین مدل‌های خودرویی جهان، حتی تعدادی از مدل‌های خاص شرکت‌های خودروسازی که فقط یک نمونه از آن ساخته شده است توسط این شخص سفارش داده شده است که می‌توان به تنها مرسدس بنز راست فرمان CLK GTR و تنها خودروی Cicero BDB Maestro و تنها بنتلی Dominator 4×4 و تنها پورشه Carma و جگوار XJ220 پینین فارینا و شلبی SSC 1340 HP اشاره کرد. ارزش این خودروها حداقل 789 میلیون دلار برآورد شده است.

به اشتراک بگذارید...


ادامه مطلب

[ چهار شنبه 19 شهريور 1393برچسب:کلکسیون,

] [ 17:42 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

اسپویلر؛ از زیبایی تا ایجاد نیرو

هواپیما برای بلند شدن از زمین احتیاج به این عمل دارد که فشار هوایی که در زیر ان با سرعت زیاد می گذرد بیشتر از فشار هوایی باشد که از بالا سعی در پایین کشاندن ان دارد.این قضیه درست برعکس خودروها باید اتفاق بیافتد تا خودرو پایداری داشته باشد.یعنی خودرو برای حرکت خود احتیاج به نیرویی دارد تا دائما در طول حرکت ان را به سمت زمین بکشد.

به اشتراک بگذارید...



ادامه مطلب

[ چهار شنبه 19 شهريور 1393برچسب:اطلاعات فنی,

] [ 17:38 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

تقسیم بندی خودرو ها بر اساس اندازه و کاربرد

این تقسیم بندی براساس استاندارد آمریکایی آمده است(عبارت داخل پرانتز دسته بندی بر اساس اساندارد اروپایی است)

1-خودروی شهری بسیار کوچک(A-segment):خودرویی با اندازه کوچک و کم مصرف که برای تردد در شهر طراحی شده است.این خودرو ها معمولا موتور های کم حجم با تعداد سیلندر های کم دارند .به عنوان نمونه دوو ماتیز و ام وی ام 110 در این کلاس جای میگیرند.

2-خودروی شهری کوچک(B-segment): خودرو هایی که از کلاسA برگ تر هستند وبرای تردد در شهر طراحی شده اند ولی قابلیت تردد در خارج شهر را نیز دارند.این خودرو ها در بیشتر موارد هاچ بک هستند.به عنوان نمونه تویوتا یاریس-پژو206 و پراید در این کلاس جای میگیرند.

3-خودروی خانوادگی کوچک(C-segment):این خودرو ها از نظر اندازه متوسط و مناسب برای مصرف خانوادگی هستند.حجم موتور این خودرو ها عموما بین 1400 تا 2200 سی سی است.در این خودرو ها سعی شده تعادلی بین فضای داخل-اندازه ی خودرو-عملکرد-و قیمت رعایت شود و به همین دلیل پر فروش ترین خودرو ها در دنیا هستند.به عنوان نمونه تویوتا کرولا-مزدا3-و رنو مگان در این کلاس جای میگیرند.

به اشتراک بگذارید..


ادامه مطلب

[ چهار شنبه 19 شهريور 1393برچسب:اطلاعات فنی,

] [ 17:35 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

مطالبی در مورد کلاس بندی خودروها(قسمت دوم)

در این پست ادامه مطلب قبلی را بخوانید.

3-لیفت بک(lift-back):این فرم خودرو حالتی بین سدان و هاچ بک است.یعنی صندوق از نظر ظاهری مجزا است ولی از نظر باز شدن در صندوق شبیه هاچ بک است و شیشه ی عقب با در صندوقپیوسته است.به عنوان مثال سیتروئن زانتیا و پروتون جن 2 لیفت بک هستند.

4-فست بک(fast-back):به حالتی خاص از سدان میگویند به گونه ای که سقف با یک شیب ملایم و پیوسته به سمت عقب خودرو پایین میاید به طوری که سقف و صندوق عقب دو جزء متمایز به حساب نیایند.به عنوان مثال مرسدس بنز CLSیک فست بک است.

5-SUV(sport utility vehicle):معمولا دارای سه ردیف صندلی بوده و محفظه ی بار در ردیف آخرین صندلی هاست.سیستم تعلیق قوی قابل تردد در مناطق هموار-ظرفیت حمل بالا-توان بالای موتور-ارتقا شاسی بلند و قابلیت دو دیفرانسیل بودن(4wd)از ویژگی های آنهاست.به عنوان مثال نیسان رونیز یک suv است.

6-MPV(Multi purspos vehicle):خودرو های چند منظوره یا ون.به خودرو های گفته میشود که با هدف بهره گیری از حداکثر فضای داخلی جهت حمل ار یا مسافر طراحی شده اند.نوع شخصی این خودرو ها اکثرا دماغه دار و نوع تجاری آن بدون دماغ است.به عنوان مثال کیا کارنیوال یک mpv است.

7-وانت(pick-up):به خودرو هایی گفته میشود که دارای قسمت بار روباز و کابین جداگانه ی راننده و سر نشین میباشد.این خودرو میتواند به صورت تجاری یا شخصی باشد و معمولا نوع شخصی آن 4 در داشته و ظرفیت 4 تا 6 سر نشین دارد که دو کابین نامیده میشود به عنوان مثال تویوتا هایلوکس یک وانت است.

به اشتراک بگذارید...

[ چهار شنبه 19 شهريور 1393برچسب:اطلاعات فنی,

] [ 17:29 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

مطالبی در مورد کلاس بندی خودروها(قسمت اول)

امروزه در دنیای خودرو استاندارد های متعددی برای کلاس بندی خودرو ها وجود دارد.به طور کلی میتوان خودرو ها را بر حسب کاربرد(شخصی /تجاری/ باری)فرم ظاهری و ابعاد طبقه بندی کرد.خودرو سازان معمولا بازار را بر اساس کلاس بندی خودرو ها تجزیه و تحلیل میکنند.و این مساله به خریداران نیز کمک میکند تا با توجه به نیازشان انتخاب درستی داشته باشند.کلاس بندی خودرو ها اساسا مقایسه ی فنی بین آنهاست.

به اشتراک بگذارید...

 


ادامه مطلب

[ چهار شنبه 19 شهريور 1393برچسب:اطلاعات فنی,

] [ 17:24 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

چراغ های Audi، تکنولوژی هایی از فردا


اگر چه امروزه هرگاه صحبت از تکنولوژی های آینده در طرح های مفهومی شرکت های ماشین سازی مطرح می شود، بیشتر یاد ماشین های بدون راننده، سیستم های توقف هوشمند یا ادغام امکانات اسمارت فون ها با اتومبیل ها می افتیم. اما عکس کانسپت اتومبیل آئودی چیز دیگری را می گوید.

Audi یکی از اولین استفاده کنندگان چراغ های فول LED در اتومبیل ها بود و اکنون تصمیم گرفته این کار را به شکل کاملا متمایزی انجام دهد. اگر شب هنگام پشت سر یک آئودی حرکت کنید، غیر ممکن است که چراغ آن شما را به اشتباه انداخته و نور کم یا نامطمئنی را از خود باز تاباند. امسال هم انها سراغ چراغ های ال ای دی ماتریکسی رفته اند که اشعه نور هر ال ای دی را به چند شعله تقسیم می کند. این شیوه آنها را قادر ساخته تا در هر موقعیت روشنایی و نور بیشتری را داشته باشند و همچنین چراغ ها را به یک دوربین مجهز کنند.

به اشتراک بگذارید...

[ چهار شنبه 19 شهريور 1393برچسب:Audi,ایودی,

] [ 17:20 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه