ابزار رایگان سایت

codes and tools for blog

خبر دیگر از جک S5

ماشین بازها

سایت تخصصی خودرو

خبر دیگر از جک S5

بگذارید یک موضوع مهم را همین اول برایتان روشن کنیم. در این چند روزه و مخصوصاً طی بازدیدی که خبرنگاران از خط تولید کرمان موتور انجام دادند، خودروی جک S5 اتوماتیک با چهره ای جدید تست شد و عکس های آن در سایت ها و همچنین در سایت خودروبانک نیز منتشر شد (گزارش بازدید خودروبانک از خط تولید کرمان موتور). حال با اعلام کرمان موتور که قرار است از پنج شنبه 1 بهمن فروش جک S5 اتوماتیک شروع شود، بسیاری از سایت های خبری این عکس را به اشتباه برای مدل اتوماتیک جک S5 نشان می دهند ولی قرار نیست جک S5 اتوماتیک با این چهره به بازار بیاید و کماکان با چهره کنونی و البته با تغییراتی جزئی و سطح امکاناتی بالاتر به فروش می رسد. پس به طور خلاصه جک S5 اتوماتیک که از فردا پنج شنبه پیش فروش آن با موعد تحویل تیرماه آغاز می شود با همین چهره کنونی است.


ادامه مطلب

[ چهار شنبه 30 دی 1394برچسب:جک,خودروی چینی,

] [ 14:53 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

دیفیوزرچیست؟

در سرعت‌های بالا فشار زیاد هوا در زیر خودرو وجود دارد که این فشار باعث می‌شود عقب خودرو را به سمت بالا فشار دهد، در نتیجه خودرو پایداری خود را از دست می‌دهد و قسمت عقب خودرو به دلیل فشار هوا به سمت بالا می‌رود و باعث ناپایداری در سرعت‌های بالا و یا سر پیچ‌ها می‌شود.


ادامه مطلب

[ سه شنبه 29 دی 1394برچسب:اطلاعات فنی,

] [ 11:25 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

Chervolet Blazer burn out

برن اوت فوق العاده زیبای شرولت بلیزر در گردهمایی لاین استریت

[ دو شنبه 28 دی 1394برچسب:لاین استریت,

] [ 17:30 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

جانارلی، سوپر اسپرت لبنانی
 
طراحان هایپرکار "لیکان" (یکی از محصولات شرکت لبنانی W موتور) از جدیدترین طرح خود در قالب خودرویی اسپرت رودستر با نام "جانارلی (Jannarelly)" پرده برداری کرد و در ادامه عنوان کرد که این محصول را در فوریه 2016 و در شهر دبی همراه با جزییات و طرح نهایی معرفی خواهد کرد.
این خودرو در واقع زایده‌ای از فکر طراح پشت پرده هایپرکارهای لیکان و فنیر از کمپانی W موتورز، یعنی آنتونی جانارلی است، به همین دلیل نام طراح بر روی آن گمارده شده و به نظر می‌رسد که به صورت مستقل توسعه پیدا کند، ولی با قطعاتی فیبرکربنی و مواد کامپوزیتی که نتیجه آن خودرویی اسپرت رودستر با درهایی کوچک و سبک طراحی قدیمی رودسترهای دهه 50 و 60 میلادی می‌شود. در واقع اینگونه اتومبیل‌های مستقل مثل خودروی بیست آقای رضوانی، معمولا در کلاس‌های اسپیدیستر (سبک طراحی شبیه به رضوانی بیست و آریل اتم و...) ساخته می‌شود و این خودروی جانارلی هم به همین صورت توسعه یافته است، یعنی بدون سقف و به همراه پیشرانه‌ای بزرگ.
از لحاظ فنی هم این اتومبیل به یک قاب فولادی و پنل‌های آلومینیومی مجهز شده که درون آن یک پیشرانه شش سیلندر 24 سوپاپه بکار گرفته شده است، ولی تاکنون صحبتی در رابطه با مقدار قدرت و گشتار تولیدی و حجم آن به میان نیامده که قرار است این اطلاعات در فوریه 2016 به طور رسمی ارائه شود.
منبع: خودروبانک

[ شنبه 12 دی 1394برچسب:خودروبانک,,

] [ 19:8 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

عکس های جاسوسی از محصول جدید هیوندای

بلاخره خودروی هیبریدی پرحاشیه هیوندای بدون هیچگونه استتاری توسط عکاسان جاسوسی شکار شد. چند مدت پیش بود که هیوندای پیش نمایشی غیر واضح از این خودروی هیبریدی منتشر کرد و درست یک هفته پس از آن هم دو تصویر گرافیکی دیگر، ولی واضح‌تر از داخل کابین و بیرون از خودرو منتشر کرد، تا اینکه بلاخره تصاویری زنده و جاسوسی از این هیبریدی هیوندای توسط عکاسان حاضر در صحنه منتشر شد.
با توجه به تصاویر گرفته شده، می‌توان خودروی تقریبا هاچ بک بزرگ پنج دربی را مشاهده کرد که در جلو همچون دیگر طایفه خود، به یک جلوپنجره نسل جدید شش ضلعی هیوندای مجهز شده است که حاشیه‌ای مشکی رنگ داشته و بخشی از آن هم به زیر چراغ‌های اصلی پیشانی کشیده شده است. چراغ‌های پیشانی هم شبیه به چراغ‌های بکار رفته در نسل جدید هیوندای الانترا هستند که شباهتی بین این دو برادر ایجاد کرده است. مه شکن‌های جلو هم به صورت نواری شکل عمودی طراحی شده که متشکل از هفت LED روشنایی بوده و درون ورودی هوای دو طرف سپر طراحی شده‌اند. تا اینجای کار را به کمک دوتا پیش نمایش آخری ارسالی توسط هیوندای، تقریبا به صورت گرافیکی دیده بودیم، ولی حالا تصاویری تازه و داغ از نمای عقبی این خودرو بدست آمده که برای اولین بار به نمایش گذاشته شده است. در این قسمت می‌توان گفت که طراحان ترکیبی کار کرده‌اند، شیشه عقب و بدنه کشیده آن به سبک خودروهای سدان طراحی شده و دیگر قسمت‌ها هم به سبک خودروی هاچ بک، درست مثل پورشه پانامرا که به این گونه خودرو‌ها لیفت بک می‌گویند.
از لحاظ فنی هیوندای جزییات را پیش خود نگه داشته، ولی قبلا گفتیم که بخش قدرتی این اتومبیل سه نوع پیشرانه محرک مختلف خواهد داشت که دو مورد آن‌ها هیبریدی و پلاگین هیبریدی بوده و سومین آن هم تماما الکتریکی است.

منبع: خودروبانک

[ شنبه 12 دی 1394برچسب:هیوندای, عکس جاسوسی, ماشین بازها, خودروبانک,

] [ 19:9 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

فروش ام وی ام 110S با قیمت پایه 26 میلیون تومان

شرکت خودروسازی مدیران خودرو از ماه دیگر، نسخه جدید ام وی ام 110 را با پسوند اضافه S و در دو مدل کامفورتیبل و لوکساری وارد بازار خواهد کرد.
اول از هرچیز باید گفت که طراحی ظاهری این خودرو ماحصل کار شرکت تورینو ایتالیا است که ترکیب خصوصیات شاد و امروزی شکل گرفته است. ام وی ام 110 اس برپایه پلتفرم همان ام وی ام قدیمی توسع پیدا کرده، ولی طراحی و تکنولوژی بکار گرفته شده در آن مورد بازبینی قرار گرفت است. البته این بازبینی در طراحی و تکنولوژی، هزینه گزافی را هم در بر داشته که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد.
از لحاظ فنی، هر دو مدل کامفورتیبل و لوکساری به یک پیشرانه 1 لیتری 12 سوپاپ DOHC مجهز شده اند ک تنها به جعبه دنده ای 5 سرعته دستی برای انتقال نیروی خود مجهز شده و در دور موتور 6000 دور بر دقیقه هم توانایی تولید 68 اسب بخار قدرت را دارد. گشتاور تولیدی این موتور هم 93 نیوتن متر اعلام شده که در دور موتور 3500 الی 4500 دور بر دقیقه بدست می آید. ابعاد کلی ام وی ام 110S هم در طول کلی 3564 میلی متری، عرض 1620 میلی متری و ارتفاع 1527 میلی متری با فاصله بین دو محور 2340 میلی متری خلاصه می شود که حداقل شعاع گردشی 5 متری داشته و وزنی خالص 936 کیلوگرمی هم دارد.

منبع: خودروبانک

[ شنبه 12 دی 1394برچسب:ام وی ام, خودروبانک, مدیران خودرو, خودروی چینی,ماشین بازها,

] [ 19:9 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

شرایط فروش بدون بهره آلفارومئو جولیتا

آلفاموتور شرایط فروش نقدی و اقساطی جولیتا 2016 را بدون بهره و تحویل 30 روز کاری و 60 روز کاری ابلاغ کرد.
در شرایط فروش نقدی آلفارومئو جولیتا 2016، در هنگام ثبت نام تمامی مبلغ 169 میلیون و 500 هزار تومانی از متقاضی دریافت می‌گردد و پس از گذشت 30 روز کاری، خودروی ثبت نامی به متقاضی تحویل داده می‌شود، ولی در شرایط فروش اقساطی با تحویل 30 روزه، سه پیش پرداخت متفاوت با چهار نوع بازپرداخت تنظیم شده است.
در قدم اول با پیش پرداخت 80 میلیون تومانی، بعد از گذشت 30 روز کاری و هنگام تحویل، می‌بایست 20 میلیون تومان دیگر هم پرداخت کرد و سپس طی مدت 10 ماهه، اقساط 6 میلیون و 950 هزار تومانی برای هرماه تعیین می‌شود.
در قدم دوم با پیش پرداخت 100 میلیون تومانی، بعد از گذشت 30 روز کاری و هنگام تحویل، می‌بایست 30 میلیون تومان دیگر هم پرداخت کرد و سپس طی مدت 18 ماهه، اقساط 2 میلیون و 194 هزار و 500 تومانی برای هرماه تعیین می‌شود.
در ضمن می‌توان طی دوره‌های 18 ماهه و 24 ماهه، هر 3 ماه یک بار به ترتیب مبلغ 13 میلیون و 87 هزار تومانی برای 18 ماهه و مبلغ 10 میلیون 550 هزار تومانی را برای دوره 24 ماه پرداخت کرد که در هنگام ثبت نام مبلغ 80 میلیون تومان و در هنگام تحویل پس از 30 روز کاری هم مبلغ 22 میلیون تومان از متقاضی دریافت می‌شود.
برای سهولت و کاهش فشار بر روی متقاضیان نیز آلفاموتور تحویل 60 روز کاری را هم در نظر گرفته که مراحل اقساط و بازپرداخت آن همانند دوره‌های 60 روزه هستند. ولی در روش اول به جای دریافت مبلغ 80 میلیون تومانی در هنگام ثبت نام، مبلغ 50 میلیون تومان به همراه 30 میلیون پس از 30 روز کاری و 20 میلیون پس از 60 روز کاری دریافت می شود.
به جای پرداخت 100 میلیون تومانی در هنگام ثبت نام هم می‌توان 60 میلیون تومان پرداخت کرد، ولی بعد از 30 روز کاری و 60 روز کاری به ترتیب باید 40 میلیون و 30 میلیون پرداخت کرد.
پیش پرداخت 80 میلیونی اقساط 18 و 24 ماهه هم به 70 میلیون رسیده است، ولی 17 میلیون پس از 30 روز و 15 میلیون پس از 60 روز باید پرداخت کرد.

منبع: خودروبانک

[ شنبه 12 دی 1394برچسب:الفارومئو, خودروبانک, ماشین, ماشین بازها,

] [ 19:9 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

سرنوشت سوبارو در ایران چه خواهد بود؟

سوبارو برندی است که برای خودرو دوستان بسیار جذاب و پرطرفدار است و افتخارات این برند در مسابقات جهانی و رالی بر کسی پوشیده نیست. اما در ایران داستان متفاوتی در جریان است. سوبارو در ایران بسیار مظلوم واقع شده و با وجود حضور چند ساله سیف خودرو، نماینده سوبارو در ایران، هنوز هم باید گفت تقریباً این خودرو ناشناخته است.
اگرچه در ابتدا با یک بیلبورد تبلیغاتی در بزرگراه همت تهران، خبر ورود سوبارو شور و هیجانی را در دل خودرو دوستان ایجاد کرد ولی در ادامه آنطورکه شایسته این برند بود، به بازار عرضه نشد و کمی در حق این برند اجحاف شد.
با وجود اینکه در زمانی یک سری از نسخه های سوبارو لگاسی در مدل 2009 ولی با ترخیص 2013 تحویل بازار شد و کمی امید برای عرضه نسل جدید آن زنده شد ولی مجدد بعد از آن، فعالیت سوبارو به خوابی زمستانی رفت.
البته ناگفته نماند که تعداد بسیار محدودی سوبارو فارستر نیز تحویل داده شده که مدتی پیش با یکی از آنها ملاقات داشتیم ولی متاسفانه قیمت 231 میلیونی آن باعث می شود بسیاری به فکر خرید تویوتا راو4 یا حتی هوندا CR-V باشند که از نظر فنی کم و کاستی از آن ندارند و از نظر بازار دست دوم در شرایط مناسب تری هستند.

منبع: خودروبانک

[ شنبه 5 دی 1394برچسب:خودروبانک, سوبارو,

] [ 20:44 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه