ابزار رایگان سایت

codes and tools for blog

سیستم TPMS چیست؟

ماشین بازها

سایت تخصصی خودرو

سیستم TPMS چیست؟

به تازگی روی بسیاری از خودروها سیستمی به نام TPMS نصب شده که بعضی از این خودروها به بازار داخل نیز پا گذاشته اند. در حقیقت سیستم TPMS مخفف Tire Pressure Monitoring System است و وظیفه آن نشان دادن میزان باد لاستیک ها به راننده می باشد. این سیستم به صورت الکترونیکی کار می کند و به صورت زنده میزان باد لاستیک را به راننده گزارش می دهد. این سیستم می تواند نه تنها از بروز تصادف هایی که به این دلیل پیش می آید جلوگیری کند بلکه با تذکر به راننده در مورد کم بودن باد لاستیک ها، میزان مصرف سوخت را نیز کاهش دهد.


ادامه مطلب

[ جمعه 2 بهمن 1394برچسب:اطلاعات فنی, خودروبانک,

] [ 12:12 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

سوبارو فارستر توربو به ایران می آید

سیف خودرو، نمایندگی انحصاری محصولات سوبارو ژاپن در ایران، مجوز واردات و عرضه نسخه 2 لیتری توربوشارژر سوبارو فارستر را دریافت کرد.
در رابطه با این پیشرانه می‌توان گفت که همچون سایر پیشرانه‌های سوبارو فارستر، این موتور 2 لیتری توربوشارژر در چهار سیلندر و به صورت تخت یا خوابیده (شبیه به پیشرانه‌های پورشه باکستر و کیمن و 911) است که دارای حجم دقیق 1998 سی سی بوده و از 16 سوپاپ (4 سوپاپ در هر سیلندر) سود می‌برد. با روشن کردن موتور و رساندن دور آن به 5600 دور بر دقیقه می‌توان 241 اسب بخار قدرت و با نوسان دور بین 2400 الی 3600 دور بر دقیقه می‌توان حداکثر 350 نیوتن متر گشتاور از آن استخراج کرد. نیروی تولیدی نیز به کمک جعبه دنده‌ای انتقال متداول CVT به چرخ‌های محرک خودرو ارسال می‌شود.


ادامه مطلب

[ پنج شنبه 1 بهمن 1394برچسب:خودروبانک, سوبارو,

] [ 15:2 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه