ابزار رایگان سایت

codes and tools for blog

مرسدس بنز

ماشین بازها

سایت تخصصی خودرو

مرسدس بنز

کمپانی مرسدس بنز در نوامبر سال ۱۸۸۳ و با نام دایملر موتورن گسلشاف DMG در مانهایم آلمان و با همکاری گاتلیب دایملر و کارل بنز تاسیس گردید و سرانجام در سال ۱۸۹۰ به رسمیت شناخته شده و آن آرم جاودان در سال ۱۹۰۳ طراحی گردید اما در سال های ۱۹۰۹ ( دو بار )، ۱۹۱۶ و ۱۹۲۱ تکامل یافت تا اینکه در سال ۱۹۲۶ به یک ستاره طلای با دایره ای که دور آن را محصور کرده بود مبدل گردید و تا به امروز به همین شکل و شمایل ماند .

بنز در سال 1886  از اولين خودروي خود پرده برداري كرد و آنرا به نمايش عمومي گذاشت .

بين سالهاي 1885 تا 1887 ،‌ سه مدل از اين نوع خودروها را طراحي كرد. مدل اول كه بنز آنرا در سال 1906 به موزه آلمان اهداء كرد. مدل دوم كه چندين بار طراحي و بازسازي شد. مدل سوم كه از چرخهاي چوبي استفاده مي كرد و (( برتا )) براي اولين بار با اين خودرو به مسافرتي طولاني رفت .

در سال 1886 توليدات بنز جوابگوي تقاضاي مردم براي خودرو نبود و او(( Benz & co . Rheinische Gas motoren Fabrik )) را به كارخانه بزرگتر در والدهافتتراس منتقل نمود. دراين كارخانه تا سال 1908 خودرو توليد مي شد. در سال 1893 مرسدس بنز خودروهايي توليد مي كرد كه مجهز به محورهاي پيچشي بود .

بين سالهاي 1894 تا 1901 بنز خودرو مدل (( velo )) را در كارخانه ((Benz & co )) توليد مي كرد. اين خودرو از قيمت متعادلي برخوردار بود و از اين خودرو دو نفره جمعاً‌ 120 دستگاه توليد شد. بتدريج Benz & co به قدري پيشرفت كرد كه پيشتاز در امر خودرو سازي شد و در نهايت در سال 1899 به يك شركت سهامي تبديل شد

اما چرا و چگونه در بین این سال ها و حدوداً در اوایل کار نام تجاری « مرسدس » به میان کشیده شد ؟

 

مرسدس نام یک دختر اسپانیایی است و اصولا یک اسم اسپانیایی است که به معنای وقار و زیبایی است و دقیقا نام دختر امیل یلینک تاجر بزرگ اتریشی بود . پای این مرد ثروتمند پس از دیدارش به کارخانه کوچک مرسدس باز شد و علاقه مندی خودش را به سرمایه گذاری در این صنعت نو پا نشان داد و از سال ۱۸۹۷ فعالیت وی با این شرکت کوچک آغاز گردید البته رهبری این کمپانی در ابتدا به عهده گاتلیب دایملر بود سپس نام ایمیل یلینک و ویلهلم می باخ به میان آمد و سرانجام اولین مدل مرسدس در سال ۱۹۰۱ با قدرت ۳۵ اسب تولد شد ماشینی که بیشتر شبیه کالسکه تفریحی بود چراغ های بزرگ و لاغرچوبی داشت و اصلا کل بدنه این به اصطلاح ماشین از چوب و کمی فلز ساخته شده بود در حقیقت طراحی این مدل نتیجه تراوش مغز آقای ویلهلم میباخ که برای مدتها دوست و همکار آقای گاتلیب دایملر بود اما یکی از دلایل اصلی امیل یلینگ که نام دخترش را بر روی ماشین ها گذاشته بود این بود که برای جذابیت و فروش، این اتومبیل ها باید نام یک خانم را داشته باشند به هر صورت شروع شد و در ابتدا که ویلهلم می باخ بعنوان مغز کتفکر گروه شناخته می شد تصمیم گرفت در کنار فعالیت های مرسدس بدنبال تولید یک اتومبیل لوکتر نیز باشد و در سال ۱۹۱۵ بخش کوچکی را در زیندل فینگن با نام کارخانه می باخ مجموعا ۳۰۰ موتور را از تیپ افسانه ای که حجم آن ۷ لیتر بود و قادر به تولید نیرویی معادل ۱۵۰ اسب بخار در ۲۸۰۰ دور در دقیقه بود را تولید کرد و در کتابی نیز که این این کمپانی در سال ۱۹۲۹ منتشر کرد و نوشته شده بود :

شما نرمی و عکس العمل بسیار خوب به همراه نیروی زیاد تولید را کاملا حس می کنید و این در صورتی است که هیچگونه لرزشی احساس نمی شود.

۲ سال بعد نیز حجم موتور می باخ به ۸ لیتر افزایش یافت و نیرویی برابر ۲۲۰ اسب بخار با ۱۷۰ کیلومتر در ساعت تولید نمود.

به هر صورت این حرکات و روند رو به رشد ادامه پیدا کرد و مدل هایی :

۱۹۰SL، ۱۹۰، S۱۸۰، ۲۸۰SL، ۲۰۰SE، S۲۰۰، ۴۵۰SEL، ۴۵۰SL، ۳۵۰SL، ۲۶۰D، ۵۰۰SL، ۵۰۰SEL، ۱۷۰V، با قدرت ۲۲۵ اسب و یک اتومبیل افسانه ای که هنوز هم در دنیا طرفدار دارد در سال ۱۹۵۲ تولید شد و این اتومبیل مرسدس مدل ۳۰۰SLR با ۲۵۷ اسب بخار قدرت بود ماشینی که در سال ۱۹۹۱ و برای آخرین بار به قیمت ۲۲ میلیون دلار به فروش رفت البته در سال های ۱۹۵۲ و ۴ و ۵۵ نیز مدل ۳۰۰SLR با ۱۷۰ اسب بخار و ۳۰۰ اسب بخار و ماکزیمم سرعت ۲۸۶ کیلومتر نیز تولید گردید. اما مدل ۳۰۰SLR که در سال ۱۹۵۲ به بازار آمد یک شکل جاودانه به خود گرفت.

Mercedes-Benz 300 SLR  1955

ساخت محصولات مرسدس بدین گونه تا سال ۱۹۸۲ ادامه یافت و تقریبا از این سال به بعد شکل و شمایل این ماشین ها تغییرات محسوسی کرد و قیافه وحشی تری به خود گرفت، اما از آن هنگام تا کنون هنوزهم اتومبیل های کلاسیک علاقه مندان خاص خودش را حفظ کرده است. اتومبیل هایی که هنوز هم پس از گذشت نزدیک به یک قرن از تولیدشان در موزه مرسدس در اشتوتگارت دیده می شوند، در سراسر دنیا علاقمندان خاص خود را دارند برای آنها کتابخانه و آرشیو ساخته اند بدین صورت است که با پشتکار و علم، سالهاست که راه مرسدس همیشه مثل نان و تندیس زیبایش، نشانگر یک قرن همت است .

.

.

.

.

.

[ جمعه 30 تير 1391برچسب:,

] [ 15:0 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

استون مارتین

استون مارتین لاگوندا یک شرکت انگلیسی تولید کنندهٔ خودروهای لوکس است. دفتر مرکزی این شرکت در گایدونانگلستان قرار دارد.

نام استون مارتین از دهکده استون کلینتون و یکی از بنیان‌گذاران شرکت به نام لیونل مارتین گرفته شده‌است.

بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۷ استون مارتین بخشی از گروه پرایمر اتو میتیو که بخشی از شرکت فورد است، قرار داشت، اما در ۱۲ مارس۲۰۰۷ و در قراردادی به ارزش ۴۹۷ میلیونپوند استون مارتین به کنسرسیومی انگلیسی که توسط دیوید ریچاردز از شرکت پرو درایوز اداره می‌شد واگذار شد.

اما شرکت فورد ۷۷ میلیون دلار از سهام استون مارتین را حفظ کرد که با احتساب این مبلغ ارزش کل شرکت ۹۲۵ میلیون دلار بر آورد می‌شود

[ جمعه 30 تير 1391برچسب:,

] [ 10:17 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

کیا سراتو

سال 2010 را برای کمپانی کیا می توان سال تاثیر گذار در بازار خودرو و آغاز تحولی جدی دانست.تولید اولین اتومبیل کوپه از کمپانی کیا نشانگر آن است که این خودروساز کره ای به خوبی نیاز بازار را درک کرده و در نهایت با کمک جستن از طراح سابق آئودی پیتر شریر، koup را خلق کرده است.نام این خودروی زیبا برگرفته از دو کلمه kia و coupe می باشد.اما به محض دیدن سراتو و نگاه کردن به برند کیا ناخود آگاه به یاد مدیر کمپانی سایپا افتادم که به دلیل پرده برداری از خودرویی به نام مینیاتور که بر روی پلت فرم پراید شکل گرفته است و حاصل چندین سال تولید پراید است. در نشستی خبری حاضر شده بود و با غرور و تکبر ناشی از تولید مینیاتور برند کیا را مورد تمسخر قرار می داد(مگه برند کیا چند تا محصول داره)برندی که هم اکنون اقدام به تولید خودروهای concept و مفهومی می کند.به هر حال با آرزوی موفقیت برای همه خودروسازان داخلی به سراغ یکی از محصولات تازه وارد این خودروساز کره ای می رویم . . .

طراحی داخلی و خارجی سراتو نسبت به مدل قبلی جهش چشمگیری داشته است.نمای جلویی خودرو با چراغ هایی کشیده و اسپویلر بزرگی که چراغ های مه شکن را در زمینه ای تیره در خود جای داده چهره سراتو را پرخاشگر و تهاجمی نشان می دهد.در نمای پشتی نیز چراغ ها نسبت به مدل سدان باریک و طویل تر شده اند اما فرم قبلی خود را حفظ کرده اند و نقطه عطف نمای عقب دفیوزر انتهایی اسپویلر می باشد که در خود لوله اگزوز دوبل را جای داده است.
داخل کابین کوپ نیز ساده و گیرا طراحی شده است.در صفحه کیلومتر شمار 3 دایره با فرورفتگی عمیقی دیده می شود.که به ترتیب دور موتور ،سرعت و میزان سوخت را در پس زمینه ای قرمز و اسپرت در اختیار راننده قرار می دهد.فرمان چرم و خوش دست سراتو که بر روی آن کلیدهای تنظیمات سی دی چنجر 6 تایی ،تنظیمات سیستم صوتی و همچنین کلید سامانه کنترل سرعت جاگذاری شده است به راحتی قابل استفاده هستند.
قسمت فوقانی داشتبورد همراه با چراغ های دور بلندگو که با تنظیمات ثابت و ریتمیک هم رنگ با بدنه خودرو طراحی شده اند به حس اسپرت بودن کابین افزوده است.اما از نکات منفی کابین می توان به استفاده از پلاستیک خشک در داشبورد و همچنین تنظیم صندلی ها به صورت دستی را برشمرد.کیا سراتو کوپ در دو تریمEX و SX با پیشرانه های 2 و 2.4 لیتری قابل سفارش هستند.مدل EX با پیشرانه ای 2 لیتری و 4 سیلندر قادر به تولید 156 اسب بخار قدرت و 144 پوند فوت گشتاور می باشد.اما مدل قدرتمندتر و مدل مورد آزمایش یعنی SX از پیشرانه ای 2.4 لیتری سود می برد که با همراهی سیستم متغیر باز و بسته شدن سوپاپ ها قادر به تولید 173 اسب بخار قدرت و 168 پوند فوت گشتاور می باشد. که برای این مدل دو نوع گیربکس یکی 6 سرعته دستی و دیگری 5 سرعته اتوماتیک قابل سفارش هستند.


پیشرانه 4سیلندر خطی،بلوک و سر سیلندر آلومینیومی
تعداد سوپاپ 16 سوپاپ DOHC
حجم پیشرانه 2362 سی سی
توان 173 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
گشتاور 168 پوند فوت در 4000 دور در دقیقه
گیربکس 5 سرعته اتوماتیک
طول 176.4 اینچ
عرض 69.5 اینچ
ارتفاع 55.1 اینچ

آپشن
دارای 6 عدد ایربگ
سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر
مدیریت پیمایش ( Trip Computer )
آینه داخل الکتروکرومیک
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
سیستم صوتی حرفه ای با ظرفیت 6 دیسک
MP3 + USB + AUX و کابل ipod
سنسور هشدار دهنده موانع ( دنده عقب )
پشت سری ها با قابلیت عکس العمل در برابر ضربه
گرم کن صندلیهای جلو
چراغ مه شکن ( جلو )
سانروف با سنسور ایمنی
سنسور ایمنی شیشه بالابر
کنترل اتوماتیک نور چراغ ها
قیمت 46 میلیون تومان

[ پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:,

] [ 23:50 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

جگوار XF


در چند سال اخیر انگلیسی ها در صنعت خودروسازی هرگز حال و روز خوشی نداشته اند. پس از دوران طلایی خودروهای انگلیسی در اواسط قرن بیستم، آرام آرام غبار ناتوانی بر پیشانی صنعت خودروسازی انگلیس نشست تا شرکت های خودروسازی این کشور، یک به یک محکوم به شکست شوند اما در چند سال گذشته شرکت های مشهور خودروسازی انگلیسی با تغییر استراتژی و همکاری با غول های خودروسازی جهان و سرمایه گذاری گسترده در بازارهای بکر و کشورهای درحال توسعه، به دنبال بازگشت به روزهای خاطره انگیز گذشته هستند.

به گزارش تکناز شرکت جگوار نیز از این قاعده مستثنا نبوده و نهایتا پس از سال ها دست و پا زدن در میان مشکلات مادی در سال 1989 به شرکت فورد فورخته شده و در کنار شرکت هایی چون ولوو، آستون مارتین و لندروور، گروه خودروسازی PAG را تشکیل دادند اما با آغاز بحران های مالی کمرشکن در میان خودروسازان آمریکایی سرانجام شرکت فورد نیز پس از 20 سال تصمیم می گیرد مالیکت کمپانی جگوار را در سال 2008 واگذار کند.

بدین ترتیب شرکت فورد سهام جگوار را به «تاتاموتورز» هندوستان واگذار می کند تا سرانجام شرکت جگوار بتواند امروز پس از گذشت تقریبا سه سال از آخرین تغییرات مدیریتی، دوران بحران با پشت سر گذاشته و به روزهای آینده امیدوار باشد.

اتومبیل جگوار سری XF مدل 2012 - www.taknaz.ir


با اینکه در حال حاضر شرکت تاتامو تورز مالکیت این شرکت را در اختیار دارد اما تمامی سیاستگذاری های کلان جگوار و همچنین دفترل اصلی این شرکت در کشور انگلیس واقع شده است. امروز می خواهیم با یکی از جدیدترین و آخرین محصولات این خودروساز صاحب نام انگلیسی آشنا شویم. در نوشتار پیش رو نگاهی نو خواهیم داشت به «جگوار سری XF» مدل 2012 که نسخه جدید آن اخیرا روانه بازار شده است.

اتومبیل جگوار سری XF مدل 2012 - www.taknaz.ir


داستان تولد

نسل نخست سری XF محصولات جگوار، نخستین بار در سال 2007 و در جریان نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شد. این خودرو که در کلاس خودروهای سدان لوکس متوسط قرار دارد، با هدف رقابت با رقبایی چون مرسدس بنز E-Class و ب.ام. و سری 5 معرفی و روانه میدان شده است.

طراحی این سری از محصولات جگوار برعهده طراح بنام دنیای خودروسازی یعنی «یان کلوم» اسکاتلندی که هم اکنون نیز ریاست دپارتمان طراحی کمپانی چگوار را برعهده داردفب ود. تولید XF حدود شش ماه پس از معرفی آن در نمایشگاه خودروی فرانکفورت، در سایت تولیدی جگوار واقع در شهر بیرمنگام انگلیس آغاز شد اما حدود سه سال پس از عرضه نسل نخست XF در بازارهای جهانی، شرکت جگوار تصمیم می گیرد دستی بر سر و گوش سدان متوسط خود کشیده و از سال آینده میلادی این خودرو را با چهره ای به روز و جوان تر آماده نبرد با رقبای قدرتمند خود کند. نسخه Face Lift یا همان بهینه سازی شده جگوار XF، اخیرا و در جریان نمایشگاه خودروی نیویورک مورد پرده برداری قرار گرفت. حال خواهیم دید که شرکت جگوار برای رقابت با رقبای آلمانی خود چه خوابی دیده است!

اتومبیل جگوار سری XF مدل 2012 - www.taknaz.ir


طراحی XF، ثمره یک انقلاب

پس از دهه میانی قرن بیستم که هنر انگلیسی ها در طراحی و ساخت خودرو زبانزد خاص و عام بود، آرام آرام شاهد افول هنر انگلیسی ها و به خصوص شرکت جگوار در زمینه خلق یک خودروی زیبا و اغواگر بودیم. به طوری که در دهه 80 و 90 میلادی و سال های آغازین قرن بیست و یکم، طرح های قدیمی و کسل کننده محصولات جگوار بارها مورد غضب نشریت تخصصی و برنامه های تلویزیونی بریتانیا از جمله مجله What Car و برنامه Top Gear واقع شد و کارشناسان و منتقدان طراحی صنعتی از محصولات جگوار با عنوان خودروهای خواب آور یاد می کردند! اما همان گونه که پیش تر اشاره شد، اعمال تغییرات مدیریتی در سطوح مختلف این شرکت و ورود «یان کلوم» معروف به دپارتمان طراحی جگوار همه چیز را تحت الشعاع خود قرار داده و انقلاب بزرگی را در این شرکت به پا ساخت.

اتومبیل جگوار سری XF مدل 2012 - www.taknaz.ir


چهره ظاهری نسخه بهینه سازی شده XF را عضلانی تر و خشن تر از پیش خواهید یافت. بهره گیری از تکنولوژی Bi-FunctionHID زنون در چراغ های جلو و گرافیک زیبای چراغ های عقب که فناوری طیفی LED را در خود جای داده است. نمای ظاهری XF را بسیار پویا و مدرن جلوه می دهد. همچنین چراغ های جلوی XF مجهز به سامانه Day Light بوده که این امر روشنایی طیف LED چراغ های جلو در هنگام روز را سبب شده و باعث می شود شناسایی XF از دیگر خودروها از فاصله دور نیز به راحتی مقدور باشد. همچنین شرکت جگوار دو نوع رینگ آلیاژی اسپورت 19 و 20 اینچی را برای مدل 2012 این خودرو در نظر گرفته است که این رینگ ها به همراه سپر و آینه های باز طراحی شده، نمای جانبی XF را بسیار دینامیک و فراتر از کلاس خود نشان می دهد.

در فضای داخل کابین XF نیز داستان تا حدودی به همین منوال است. گویی دنیای از چوب گردو، پشم اعلا و چرم آلکانترا وظیفه برگزاری مراسم خوش آمدگویی به داخل یک خودروی اصیل انگلیسی را برعهده دارند! هیجان انگیزترین عنصر طراحی داخلی جگوار XF، اهرم دنده این خودرو است که پس از روشن شدن خودرو بالا آمده و ظاهر شده و پس از خاموش کردن خودرو، دوباره در مخفیگاه خودو در زیر کنسول میانی می رود. به همه این موارد، سامانه تهویه مطبوع تمام اتوماتیک با قابلیت یونیزه کردن هوا، صفحه نمایش لمسی Full Color و سیستم صوتی حرفه ای 1200 واقتی ساخت شرکت Bowers & Wilkins را به همراه ساب ووفر و 17 بلندگو اضافه کنید تا به سرعت دریابید که شرکت جگوار در داخل این خودرو هیچ چیز کم نگذاشته است.

اتومبیل جگوار سری XF مدل 2012 - www.taknaz.ir


جگوار XF روی جاده

تجربه نشان داده است که  اگر انبوهی از چرم طبیعی، چوب درختان نایاب و حتی روکش های طلا را در خودرو در اختیار داشته باشید، بازهم نمی توان از توانایی های دینامیکی خودرو به راحتی چشم پوشی کرد! ناگفته پیداست که شرکت جگوار نیز اگر قصد رقابت با پرچمداران کلاس سدان های متوسط دارد باید شناختی دقیق از آنچه خریداران این رده از خودروها از گزینه ایده آل خود می خواهند، داشته باشد. جگوار برای اینکه بتواندن طیف گسترده تری از مشتریان را به سمت این خودرو جذب کند. نسخه جدید XF را با پنج پیشرانه 4 الی 8 سیلندر عرضه خواهد کرد. جدیدترین این پیشرانه ها یک پیشرانه 4 سیلندر توربو دیزلی به حجم 2/2 است که توانایی تولید 190 اسب بخار قدرت را خواهد داشت.

اتومبیل جگوار سری XF مدل 2012 - www.taknaz.ir


این پیشرانه که می تواند بیشینه گشتاوری معادل 450 نیوتن متر را در اختیار راننده قرار دهد و 81 ثانیه زمان می خواهد تا XF را از حالت سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر بر ساعت رسانده و سپس این خودرو را به سقف سرعت 225 کیلومتر بر ساعت برساند. علاوه بر پیشرانه فوق، شرکت جگوار دو پیشرانه 6 سیلندر 240 و 275 است بخاری برای این خودرو در نظر گرفته است که در کنار جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک می توان انتخاب طیف گسترده تری از مشتریان جوان تر با شد اما گل سرسبد پیشرانه های ارئه شده در نسخه جدید XF، دو پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری هستند. اولی با قدرت خروجی 385 اسب بخار و دیگری با قدرت خروجی 510 اسب بخار و گشتاور 625 نیوتن متری، ارقامی که به راحتی می توانند شیفتگان سرعت و هیجان را قلقلک دهند! قوی ترین و گران ترنی نسخه تولیدی این خودرو که با کد XFR شناخته می شود. علاوه بر قدرت و گشتاور وسوسه کننده خود، مجهز به شاسی تقویت شده و رینگ های 20 اینچی به صورت استاندارد خواهد بود.

شرکت جگوار اعلام کرده است که نسخه XFR به راحتی از پس رقیب اصلی خود یعنی مرسدس بنز AMGE63 برمی آید، ادعایی که هرچند بعید به نظر می رسد اما زنگ خطری است برای آلمانی های مغرور که چند دهه است با خودروهایی نظیر «مرسدس بنز E-Class AMG»، «ب.ام.و M5» و «آئودی S6» مدعیان بلامنازع سدان های سایز متوسط اسپورت هستند.

 

[ پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:,

] [ 17:31 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

لوتوس

لوتوس با 5 نمونه مفهومی در نمایشگاه خودرو امسال شرکت کرده است. زبان طراحی در این نمونه‌ها تازه است و همگی طی 5 سال آینده برای رقابت با محصولات لامبورگینی، پورشه و آئودی وارد بازار خودرو خواهند شد.

نمی‌توان شباهت چندانی میان لوتوس الیز، اگزیج و اوورا، نمونه‌های کنونی لوتوس با محصولات یک‌دهه گذشته این خودروساز پیدا کرد و به نظر می‌رسد با رونمایی از 5 نمونه انقلابی لوتوس در نمایشگاه خودرو امسال باید انتظار ادامه چنین روندی را حداقل در 5 سال آینده نیز داشته باشیم.

به گزارش سی.نت، این نمونه‌های مفهومی حاصل طراحی‌های جاه‌طلبانه دوناتو کوکو، مدیر طراحی فعلی شرکت لوتوس و طراح سابق محصولات فراری هستند. در طراحی این نمونه‌های تازه نه‌تنها ساختار فعلی تغییر پیدا کرده بلکه از قطعاتی استفاده‌شده که در خودروهای لوکسی مانند لامبورگینی و استون‌مارتین به کار می‌رود.

نمونه‌های مفهومی رونمایی‌شده شامل لوتوس اسپیریت، الن، الیت، الیز و اترن به ترتیب از بهار 2013/1392 تا بهار 2015/1394 وارد بازار خواهند شد. از این 5 لوتوس سه نمونه اسپرت هستند. از میان آنها الیز تحولی بنیادین را تجربه خواهد کرد، اوورا با نمونه تازه‌تری جایگزین خواهد شد و نام‌های قدیمی مانند الن و اسپیریت باز خواهند گشت.

لوتوس به استفاده از موتورهای تویوتا در این اتومبیل‌های تازه ادامه خواهد داد که از موتور توربوی 4 سیلندر 2 لیتری تا 8 سیلندر V متغیر خواهند بود. موتور V-8 مذکور در حال حاضر در لکسوس IS-F استفاده می‌شود.

علاوه بر این سیستم انتقال قدرت با دو کلاج برای هفت سرعت متفاوت ارائه شده و امکان انتخاب سیستم ترکیبی برای برخی نمونه‌ها وجود خواهد داشت.

لوتوس اسپیریت
در دهه 1350/1970 این خودروی لوتوس اسپیریت جیمز باند بود که او را نجات می‌داد و حتی توانایی تبدیل‌شدن به زیر‌دریایی را داشت و باعث شد لوتوس سهم قابل‌توجهی از بازار داشته باشد. بهار 2013 نسل تازه‌ای از این اتومبیل با طراحی متفاوت به بازار وارد خواهد شد تا با نمونه‌های فوق‌العاده‌ای مانند فراری 458، آئودی آر8 و لامبورگینی گالاردو در بازار خودرو رقابت کند.



در این نمونه نیز مانند تمامی اتومبیل‌های جدید لوتوس از آلومینیوم فشرده و ترکیبات کامپوزیتی برای کاهش وزن اتومبیل استفاده خواهد شد. با این روش وزن لوتوس اسپیریت به حدود 1450 کیلوگرم کاهش پیدا خواهد کرد.



این اتومبیل از موتور 8 سیلندر 5 لیتری تویوتا همراه با سیستم توربو بهره خواهد برد که به آن توانی برابر 612 اسب‌بخار خواهد داد. اسپیریت برای رسیدن از صفر به صد به زمانی معادل 3.4 ثانیه نیاز خواهد داشت. این نمونه یکی از اتومبیل‌هایی است که خریداران می‌توانند آنرا با سیستم ترکیبی سفارش بدهند.



لوتوس الن

الن یکی دیگر از نام‌های خاطره‌انگیز لوتوس است. این مدل که در سال‌های دهه 60 و 70 میلادی تولید می‌شده، پاییز 2013 به بازار بازخواهد گشت تا جانشین اوورا شود.



با اینکه این نمونه تازه کمی از اوورا عریض‌تر است اما بهره‌گیری از فناوری‌های تازه و مواد سبک‌تر باعث شده وزن آن حدود 90 کیلوگرم کمتر باشد. طراحی تازه ساختار کلی الن را متحول کرده و دیگر از انحناهای قدیمی خبری نیست.
برای این نمونه هم مانند اسپیریت امکان انتخاب سیستم ترکیبی در نظر گرفته شده است. در این صورت می‌شود در مسافت‌های کوتاه از موتور الکتریکی استفاده کرد یا به کمک این سیستم 49 اسب‌بخار توان بیشتر دریافت کرد.



موتور الن همان موتور 6 سیلندر اوورا باقی خواهی ماند، با این تفاوت که حجم آن از 3.5 لیتر به 4 لیتر تغییر خواهد کرد و با استفاده از سوپرشارژ، توانی برابر 444 اسب بخار خواهد داشت.



لوتوس الیت

این اتومبیل کاملا از ساخته‌های فعلی لوتوس فاصله دارد و اولین نمونه‌ای است که بر پایه طراحی‌های تازه شکل گرفته است. الیت برای مسافرت‌های طولانی با چهار سرنشین از بهار 2014 در دسترس خواهد بود. سقف الیت محکم است و قابلیت جمع‌شدن دارد. ‌موتور این اتومبیل پشت چرخ‌های جلوی آن تعبیه شده است.



الیت یک اتومبیل اسپرت نیست اما از همان موتور 8 سیلندر 5 لیتری تعبیه‌شده در اسپیریت استفاده خواهد کرد. البته کمی سنگین‌تر است و برای رسیدن به سرعت 100 به 3.7 ثانیه نیاز خواهد داشت. امکان سفارش سیستم ترکیبی در این نمونه نیز برای خریداران وجود دارد.



صندوق عقب الیت به دلیل محل استقرار موتور اتومبیل جا دار است. البته سقف هنگام باز شدن به درون این فضا جمع خواهد شد و می‌تواند حجم مفید صندوق عقب را محدود کند. طراحی داخلی این نمونه هم مانند نمونه‌های پیشین ساده است.



لوتوس الیز
لوتوس الیز که از بهار 2015 در دسترس خواهد بود، یک نمونه پیشرو با طراحی کاملا تازه است که از زبان طراحی جدید لوتوس پیروی می‌کند. چراغ‌های این اتومبیل نیز مانند نمونه‌های مفهومی دیگر از لامپ‌های ال.ای.دی استفاده می‌کنند و در این نمونه برای آیینه‌های بغل دوربین در نظر گرفته شده است. استفاده از لامپ‌های ال.ای.دی امکان دارد اما رسیدن دوربین‌ها به خط تولید کمی دور از انتظار است.



موتور الیز 4 سیلندر و 2 لیتری با توان 316 اسب‌بخار است. 4.2 ثانیه طول می‌کشد تا سرعت اتومبیل از صفر به صد برسد. لوتوس برای تولید این نمونه 4 سال فرصت دارد و می‌خواهد از این فرصت برای بهبود فضای داخلی آن و در دسترس بودن بهتر ابزارهای کنترل اتومبیل استفاده کند.



لوتوس اترن
این اتومبیل آخرین نمونه مفهومی است که به خط تولید وارد می‌شود. لوتوس اترن که احتمالا تنها نمونه چهار در 5 سال آینده لوتوس خواهد بود، تولید می‌شود تا با رقبای بی‌نظیری مانند استون‌مارتین Rapide و پورشه پاناروما بر سر سهم بازار رقابت کند.



این اتومبیل هم از موتور 8 سیلندر همراه با سیستم سوپرشارژ بهره خواهد برد و برای رسیدن به سرعت صد به 4 ثانیه زمان نیاز خواهد داشت. سیستم ترکیبی برای این نمونه نیز پیش‌بینی شده است.

[ پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:,

] [ 17:25 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

تاریخچه مزدا

جوجیرو ماتسودا بنیانگذار شرکت خودروسازی مزدا که علاقه ویژه‌ای به آئین زرتشت داشته‌است با الهام از اهورا مزدا و با توجه به تشابه اسمی نام خانودگی اش با کلمه مزدا، این نام را بر محصولات خود گذاشته‌است. این شرکت در داخل ژاپن به نام ماتسودا شناخته می‌شود و بیشتر ژاپنیها از جنبه دیگر نام مزدا بی اطلاعند.بر پایه اظهار نظر سایت مزدا دلیل نام گذاری این شرکت این طور بیان شده‌است:نام شرکت مزدا برگرفته از نام اهورا مزدا خدای اولین تمدن‌های غرب آسیا است.ما اهورا مزدا را به خدای خرد، اندیشه و هماهنگی تفسیر کردیم.به عنوان منشاه هر دو تمدن شرقی و غربی و همینطور به عنوان نمادی از فرهنگ خودرو.این آمیختگی از تمایل به دستیابی به صلح جهانی و توسعه صنعت خودرو انجام شد.[۱]

تاریخچه

شرکت مزدا به عنوان تولید کننده ابزار و ماشین آلات در سال ۱۹۲۰ پایه گذاری شد و از سال ۱۹۳۱ به تولید خودرو نیز پرداخت. این شرکت در طول جنگ جهانی دوم برای ارتش ژاپن تولید اسلحه و جنگ افزار نمود. اولین اتومبیل دارای چهار چرخ این شرکت با نام مزدا۳۶۰ در سال ۱۹۶۰ وارد بازار شد.

مزدا در ایران

اتومبیلهای سواری و وانتهای مزدا از دهه هفتاد میلادی وارد ایران شدند. مزدا ۹۲۹ کوپه به یکی از اتومبیلهای کوچک و پرطرفدار آن زمان تبدیل شد. همچنین وانتهای مزدا نیز از آن زمان تا کنون در ایران مورد استفاده بوده‌اند. گروه بهمن از سال ۱۳۵۰ به مونتاژ وانت سه چرخ مزدا با ظرفیت ۲۰۰ کیلوگرم و پس از آن به ساخت و مونتاژ انواع وانتهای مزدا شامل مدلهای ۱۰۰۰ و مدل ۱۶۰۰ پرداخته‌است. این شرکت از آن زمان (با نامهای شرکت اتومبیل سازی مزدا و ایران وانت) به مونتاژ خودروهای مزدا ادامه داده و از سال ۱۳۷۸ سواری مزدا ۳۲۳F و ۳۲۳SL را تولید نمود. سپس با عرضهٔ سواری مزداFL ۳۲۳ تا سال ۱۳۸۶ در پنج تیپ و با موتور ۱۶۰۰ سی سی توانست فروش خود را گسترش دهد و خط مونتاژ سواری محبوب مزدا ۳ با موتور ۲۰۰۰ سی سی را از شرکت ژاپنی گرفته و آن را در سه تیپ ارائه کند.

[ پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:,

] [ 17:19 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

پورشه کاین

 

تب رقابت و تنوع بالای خودروهای شاسی بلند در چندین سال اخیر ، سر انجام  در سال ۲۰۰۲ کمپانی پورشه را نیز فرا گرفت ، تا بر خلاف آنچه همگان از محصولات  این اسپورت ساز شهیر انتظار داشتند ، شانس خود را در این حیطه نیز به بوته ی آزمایش بگذارد . اما دیری نپایید که با فروش بیش از یکصد هزار دستگاه کاین در کمتر از دو سال ، پورشه  با افتخار از این آزمایش خطیر ، نمره قبولی گرفت و خیلی زود با وجود تمامی انتقادها ، اعتبار وصف ناپذیری برای این محصول خود بدست آورد . کاین با اصالت و تکنولوژی برتر پورشه ، رشد و نمو یافت و اکنون با پنچ تیپ : استاندارد ، S ، GTS ، توربو و توربو S ، با قدرت هر چه تمام تر خود را به بازارهای جهانی دیکته کرده است
http://www.taknaz.ir/ax1/426/2.JPG
 

و حالا در قالب یک تست که مدتی قبل در آستانه فروش پورشه کاین ، در شیراز انجام گرفت ، شما را با این محصول متفاوت آشنا می کنیم . تا با دید باز اقدام به خرید این محصول تازه وارد نمایید .خودروی مورد نظر تیپ S  مدل ۲۰۰۶ است و کشور کویت نیز مبداء ورودی آن می باشد. این شما و این هم آقای خاص !

http://www.taknaz.ir/ax1/426/3.JPG


در نگاه اول ، طراحی کاملا متفاوت کاین با تمامی  شاسی بلندها ، از دو جنبه  مورد نظر قرار می گیرد . اول آنکه ، پورشه کاملا ناخودآگاه ، با این طراحی ، استاندارد و جلوه ی متفاوتی از suv ها را تدوین کرده است و دوم اینکه ، این طراحی  با وجود خاص بودن ، نمی تواند به عنوان طرحی عامه پسند ، مد نظر قرار گیرد . کاین طرحی فراگیر ارائه نداده است ، اما در پرتو همین طرح و مهندسی بالای پورشه ، تبدیل به اتومبیلی شاخص و رده بالا در میان شاسی بلندهای مطرح بازار گشته است . با نگاهی گیرا به خطوط و فرم دهی بدنه ، المان های خاص پورشه ، به وضوح برایمان قابل روئیت می شود . طراحی چراغ های جلو در کنار ورودی های بزرگ هوا ، از دیگر اعضای خانواده پورشه مستثنیّ نیست ، اما در قسمت عقب داستان چیز دیگریست و انحنای شیشه ی عقب ، دو لوله اگزوز کروم کاری شده و چراغ های متفاوت ، روحی اسپورت و عظلانی  به این قسمت بخشیده اند .


 

[ چهار شنبه 28 تير 1391برچسب:,

] [ 20:28 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

فورد موستانگ

در موستانگ ۲۰۱۰، اندکی از لبه کاپوت و بدنه روی چراغ‌های جلو را گرفته اند و از شیار کاپوت و بدنه هم نور چراغ بیرون می‌زند! چنین چیزی در خودروی تولیدی ۲۰۱۰ چندان قابل دفاع نیست و نشان از کیفیت پایین ساخت دارد ولی یکی از دوستان عقیده داشت چنین چیزی به دلیل کاهش در هزینه تولید اعمال شده است. این ضعف کیفیتی در کابین بیشتر مشهود است. در موستانگ نسل قدیم اگر ناخنتان را بر روی داشبورد بکشید، احساس می‌کنید روی دیوار سیمانی ناخن می‌کشید! پلاستیک بکار رفته برای کابین بسیار خشک است. حتی صندلی‌ها پارچه‌ای هستند.

موستانگ را از حیث کیفیت کابین می توان در حد فیستا دانست که دور از انتظار خودرو اسپرتی چون موستانگ است ولی با در نظر گرفتن قیمت پایه ۲۲ هزار دلاری می‌توان تا حدودی این امر را توجیه کرد. در موستانگ ۲۰۱۰، کیفیت قطعات پلاستیکی بیشتر شده و رگه‌هایی از چرم که برای پنل درها و روکش صندلی‌ها و فرمان بکار رفته، قطعاً راضی‌کننده‌تر از نسل قبل است.


Click the image to open in full size.

[ چهار شنبه 28 تير 1391برچسب:,

] [ 20:18 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

هامر H2


تولید تمامی مدل های هامر از خودروهای جنگی سرچشمه می گیرد.
the M998 High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle یا به اختصار ‘HMMWV' نامی بود که برای خودروهای جنگی استفاده می شد. به دلیل طولانی بودن نام خودرو، سربازان تصمیم به تغییر نام آن به Humvee's نمودند. "وزن خودروهامر جنگی در آن دوره 1.25 تن بود"

بعدها که AM General تصمیم به تولید مارکی با تولیدات مشابه برای بازار خودروهای شخصی گرفت نام ان را Hummer نهاد.در سال 1999، AM General به جنرال موتور فروخته شد و تولیدات هامر به این کارخانه واگذار گردید.

هامر h2 دومین مدل فروخته شده از مارک هامر، زیر مجموعه کارخانه جنرال موتور است.جنرال موتور پلت فورم هامر اچ 2 را در دو خودروی دیگر از کارخانه شورلت و جی ام سی استفاده کرده است.ظاهر جلوی این خودرو با کمی تغیرات در سری GM 2500 طراحی شده است. قسمت میانی خودرو طراحی کاملا منحصر به فردی داشته و پشت آن نیز نسخه به روز شده 3900 کیلوگرمی از سری GM 1500 است.

موتور استفاده شده در این خودرو از سال 2003 تا 2005 شش هزار ، هشت سیلندر بوده که تولید 325 اسب بخار را داشته است. در سال 2008 مدل 6.2 آن که توانایی تولید 393 اسب بخار را داشت در کاپوت این خودرو جای گرفت.

هامر اچ 2 موجود در ایران نیز موتور 6.2 داشته و با وجود وزن سنگین آن که 3900 کیلوگرم می باشد از شتاب خوبی بهره مند بوده و قادر است در 8.6 ثانیه سرعت خود را از سکون به 100 کیلومتر در ساعت برساند.

 

[ چهار شنبه 28 تير 1391برچسب:,

] [ 20:9 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

تاریخچه BMW

ب ام و (BMW) که کوتاه شده ی عبارت آلمانی Bayerische Motoren Werke AG به معنای صنایع موتوری باواریا است، یک کمپانی مستقل آلمانی و از تولید کنندگان بنام خودروی سواری و موتورسیکلت در جهان است. دفتر مرکزی این کمپانی در مونیخ واقع است. این کمپانی تملک کارخانه های رولز رویس (Rolls-Royce) و مینی (MINI) و کارخانه موتورسیکلت سازی هاسکوارنا را در اختیار دارد و پیش از این کمپانی روور(Rover) را نیز در اختیار داشته‌است. در سال ۲۰۱۰، گروه ب ام و ۱۴۸۱۲۵۳ دستگاه خودرو و ۱۱۲۲۷۱ دستگاه موتورسیکلت تولید کرد.

کارخانه ب ام و در سال 1917 به عنوان یک کارخانه تولید موتور هواپیما تاسیس شد. در سال 1918 و با پایان جنگ جهانی اول، کارخانه به دلیل قطع نامه ورسای و وادار شد که بخش تولیدهای موتور هواپیمای خود را متوقف کند. این کارخانه تا سال ۱۹۲۳ تنها موتور سیکلت می ساخت و با برداشته شدن تحریم‌ها در سال ۱۹۲۸ آغاز به تولید خودرو کرد.

نخستین خودروی تولیدی ب ام و، دیکسی بود، که بر پایه آستین 7 و تحت لیسانس شرکت موتور آستین تولید شد.

آرم آبی رنگ نشان این کارخانه برخی از زمان ها به پره‌ها ی چرخنده یک هواپیمای ملخی تشبیه می‌شود. و این در سال ۱۹۲۹ مورد تایید این کارخانه قرار گرفت که نزدیک به ۱۲ سال پس از طراحی این لوگو بود.

ساختمان مرکزی ب ام و در مونیخ

در ایجاد چنین نشانی عوامل زیادی تاثیر داشنتد که در این میان می‌توان به پرچم ایالت باواریا که به رنگ آبی و سفید است و هم چنین کارخانه ی موتورسازی راپ (Rapp Motorenwerke) که آن هم در باواریا بود و رنگ‌های آبی و سفید را به کار برده بود؛ اشاره کرد. نخستین موفقیت این شرکت تولید هواپیماهای IIa inline-six بود که در زمان پیکار‌های جنگی ایجاد شد. در هنگامه ی جنگ جهانی دوم نیز بی ام وی دوباره دست به تولید هواپیما و موتورهای آن برای نیروی هوایی، دوباره مسلح شده آلمان شد.

 

[ سه شنبه 27 تير 1391برچسب:,

] [ 16:12 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

هیوندای الانترا

منتقدین بازار در خصوص هیوندای الانترا 2012 گفته اند این خودرو در رقابت های خرید و فروش،رسما هونداسیویک و تویوتا کرولا را کنار زده است.این موفقیت به دلیل مصرف سوخت پایین ان برابر با 5/9 لیتر،ظاهر زیبا و قیمت مناسب ان است.این خودرو یکی از بهترین گزینه ها بری خانواده های جوان است.حتی مدلGLS که مدل پایین این خودرو به حساب می اید،مجهز به شیشه برقی،قفل مرکزی،شیشه های برقی،دنده اتوماتیک،کنترل سرعت،و...است.همچنین دارای نشان استاندارد برتر ایمنی از موسسه بیمه امنیت بزرکراه است و مجهز به سیستم ناوبری ودوربین دید عقب است.مدل های این خودرو قیمتی پایین تر از 20 هزار دلار را دارند.

[ سه شنبه 27 تير 1391برچسب:,

] [ 15:49 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

عجیب ترین خودروی جهان

[ شنبه 17 تير 1391برچسب:,

] [ 9:39 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

هوندا فیت اسپرت

این خودرو انتخابی مناسب برای رانندگی شهری،مسافرت،گردش و تفریح ات.در هوندا فیت اسپرت 2012 صندلی ها به صورت ارگونومیک و راحت طراحی شده اند و صندلی های ردیف دوم قابلیت تا شدن،جمع و مسطح شدن را دارند که باعث افزایش حجم محفظه حمل بار تا 583 لیتر میگردد.همچنین دارای ظاهری اسپرت و زیبا بوده که  با سفارش های مختلفی از قبیل سیستم تهویه مطبوع،شیشه برقی،اینه برقی،قفل مرکزی،کنترل سرعت،ورود بدون کلید،پورت USB و سیستم صوتی CD با قابلیت پخش MP3 ارائه شده است.این خودروی کوچک هاچ بک با گیربکس اتوماتیگ 5 دنده ای قیمتی معادل 16 هزار و 125دلار دارد،در صورتی که قیمت اسپرت اتوماتیک/دنده ای ان حدود 18 هزار و 60 دلار است.

[ جمعه 16 تير 1391برچسب:,

] [ 16:37 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

هیوندای اکسنتGS

دلیل جاذبه هیوندای اکسنت برای مشتریان کاملا ساده و مشخص است. مطمئناً وجود تجهیزات امنیتی،ظاهر زیبا و فریبنده،اتاق لوکس و ایمن،صندلی های راحت و جادار و مصرف سوخت پائین برای این امر کافی است] ان هم تنها با پرداخت15 هزار و 335 دلار.مصرف سوخت این خودرو در سفرهای جاده ای تنها 5/9 لیتر و در شهر حدود 8 لیتر است.وجود سفارش های فوق العاده مانند سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک،سیستم صوتی با پخش CD و باند های 172 وات استریو ،رادیو ماهواره ای XM ،پورت USB و ضد بخار شیشه عقب در این کلاس از این خودرو و با این محدوده قیمت جالب توجه است.زمانی که مدلGS این خودرو با دنده اتوماتیک سفارش داده میشود،سیستم کنترل سرعت به صورت استاندارد روی خودرو موجود است.

[ جمعه 16 تير 1391برچسب:,

] [ 12:13 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

فورد فوکوس

فودرد فوکوس 2012 برای امسال کاملا مورد طراحی مجدد قرار گرفته و از حیث ظاهر و تکنولوژی ساخت،تفییرات فراوانی یافته است.این مدل از فورد دارای سیستم های ایمنی پیشرفته مانند سیستم کمکی پارک،دوربین دید عقب،چراغ های روشنایی اطراف خودرو، و سیستم زمان بندی مخصوص فورد  بوده که برای این کلاس غیر قابل پیش بینی به نظر میرسد.سیستم های دیگر پیشرفته در این خودرو شامل سیستم کنترل کشش،سیستم کنترل پایداری،سیستم ورود بدون کلید،سیستم کنترل سرعت،اینه ها و شیشه های برقی و ... است.برای خرید چنین خودروی مجهزی باد 17 هزار و 995 دلار بپردازید.

[ جمعه 16 تير 1391برچسب:,

] [ 12:0 ] [ محمد فرزانه فر ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه