ابزار رایگان سایت

codes and tools for blog

بازگشت مک‌لارن P1 از دوزخ

ماشین بازها

سایت تخصصی خودرو

بازگشت مک‌لارن P1 از دوزخ
 
مک‌لارن P1 در خیابان‌ها به عنوان یک روح سرگردان و خودرویی ویژه و خیلی خاص شناخته می‌شود که در صورت برخورد و مشاهده آن، دیگر نمی‌توان چشم از آن برداشت، حالا فکر کنید که نسخه‌ای ویژه از این خودرو با یک طراحی خاص در خیابان‌ها پرسه بزند! بله، شرکت خودروسازی مک‌لارن توسط نهاد زیرمجموعه خود یعنی بخش محصولات ویژه مک‌لارن ( MSO ) اقدام به طراحی و توسعه مدلی ویژه از خودروی ویژه مک لارن P1 گرفت.
در واقع کار اصلی این شرکت بر روی طراحی ظاهری P1 صورت گرفته است، به گونه‌ای که بدنه خارجی این اتومبیل بدون تغییرات فیزیکی با رنگ بندی مشکی و قرمز نقاشی شده است، ولی در فضای داخلی کابین علاوه بر رنگ آمیزی قرمز و مشکی، به صورت گسترده از فیبرکربن استفاده شده که در بیشتر نقاط خودرو یا بهتر است بگوییم در همه جای آن الیاف فیبرکربنی دیده می‌شود.
در محدوده قدرتی خودرو هم بدون کوچک‌ترین تغییراتی از همان دو پیشرانه الکتریکی و موتور درون سوز 3.8 لیتری هشت سیلندر V شکل استفاده شده که موتور درون سوز آن در دور موتور 7500 دور بر دقیقه حداکثر 727 اسب بخار قدرت و در دور 4000 دور بر دقیقه هم نهایتا 720 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که در کنار قدرت 176 اسب بخاری و گشتاور 130 نیوتن متری موتور الکتریکی، حداکثر قدرتی ترکیبی 903 اسب بخاری ( 664 کیلووات ) و گشتاور 850 نیوتن متری را در اختیار خودرو قرار می‌دهد.
منبع: خودرو بانک

[ شنبه 16 خرداد 1394برچسب:مک لارن,مکلارن,P1,مک لارن P1,مکلارن P1,

] [ 10:40 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

مکلارن P1نسخه GTR
گردهم آیی سالیانه پبل بیچ جایی است که می‌توان نسخه ویژه خودروها را در آن پیدا کرد. از جمله نسخه جدید P1 GTR از مک‌لارن که سال آینده تولید آن آغاز خواهد شد.
این خودرو در بزرگداشت بیست سالگی مدل افسانه‌ای F1 GTR در سال 1995 توسعه داده شده است. پیشرانه هیبریدی مک‌لارن P1 در این خودرو باز هم تقویت شده است. مک‌لارن وعده داده که موتور 3.8 لیتری بنزینی هشت سیلندر با توربو شارژر دوقلو در ترکیب با موتور الکتریکی بتواند 986 اسب بخار نیرو تولید نماید.
به اشتراک بگذارید...
 

ادامه مطلب

[ چهار شنبه 29 مرداد 1393برچسب:مک لارن,تیونینگ,p1,مکلارن p1,

] [ 23:45 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

تولید مک لارن 12C متوقف شد



مک لارن اعلام کرده است که تولید ابرخودروی 12C را متوقف خواهد کرد.
این خودروساز اعلام کرده به لطف موفقیت مدل جدید 650S، تولید 12C استاندارد را متوقف کرده است. در بیانیه رسمی این خودروساز اعلام شده است که این اقدام تکاملی طبیعی در خط تولید مدل های ما را نشان می دهد. از زمان عرضه 12C در سال 2011 حدود 3500 دستگاه از این خودرو به فروش رفته است. پس از عرضه 650S قیمت 12C به 292635 دلار رسید.

از ماه ژوئن، یک ارتقای تکنولوژی به صورت رایگان به مالکان کنونی 12C ارائه می شود که شامل تجهیزات جدیدی مثل نرم افزار Active Aero، حالت سیستم کاهش کشش و ارتقای سیستم سرگرمی اندرویدی این خودرو است. علاوه بر این ارتقای رایگان، دو آپشن جدید دوربین دیدپشت و رادیوی DAB نیز با هزینه اضافه ارائه خواهند شد.

مدل 650S ترکیبی از 12C با قطعات P1 هایپرکار جدید این خودروساز است. 650S با موتور 3.8 لیتری V8 توربوشارژ مک لارن قدرت 641 اسب بخار و گشتاور 677 نیوتون متر دارد. این قدرت برای شتاب صفر تا صد 3.0 ثانیه و بیشینه سرعت 333 کیلومتر بر ساعت 650S کافی است.

[ یک شنبه 24 فروردين 1393برچسب:مک لارن,

] [ 16:27 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

ویلس اند مور و مكلارن P1



تیونر آلمانى ویلس اند مور در جدیدترین محصول خودش به سراغ مكلارن p1 رفته و آنرا تبدیل به یكى از زیباترین خودروهاى زمین كرده است.كمتر كسى است كه عاشق اتوموبیل باشد و اسم ویلس اند مور را نشنیده باشد. تیونرى كه علاوه بر تولید كیت، در ساخت سیستم اگزوز و رینگ سررشته دارد و برخلاف آلمانى بودنش، عاشق سوپراسپرت هاى ایتالیایى و تیون آنها است طورى كه عمده شهرت خود را از تیون انواع لامبورگینى و فرارى بدست آورده، حال ویلس اند مور در جدیدترین محصولش سنت شكنى كرده و خودرویى از انگلستان را برداشته و طبق گفته ى منتقدان، به یكى از زیباترین اتوموبیل هاى حال حاضر جهان تبدیل كرده است.


ادامه مطلب

[ یک شنبه 13 بهمن 1392برچسب:مکلارن,مرسدس,مرسدس مکلازن,

] [ 22:53 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

موفقیتی دیگر در پیست مسابقه برای مک‌لارن



چندی پیش مدل P1 موفق شده بود که پیست معروف نوربرگ‌رینگ را در هفت دقیقه دور بزند و اکنون مک‌لارن، اطلاعات جدیدی راجع به این اتفاق منتشر کرده است. مک‌لارن چند روز پیش ویدیویی از این مراسم منتشر کرد. این سوپر خودرو موفق شد که مسیر 20.8 کیلومتری این پیست را با سرعت متوسطی بیشتر از 178 کیلومتر در ساعت به اتمام برساند. البته این موضوع شاید خیلی جالب نباشد.
چیزی که به نظر ما جالب بود، این است که سرعت دقیق متوسط خودرو چقدر بوده است. مثلا اگر این سرعت 179 کیلومتر در ساعت بود، یک دور پیست در شش دقیقه و پنجاه و هشت ثانیه تمام می‌شد. در این صورت P1 از پورشه 918 اسپایدر که همین مسیر را در شش دقیقه و پنجاه و هفت ثانیه تمام کرده بود، آهسته‌تر محسوب می‌شد. یا مثلا اگر سرعت متوسط P1 180 کیلومتر در ساعت بوده باشد، مسیر مسابقه پس از شش دقیقه و پنجاه و شش ثانیه تمام می‌شد.


ادامه مطلب

[ پنج شنبه 21 آذر 1392برچسب:مک لارن,

] [ 15:44 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

مک‌لارن P1 کروک

 

به تازگی شرکت Evren Milano خودروی مک‌لارن P1 را زیر تیغ جراحی برده و آن را به یک سوپر خودروی کروک تبدیل کرده است. البته این امر هنوز یک طرح است و به مرحله تولید نرسیده اما از عکس‌های آن به نظر می‌رسد که این شرکت کار خود را به خوبی انجام داده و مدل کروک مک‌لارن بسیار موزون و زیبا به نظر می‌رسد.
برای یادآوری باید بگوییم که P1 از یک پیشرانه 8 سیلندر بنزینی به حجم 3.8 لیتر و یک پیشرانه الکتریکی بهره می‌برد که روی هم رفته می‌تواند 903 اسب‌بخار را تولید کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر این ابر خودرو تنها 2.8 ثانیه است و برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر در ساعت تنها به 6.8 ثانیه احتیاج دارد.
با وجود اینکه طرح‌های شرکت Milano بسیار زیبا هستند باید ببینیم که آیا این شرکت می‌تواند در نهایت مدل کروک مک‌لارن را تولید کند یا خیر!

[ چهار شنبه 15 آبان 1392برچسب:مک لارن,

] [ 23:3 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

مک‌لارن 12C منصوری در فرانکفورت

http://khodrobank.ir/Reviews/mansory-12c-2.jpg

 

 

منصوری این بار به سراغ مک لارن 12C رفته و در نمایشگاه فرانکفورت 2013 از این نسخه فیروزه ای رنگ رونمایی کرده است. اگرچه در سال های اخیر با کارهای این تیونر معروف اخت شده ایم اما این مک لارن 12C به دلیل بدنه غیر معمولش، محصولی کاملا استثنایی به شمار می آید.
حال اگر نگاهی به زیر کاپوت این اعجوبه بیندازیم می بینیم که قدرت پیشرانه آن به لطف سیستم اگزوز جدید، سیستم جدید مدیریت پیشرانه و فیلترهای هوای اسپرت کمی افزایش یافته است. در نتیجه مک لارن 12C منصوری می تواند 670 اسب بخار در 7100 دور در دقیقه تولید کند در حالیکه قدرت نسخه استاندارد آن 608 اسب بخار می باشد. به علاوه حداکثر گشتاور آن تا 675 نیوتن متر در 3000 تا 6500 دور درقیقه افزایش پیدا کرده است و لذا به کمک این تغییرات می تواند به حداکثر سرعت 353 کیلومتر در ساعت دست یابد.
از نظر طراحی نیز مک لارن 12C منصوری پنل های سفارشی متعددی در بدنه آن نصب شده و دارای کیت بدنه غیر معمولی می‌باشد. از برخی ویژگی های قابل توجه آن می توان به درپوش کم وزن موتور، چراغ های LED روز، سقف فیبر کربنی، سپر جلو و عقب، بال جانبی آینه ها و بال عقب اضافی اشاره کرد.

[ شنبه 23 شهريور 1392برچسب:مک لارن,نمایشگله ماشین,نمایشگاه فرانکفورت,منصوری,

] [ 9:39 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

مک لارن و رکورد شتاب تازه

آخرین تست شتاب مک لارن MP4-12C توسط گروه درگ تایمز (DragTimes) نشان می دهد که این سوپر اسپرت می تواند در 2.8 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد که با رکورد نیسان GT-R برابری می کند. با این حال در سرعتهای بالاتر و شتاب برای رسیدن به سرعت 100 مایل یا 161 کیلومتر بر ساعت (5.8 ثانیه)، برتری با مک لارن بود. مقدار شتاب G برای نیسان 1.13 و برای مک لارن نیز 0.98 اندازه گیری شد که بیشتر به دلیل استفاده نیسان از سیستم پیشرفته انتقال نیرو به هر چهار چرخ حاصل گردید.

McLaren MP4-12C

McLaren MP4-12C


این آزمایش نشان داد که مک لارن نسبت به قبل 0.1 ثانیه سریعتر شتاب گرفته است. خودروی تست با تایرهای استاندارد خیابانی تویو R888 با همان اندازه و نسبت عاج های مدلهای پیرلی کورسا که مک لارن به صورت استاندارد روی این خودرو قرار می دهد، مورد آزمایش قرار گرفت. مک لارن MP4-12C با موتور 8 سیلندر 3.8 لیتری و مجهز به توربوی دوقلو می باشد که قادر است 616 اسب بخار نیرو تولید کند. در ویدیوی زیر می توانید نتیجه رقابت مک لارن را با خودروهایی نظیر نیسان GT-R تیون شده، پورشه 911 توربو اس، فراری 458 و شورولت کوروت ZR1 مشاهده نمایید [
دانلود ویدئو]

[ یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:,

] [ 9:43 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

هامان و تیونینگ مک لارن

به نظر می‌رسد تیونینگ کار آلمانی هامان علاقهٔ زیادی به خودرو های مک لارن از جمله MP4-12C دارد و دوباره پستهٔ ارتقایی جدیدی را برای این خودرو آماده کرده است.

Blue Hamann McLaren 12C

چند روز پیش بود که هامان از این بسته رونمایی کرد و تصاویر زیادی را منتشر کرد،اولین ویژگی مشخص این خودرو رنگ آبی آسمانی خاص آن است که وقتی در کنار اسپویلر عقب،باله های کناری،ورودی‌های هوای بزرگ‌تر به خصوص روی سقف و اگزوز سه‌گانهٔ مشکی رنگ قرار می‌گیرد زیبایی آن دو چندان می‌شود،البته نباید نقش‌های گرافیکی و از همه مهم‌تر رینگ‌های آن را فراموش کرد.

Blue Hamann McLaren 12C

رینگ‌های آلیاژی این خودرو 21 اینچی است و رنگ مشکی آن به همراه ترکیب رنگ آبی با تناسب خاصی روی این خودرو سوار شده‌اند.

Blue Hamann McLaren 12C

داخل خودرو هم کمی تجملاتی شده است و چرمAlcantara،تزیینات چوبی و فیبر کربن به چشم می‌خورد.

Blue Hamann McLaren 12C

فعلاً اطلاعات فنی از ارتقای این خودرو منتشر نشده است اما به گفتهٔ هامان این خودرو 616 اسب بخار قدرت دارد که در مقایسه با مدل استاندارد 24 اسب بخار افزایش قدرت دارد.

Blue Hamann McLaren 12C

قیمت این کیت 95 هزار یورو می‌باشد که باید به قیمت خودرو اضافه کرد.

[ یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:,

] [ 11:17 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

مک لارن در آتش

 

سوختن یک سوپر اسپرت و نابودی آن، علاوه بر دود کردن صدها هزار دلار، تاسف و حسرت دوستداران این خودروها را نیز در پی دارد. مک لارن MP4-12C هم که مشاهده می کنید در حومه لندن گرفتار حریق شده و البته راننده آن خوش شانس بود که همانند بسیاری از هموطنان گرامی ما که در پژوهای خود سوختند، دچار این واقعه نشد و توانست خود را نجات دهد.

McLaren MP4-12 bursts into flames

McLaren MP4-12 bursts into flames


شاید هم خودروی بعدی او
مک لارن اسپایدر باشد تا در صورت مواجهه با آتش به راحتی بیشتری از آن بیرون بپرد! خودروی مک لارن او سپس در آتش منفجر شد و در نهایت چیزی از آن باقی نماند. علت حادثه هنوز اعلام نشده است.
McLaren MP4-12 bursts into flames

لاشه مک لارن سوخته

 

[ چهار شنبه 1 خرداد 1392برچسب:,

] [ 12:15 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه