ابزار رایگان سایت

codes and tools for blog

سوبارو فارستر توربو به ایران می آید

ماشین بازها

سایت تخصصی خودرو

سوبارو فارستر توربو به ایران می آید

سیف خودرو، نمایندگی انحصاری محصولات سوبارو ژاپن در ایران، مجوز واردات و عرضه نسخه 2 لیتری توربوشارژر سوبارو فارستر را دریافت کرد.
در رابطه با این پیشرانه می‌توان گفت که همچون سایر پیشرانه‌های سوبارو فارستر، این موتور 2 لیتری توربوشارژر در چهار سیلندر و به صورت تخت یا خوابیده (شبیه به پیشرانه‌های پورشه باکستر و کیمن و 911) است که دارای حجم دقیق 1998 سی سی بوده و از 16 سوپاپ (4 سوپاپ در هر سیلندر) سود می‌برد. با روشن کردن موتور و رساندن دور آن به 5600 دور بر دقیقه می‌توان 241 اسب بخار قدرت و با نوسان دور بین 2400 الی 3600 دور بر دقیقه می‌توان حداکثر 350 نیوتن متر گشتاور از آن استخراج کرد. نیروی تولیدی نیز به کمک جعبه دنده‌ای انتقال متداول CVT به چرخ‌های محرک خودرو ارسال می‌شود.


ادامه مطلب

[ پنج شنبه 1 بهمن 1394برچسب:خودروبانک, سوبارو,

] [ 15:2 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

سرنوشت سوبارو در ایران چه خواهد بود؟

سوبارو برندی است که برای خودرو دوستان بسیار جذاب و پرطرفدار است و افتخارات این برند در مسابقات جهانی و رالی بر کسی پوشیده نیست. اما در ایران داستان متفاوتی در جریان است. سوبارو در ایران بسیار مظلوم واقع شده و با وجود حضور چند ساله سیف خودرو، نماینده سوبارو در ایران، هنوز هم باید گفت تقریباً این خودرو ناشناخته است.
اگرچه در ابتدا با یک بیلبورد تبلیغاتی در بزرگراه همت تهران، خبر ورود سوبارو شور و هیجانی را در دل خودرو دوستان ایجاد کرد ولی در ادامه آنطورکه شایسته این برند بود، به بازار عرضه نشد و کمی در حق این برند اجحاف شد.
با وجود اینکه در زمانی یک سری از نسخه های سوبارو لگاسی در مدل 2009 ولی با ترخیص 2013 تحویل بازار شد و کمی امید برای عرضه نسل جدید آن زنده شد ولی مجدد بعد از آن، فعالیت سوبارو به خوابی زمستانی رفت.
البته ناگفته نماند که تعداد بسیار محدودی سوبارو فارستر نیز تحویل داده شده که مدتی پیش با یکی از آنها ملاقات داشتیم ولی متاسفانه قیمت 231 میلیونی آن باعث می شود بسیاری به فکر خرید تویوتا راو4 یا حتی هوندا CR-V باشند که از نظر فنی کم و کاستی از آن ندارند و از نظر بازار دست دوم در شرایط مناسب تری هستند.

منبع: خودروبانک

[ شنبه 5 دی 1394برچسب:خودروبانک, سوبارو,

] [ 20:44 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

تاریخچه خودروها

این قسمت: سوبارو

نقطه آغاز فعاليت شركت سوبارو به سال 1917 بازمي‌گردد، زماني كه ناكاجيما آزمايشگاه تحقيقات هواپيمايي را تاسيس كرد كه بعدها در سال 1932 ‌به نام شركت هواپيمايي ناكاجيما و به عنوان اولين شركت ساخت هواپيما در ژاپن شناخته شد. در طول جنگ جهاني دوم انواعي از هواپيماهاي جنگي را توليد كرد.

 http://www.gerdavari.com/tarikh-sobaro.jpg

سال 1946 و همزمان با پايان جنگ جهاني دوم شركت هوايي ناكاجيما شركتي جداگانه به نام شركت موتورفوجي را ايجاد كرد ، سپس در سال 1950 اين شركت به شركت‌هاي كوچك تقسيم شد و بعد از آن با ادغام دوباره آنها صنايع سنگين فوجي شكل گرفت كه در اين ميان شركت خودروسازي سوبارو نيز به وجود آمد.

سوبارو در انگليسي يعني (to get together) كه در فارسي به معناي با هم بودن يا پيوند است. اولين خودروي سوبارو به‌نام سوبارو 1500 سال 1955 توليد شد. در سال 1968 شركت نيسان 20 درصد از سهام شركت سوبارو را خريداري كرد و از سهامداران عمده شركت شد. شركت سوبارو خودروهاي معروف و زيادي را توليد و عرضه كرد كه اغلب اين خودروهاي لوكس به آمريكا صادر و با استقبال خوبي هم مواجه شد.

شركت سوبارو همچنين داراي تيم‌هاي ورزشي متعددي در مسابقات رالي است و خودروهاي زيادي را نيز به اين مسابقات روانه كرده است. خودروهايي مثل RXTURBO، RX-SRX و SEDAN DL كه بين سال‌هاي 1980 تا 1989 به مسابقات رالي جهاني راه يافتند.

خودروهاي ورزشي سوبارو تا آنجا شهرت يافتند كه تيم رالي انگليس با خودروهاي سوبارو توانست به موفقيت زيادي برسد. پس از آن تيم‌هاي رالي از ايتاليا و آمريكا نيز با خودروهاي سريع سوبارو به موفقيت رسيدند.

شركت سوبارو در ارائه خودروهاي پيشرفته و تكنولوژي‌هاي مدرن نيز شهرت دارد، مثل ارائه اتوبوس‌هايي با شبكه كنترل يكپارچه و پيشرفته (CAN) در بازارهاي آمريكا و كانادا، استفاده از آلومينيوم در موتور و ديگر قسمت‌هاي خودروهاي توليدي، رعايت تمام استانداردهاي زيست محيطي و چرخه بازيافت در توليد خودرو كه اين امر سبب دريافت جايزه زيست محيطي سال 2006 در آمريكا شد.

سال 2006 سوبارو همچنين خودروهاي برقي و الكتريكي خود را نيز به بازار عرضه كرد خودروهايي مثل G4E و سوبارو R1E. سوبارو با شركت‌هاي معروفي چون تويوتا نيز محصولات مشتركي مانند COUPE دو در‌ و FT-85 را نيز عرضه كرده است. در حال حاضر نيز شركت سوبارو خودروهاي معروف و باكيفيتي را به بازارهاي جهاني عرضه كرده و مي‌كند و از خودروسازان موفق در ژاپن و دنيا محسوب مي‌شود.

[ شنبه 16 خرداد 1394برچسب:سوبارو,تاریخچه,

] [ 10:57 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

هنرنمایی سوبارویی

خودروسازی سوبارو که ظاهرا قصد دارد پیشتاز ژاپنی ها در طراحی خودروهای اسپرت باشد کانسپت Viziv را به نمایشگاه مسکو آوردد. اگر از چراغ های این خودرو صرف نظر کنیم مابقی این خودرو چندان وجه کانسپت زیادی نداشته و آماده تولید به نظر میرسد. از ویژگی های این خودرو دستگیره های لمسی در است. این دستگیره ها تنها نیاز به لمس کردن داشته و در به طور خودکار باز میشود. چراغ های خودرو نیز LED با نور باریک هستنند که میتوانند مسافت بیشتری  را روشن کنند.

در انتها نیز برای شما ویدیویی از این خودرو آماده کرده ایم که امید واریم از آن لذت ببرید.

به اشتراک بگذارید...

محمد فرزانه فر

دنیای خودرو

 

[ یک شنبه 30 شهريور 1393برچسب:سوبارو,رونمایی,

] [ 15:32 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

سوبارو لوورگ STI کانسپت
 
 

سوبارو پس از رونمایی واگن کانسپت در نمایشگاه خودروی توکیو در ماه نوامبر، اکنون چند کانسپت لوورگ اصلاح شده شامل یک نسخه STI را در سالن خودروی توکیو به نمایش درآورده است.

لوورگ بر اساس پلتفرم سوبارو WRX  مدل 2015ساخته شده است که سال گذشته در نمایشگاه خودروی لس آنجلس رونمایی شد. سوبارو برای جلب توجه علاقمندان چند کانسپت لوورگ شامل یک نسخه STI را در سالن خودروی توکیوی امسال رونمایی کرد. جابه جایی این خودرو، با قطعات بهبود ایرودینامیک مشکی مات، ارتفاعی کم تر و چرخ های STI مشکی ارتقا یافته است.

دیگر لوورگ کانسپت سوبارو، یک واگن با سبک عالی تر و گلگیرهای کمی عریض تر را نشان می دهد در حالی که دیگر کانسپت های آن دارای اصلاحاتی از این خودروساز ژاپنی هستند.

در حالی که عرضه نسخه تولید شده این خودرو در ژاپن تایید شده است، سوبارو برنامه خود برای ارسال اسپرت واگن به نمایندگی های ایالات متحده را اعلام نکرده است.

   

[ دو شنبه 23 دی 1392برچسب:سوبارو,

] [ 14:20 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

رشد فروش جگوار و سوبارو
 

فورد به داشتن سالی خوب در تاریخ خود می بالد اما این تنها خودروسازی نیست که پس از سالی عالی در انتظار سال 2014 است.

 در واقع سوبارو نیز با رتبه ای عالی با عنوان فروشنده تعداد بالایی که بیش از همه رشد داشته است سال 2013 را به پایان خواهد رساند.این خودروساز ژاپنی که به عنوان سازنده فعال سدان های چهار چرخ فعال، هاچ بک و کراس اوور شناخته می شودهر ماه موفقیت های بزرگی را به ثبت رسانده است.

   

ادامه مطلب

[ یک شنبه 15 دی 1392برچسب:جگوار,سوبارو,فروش,

] [ 23:16 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

شاسی‌بلند سوبارو BRZ

http://khodrobank.ir/Reviews/1450234027688857209.jpg

 

اگر به غرفه سوبارو در نمایشگاه توکیو سری بزنید، یک خودرو رونمایی شده است به نام سوبارو Cross Sport Design. اگرچه این خودرو هنوز یک مدل مفهومی است اما ظاهر آن کاملا مشخص است که نمونه شاسی‌بلند سوبارو BRZ است و کاملا رگه‌های طراحی آن در Cross Sport دیده می‌شود.
با وجود اینکه سوبارو توانسته یک نمونه کامل شده از این مدل مفهومی را به نمایشگاه بیاورد، اما احتمال نمی‌رود که این شرکت بتواند به زودی این خودرو را به خط تولید بفرستد و هنوز راهی زیادی تا عرضه آن به بازار مانده است.

[ شنبه 2 آذر 1392برچسب:سوبارو,

] [ 23:10 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

آغاز سوبارو WRX در اروپا

 

گفته می‌شود سوبارو WRX مفهومی برای اولین بار در اروپا در نمایشگاه خودرو فرانکفورت رونمایی خواهد شد. البته باید گفت که این خودروساز ژاپنی اوایل امسال این مدل مفهومی را در نمایشگاه نیویورک به نمایش گذاشته بود. اگرچه ورود این خودرو به بازار انگستان به طور رسمی اعلام نشده اما سوبارو گفته با توجه به تغییر شرایط باید دوباره تصمیم اولیه خود مبنی بر عرضه نکردن سوباروWRX به بازار این کشور را بررسی کند.
طراحی چهار در این مدل مفهومی همچنان روح گذشته را حفظ کرده و مثل آنها مجهز به پیشرانه توربوشارژ و سیستم چهار چرخ محرک می‌باشد. از نظر طولی 4521 میلیمتر است و می‌توان آن را از این نظر مشابه WRX STI دانست اما عرض آن 100 میلیمتر بیشتر است و نسبت به مدل کنونی بسیار کوتاه‌تر شده است که ظاهر خشن‌تری به آن می‌دهد ولی هنوز اطلاعات فنی و قیمت این خودروی مفهومی اسپرت معلوم نیست.
مدل مفهومی شاسی‌بلند سوبارو به نام VIZI، محصول دیگر این چشم بادامی است که مجهز به سیستم هیبریدی است و قرار است به همراه سوبارو WRX به روی صحنه برود.

[ سه شنبه 8 مرداد 1392برچسب:,

] [ 16:30 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

سوبارو WRX در راه نمایشگاه فرانکفورت

سالن بزرگ نمایشگاه نیویورک 2013، جایی بود که سوبارو کم مصرف‌ترین کراس اور خود را با عنوانسوبارو XV 2014 با سیستمی هیبریدی و با قابلیت محرکه‌ی 4WD به نمایش درآورد. خودرویی مجهز به پیشرانه ای دو لیتری با قدرت 150 اسب بخار و گشتاور 196 نیوتن در متر.

Subaru WRX Concept

 


این بار قرار است سوبارو کانسپت جدیدی را با عنوان WRX روانه فرانکفورت کند تا در این شهر و در جریان موتورشوی ماه سپتامبر به نمایش درآید. هنوز اطلاعات دقیقی از موتور، گیربکس و سیستم تعلیق آن در دست نیست. اما انتظار می‌رود سوبارو در این نسخه از کانسپت خود از یک موتور توربوشارژری و قابلیت 4WD بهره جوید.

2013 Subaru WRX Concept rear


طول 4.52 متری‌اش به همراه یک استیل چهار درب نشان از حفظ استیل XV در این نسخه دارد.

[ یک شنبه 6 مرداد 1392برچسب:,

] [ 18:15 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

سوبارو لگاسی

 

سوبارو لگاسی

 

چندین سال است که سیف‌خودرو می‌خواهد سوبارو لگاسی (Legacy) را وارد بازار کند اما هنوز هیچ خبری از آن نیست. متاسفانه دیگر خبر ورود سوبارو لوث شده و تا این خودرو در خیابان دیده نشود، اخبار پیرامون ورود آن به سختی باور می‌شوند. حال در لیست ثبت سفارش خودرو، مدل 2.5 لیتری آن هم مجوز ورود را گرفته و قرار است سوبارو با دو پیشرانه 2 و 2.5 لیتری وارد بازار شود (اگر وارد شود!).
حال کمی خودمان را گول بزنیم و فرض کنیم سوبارو می‌خواهد وارد بازار شود. این خودرو در هر دو پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه است. در مدل 2.5 لیتری، لگاسی می‌تواند 173 اسب‌بخار را تولید کند که نیروی آن به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. تا همین جای کار متوجه می‌شویم که گویا با یک ژاپنی کار درست سر و کار داریم. گیربکس‌هایی که روی لکاسی نصب شده‌اند 6 سرعته دستی یا خودکار به همراه شیفتر هستند. همچنین مصرف سوخت این پیشرانه 8.8 لیتر در هر 100 کیلومتر است که با توجه به قدرت و حجم موتور و همچنین قیمت بنزین(!)، بسیار عالی به نظر می‌رسد.
در مورد طراحی سوبارو لگاسی زیاد صحبت نمی‌کنیم چون مسئله شخصی است و احتمالا بعضی تویوتا را به آن ترجیح می‌دهند اما با تمام احترامی که برای تویوتا قائلیم، طراحی داشبورد و داخل لگاسی خیلی بهتر از اکثر محصولات تویوتا حتی آریون است.
از امکاناتی که روی لگاسی به صورت استاندارد نصب شده‌اند می‌توان به کیسه‌های هوای سرنشینان جلو، جانبی و پرده‌ای، سیستم VDC، کروز کنترل، شیفتر تعویض دنده، روکش چرمی صندلی‌ها، روکش چرمی فرمان و دنده و سیستم صوتی با چنجر 6 تایی اشاره کرد. ترمزهای ABS و EBD هم که روی شاخش است! اگر کمی سر کیسه را شل کنید، می‌توانید از آپشن‌هایی نظیر سانروف، دکمه استارت موتور و رینگ‌های 18 اینچی هم لذت ببرید.
سوبارو لگاسی در مدل پایه حدود 20 هزار دلار قیمت دارد. با وضعیت کنونی بازار و تجربیات گذشته حتی حدس زدن در مورد قیمت احتمالی آن در بازار را هم از سر خود بیرون کنید اما اگر بخواهیم مقایسه کنیم، احتمالا حدود 90 میلیون تومان برای مدل 2.5 لیتری باشد. البته قبل از همه این‌ها باید منتظر ماند و دید بالاخره چه زمانی سیف‌خودرو طلسم را می‌شکند و خودروهای وارد شده دارای چه امکاناتی خواهند بود.


[ سه شنبه 4 تير 1392برچسب:,

] [ 16:1 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

نسخه تقویت شده سوبارو ایمپرزا رکورد زد

 

مجله ماشین – نسخه تقویت شده «سوبارو ایمپرزا» یعنی مدل wrx sti پس از تقویت مجدد توسط تیونر بریتانیائی revolution motorstore موفق شد پیست «نوربرگ رینگ» را در مدت زمان 7 دقیقه و 53 ثانیه و 8 دهم ثانیه، طی کرده و رکورد جدیدی از خود بر جای بگذارد.

 

 

به گزارش سرویس بین الملل مجله ماشین، قدرت این ماشین توسط یک پیشرانه 2.1 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با قدرت 508 اسب بخار و 678 نیوتن متر گشتاور تأمین می شود، ضمن اینکه از شاخصه هائی نظیر رینگ های 19 اینچی، کالیپرهای ترمز هوا خنک، رول کیج، صندلی های اسپرت «ریکارو» و تودوزی چرمی «آلکانتارا» بهره مند است.
مدل مورد بحث رکورد طی جزیره isle of man بریتانیا را با زمان 19 دقیقه و 56 ثانیه و 7 دهم ثانیه در دست داشته و قیمت آن معادل 111 هزار و 777 دلار است.

پايان خبر/

 

[ دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:,

] [ 11:47 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه