ابزار رایگان سایت

codes and tools for blog

ماشین بازها

سایت تخصصی خودرو

لامبورگینی در حال کار بر روی خودروی سوپر اسپرت جانشین گایاردو (گالاردو) است اما این به این معنی نیست که این شرکت گایاردو را فراموش کرده است. بنابراین لامبورگینی خبر نسخه ای ویژه از گایاردو را برای سال آینده داده است.

Lamborghini Gallardo


جانشین گایاردو که احتمالا در اواخر سال آینده یا سال 2014 معرفی می شود، در پلتفرم با خودروی آئودی R8 و احتمالا با یک مدل جدید پورشه شریک خواهد بود. معماری این پلتفرم مشترک با نام MMS در گروه فولکس واگن به کاهش هزینه و قیمت تمام شده محصول و مهندسی دقیقتر از نوع آلمانی این خودرو خواهد انجامید. اما شاید برای دوستداران شیفته لامبورگینی خالص کمی غیر قابل هضم باشد. موتور V10 با تنفس طبیعی همچنان به انجام وظیفه می پردازد. اما یک کلاچ پیشرفته دوبله اتومات وظیفه جفت کردن نیروی موتور به گیربکس را بر عهده خواهد گرفت. این خودرو بسیار سبکتر از نسل فعلی خواهد بود. احتمالا طبق سنت لامبورگینی در نامگذاری خودروها، نام Cabrera روی این فرزند در راه لامبو نهاده خواهد شد.

رندر و طرح غیر رسمی از آخرین گایاردو


البته با توجه به گذشته این کمپانی نباید انتظار یک محصول سنت شکن را داشت. مدیر عامل لامبورگینی در آمریکا، مایکل لاک می گوید که این اتومبیل ترکیبی از کارآمدی و پیچیدگی کمتر برای کاهش هزینه و افزایش سودآوری است.
لامبورگینی برای این خودرو هم از همان موتور قدیمی بهره برده است این بار این موتور نیرو را از طریق دو نوع دیفرانسیل به تمام چرخ ها و یا تنها به چرخهای عقب منتقل می کند. لاک توضیح می دهد که کسانی که نسخه دیفرانسیل عقب را خریداری می کنند کسانی هستند که تمام 524 اسب بخار را برای چرخ های عقب می خواهند. خریداران می توانند برای تهیه این خودرو به نمایندگی فروش رفته و با هزینه 200 هزار دلار خودروی رویایی خود را خریداری کنند که این رقم فقط برای مدل پایه دیفرانسیل عقب کافی است. اما کسانی که خواهان نسخه چهار چرخ متحرک هستند دقیقا می دانند از خودروی آینده خود چه می خواهند.

طرحی تخیلی از لامبورگینی کابررا


هر چند نسخه 2014 کمی کوچک تر شده است اما هم چنان مانند قبل همان نسخه های کوپه، کانورتیبل، نسخه سبک تر دیفرانسیل عقب به انضمام نسخه چهار چرخ متحرک قابل سفارش است.
ترجمه: آریا وفاجو

[ پنج شنبه 23 شهريور 1391برچسب:,

] [ 14:26 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

راندن خودرو با کنترل از راه دور

 

حالا خودروسازهای چینی در حال گسترش فعالیتهای خود از طریق ساخت خودروهای کانسپت و همچنین افزودن امکانات جدید و گاه عجیب به خودروهایشان هستند. از جمله کمپانی بی وای دی (

BYD

) که خودروی معروف F3 خود را اینک به قابلیت حرکت با سیستم کنترل از راه دور مجهز نموده است.

BYD F3 Su Rui

 

BYD F3 Su Rui

 


در ابتدا این ایده احمقانه بنظر می رسد که راننده خارج از خودرو بماند و با یک ریموت اتومبیل را حرکت دهد. اما برای فضاهای تنگ پارکینگ که امکان باز و بسته کردن درها وجود ندارد یا حرکت دادن خودرو از یک محوطه بارانی به فضای مسقف بدون نیاز به حضور فیزیکی و خیس شدن و مواردی از این قبیل، می توانند دلایل اجرای این ایده باشند.

 

خودروهای مجهز به این سیستم می توانند در فاصله تا 10 متر از ریموت دستورات را دریافت کنند. تمامی کنترل های گاز، ترمز و حرکت فرمان از طریق این سیستم انجام می شوند. حداکثر سرعت نیز برای این حالت و بدلایل ایمنی، تنها 2 کیلومتر بر ساعت تعیین شده است.
اما BYD F3 Su Rui علاوه بر سیستم کنترل از راه دور، تجهیزات فراوان و البته قیمت ناچیزی هم دارد. موتور پایه 1.5 لیتری تنها 109 اسب بخار نیرو تولید می کند. اما نمونه توربوی آن می تواند قدرت 154 اسب بخار را ارائه کند. یک گیربکس شش سرعته مجهز به کلاچ دوبل نیز وظیفه انتقال این نیرو را بر عهده می گیرد.

 

BYD F3 Su Rui interior

 

BYD F3 Su Rui

 


طول، عرض و ارتفاع خودرو به ترتیب، 4.68 در 1.76 در 1.66 متر می باشند. همانند رقبای چینی F3 یعنی
جیلی EC7 و Baojun 630 گارانتی چهار ساله یا 100 هزار کیلومتری نیز شامل این خودرو می شود.

BYD F3 Su Rui

 

BYD F3 Su Rui

 


قیمت BYD F3 Su Rui از 10 هزار و چهارصد دلار آغاز و در گرانترین مدل به 15 هزار و 800 دلار بالغ می گردد.


 

[ دو شنبه 6 شهريور 1391برچسب:,

] [ 14:37 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه